Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, November 24, 2010

APA HUBUNGAN KOH TSU KOON DENGAN DAP???


1. Tan Sri Dr Koh Tsu Koon, Mantan Ketua Menteri Pulau Pinang bersetuju memberikan dana RM 150,000 untuk pameran di Muzium Sun Yat Sen di sana.


2. Setalah dikaji, Sun Yat Sen ini rupa-rupanya KOMUNIS. Sebab itu bangsa ini bersungguh-sungguh mahu adakan pameran di muzium tersebut. Tak salah jika DAP mahu adakan pameran ini kerana mereka memang KOMUNIS, tapi kenapa GERAKAN juga mahu turut terlibat???


3. Sun Yat Sen sedikit pun tidak ada apa-apa sumbangan kepada rakyat Malaysia. Bangsa itu menggunakan pameran ini untuk mengenang sejarah perjuangan Sun Yat Sen sekaligus melakukan perjuangan yang sama untuk menawan Malaysia.


4. Sebagai orang kanan parti kompenan Barisan Nasional, Koh Tsu Koon harus lebih peka terhadap benda macam ini. Jangan hanya kerana nak dapat undi, sanggup bersekutu dengan KOMUNIS.


5. GERAKAN harus ikhlas jika terus mahu bersama dalam Barisan Nasional. Jika tidak keluar dari Barisan Nasional dan terus bergabung dengan DAP KOMUNIS.


JPX

2 comments:

Anonymous said...

Bro, betulkan sikit fakta sejarah! Sun Yat Sen bukannye komunis. Malah, beliau adalah anti-komunis. Dia datang ke Penang sebab takut pada ancaman komunis di Cina. Dia cuba aktifkan gerakan menentang komunis Cina melalui kumpulan sulit di Penang.

Sun Yat Sen adalah ketua dan pemimpin KOUMINTANG!! Banyak pemimpin Cina di Malaya ketika itu menjadi ahli parti KOUMINTANG ini, termasuk Tan Cheng Lock. Ideologi KOUMINTANG juga meresap dalam MCA hingga hari ini. KOUMINTANG juga yang menyelamatkan dan menyokong pengganas BINTANG TIGA yang banyak membunuh orang Melayu selepas pendudukan Jepun!! Kalau tak silap, bapak Tun Hanif Omar adalah seorang mangsa Bintang Tiga ini!!

Jadi, apa pasai kerajaan nak beri RM150 ribu memperingati ketua KOUMINTANG/Bintang Tiga ini???

Unknown said...

Jadi Bro, memang betul ler Sun Yat Sen ini Komunis. apa yang salahnya.

Bintang Tiga tu bukan komunis ker?? Jadi Pak Menteri yang bagi duit untuk memperingati tokok komunis tu pun sama saja macam komunis.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa