Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, December 28, 2010

PENYOKONG INDONESIA DAHAGAKAN DARAH MALAYSIA???



1. Kehangatan Perlawanan Akhir Kedua Piala Suzuki antara Malaysia dan Indonesia semakin terasa. Mana tidaknya, penyokong Indonesia semakin terang-terangan menjalankan provokasi dan lebih menyedihkan ianya provokasi yang jahat.

2. Sekumpulan penyokong pasukan bola sepak Indonesia mengadakan demonstrasi di hadapan hotel penginapan pasukan Malaysia di Hotel Sultan sambil membawa kain rentang berbaur provokasi menjelang perlawanan akhir kedua Piala Suzuki AFF antara Indonesia dan Malaysia, di Jakarta. >>>BERITA PENUH DI SINI<<<

3. Perlakuan ini adalah rentetan kekalah teruk pasukan Sang Garuda yang diratah oleh Harimau Malaya dalam perlawanan akhir pertama di Bukit Jalil Ahad lalu.

4. Media Indonesia juga menambahkan lagi provokasi apabila tidak henti-henti menyiarkan berita palsu yang menyatakan bahawa kemenangan Malaysia adalah satu penipuan, menggunakan dukun dan pelbagai lagi.

5. Semoga penyokong Indonesia dapat bertenang dan jangan terlalu emosi dalam perlakuan mereka.

JPX

2 comments:

Anonymous said...

Kalau pemain Malaysia diapa-apakan,
Jom kita halau semua pendatang Indon dari bumi Malaysia.

BOMOH LAUT

Anonymous said...

saya berharap agar malaysia tidak perlu lagi bagi sumbangan pada rakyat indonesia bila ditimpa bencana.mereka ni sekumpulan mahkluk yang pengkhianat dan tak mengenang budi.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa