Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, November 23, 2010

SIAPA SUN YAT SEN?????


1. JPX membaca satu entri yang ditulis oleh Penang Wasabi tentang bantahan PERKASA sumbangan dana kerajaan kepada Muzium Sun Yat Sen.
>>> ENTRINYA DI SINI<<<

2. Semalam Menteri di Jabatan Ketua Menteri Tan Sri Dr Koh Tsu Koon mengumumkan kerajaan akan menyumbangkan RM 150,000 untuk pameran di Muzium Dr Sun Yat Sen di Penang.

3. Presiden PERKARA menyatakan bahawa beliau tidak nampak apa jasa besar yang telah dilakukan oleh tokoh ini di Malaysia sehingga kerajaan perlu memperuntukan sejumlah wang untuk pameran ini.

4. JPX sokong 100% gesaan yang dibuat oleh PERKASA dan minta Menteri yang berkenaaan segara menimbangkan semula hal ini. Apa jasa Sun Yat Sen kepada Malaysia?? Kenapa perlu buat pamerannya di sini???

5. Jumlah wang yang diperuntukan seeloknya digunakan untuk memperingati tokoh negara yang banyak menyumbang ke arah pembangunan negara. Buat apa membazir untuk mereka yang tiada sumbangan kepada negara?? Bukankah ini satu pembaziran???

6. Kalau di Penang, JPX cadangkan adakan pameran untuk mengenang siapa Lim Guan Eng dan keluarganya. Dalam pameran tersebut bolehlah cerita sejarah 13 Mei 1969, di mana bapak Lim Guan Eng pada hari itu dan yang penting bagaimana peristiwa berdarah itu boleh berlaku dan siapa penyebabnya.

7. Tak perlu menyumbang kepada siapa yang tidak kita kenal dan mereka yang tidak tahu berterima kasih.

8. Siapa yang mahu kenal siapa Sun Yat Sen klik link ini

>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Sun_Yat-sen

JPX

2 comments:

Anonymous said...

HERAN AKU KENAPA WANG RAKYAT DIGUNAKAN UNTUK MUZIUM SUN YAT SEN? SIAPA SUN YAT SEN KEPADA PENDUDUK MALAYSIA? BANTAHAN PERKASA MEMANG ADA LOGIKNYA. SUATU HARI NANTI ADAKAN PULA MUZIUM MAHATMA GANDHI, SEPERTI YG DIAGUNG2KAN OLEH PUAK HINDRAF, MEREKA MEMBAWA GAMBAR GANDHI SEMASA TUNJUK PERASAAN DULU. INGATKAN KAMU WAHAI PEMBACA BUDIMAN.
MUNGKINKAH INI YG DIKATAKAN MAKSUD 1MALAYSIA?

DUIT RM150000 MUNGKIN BUKAN PERKARA BESAR TETAPI CARA DUIT ITU DIBELANJAKAN "MATTERS"

Unknown said...

Ini adalah cara bangsa itu bekerja.
PM kena jaga-jaga musuh dalam selimut..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa