Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, June 09, 2016

PAN AKAN HILANG DEPOSIT DI SG. BESAR:CINA PUN TAK SOKONG MEREKA!!!


Ramai tertanya, bolehkah Pan ni membuktikan sesuatu kepada pengundi yang mereka ini hebat? Di kalangan penyokong pembangkang merasakan kehadiran Pan ini hanyalah sebagai gantian kepada Pas sahaja, kerana sebelum ini Pas dalam Pakatan Rakyat membuktikan mereka paling banyak membantu dalam merealisasikan undi popular ketika pru13 lalu.

Mana tidaknya di mana sahaja ceramah anjuran Pas ketika itu mengumpulkan ribuan orang, malah Dap menggunakan kesempatan itu untuk menarik undi melayu kepada Pakatan Rakyat.

Sampai ada amoi seksi sanggup pakai baju berlogo Pas, pegang bendera Pas sampai ramai menganggap Pas sudah berjaya menarik pengundi cina secara total.

Tetapi itu dahulu, ketika Dap dan Pas berkawan rapat, peluk cium, sekarang kalau sebut nama Pas, Dap tersedak, sebut nama Dap, Pas tersembur.

Sekarang sudah ada Pakatan Harapan, parti Amanah atau Pan menggantikan Pas, katanya Pan mampu menandingi Pas, sehingga keyakinan itu terbawa-bawa ke dalam mimpi, sudahnya Pan sudah dianggap balaci kepada Dap paling hadapan.

Ceramah Pan malam tadi di Sekinchan, turut bersama, YB Eg Suee Lim, YB Nurul Izzah juga ada kelihatan. Permasalahan kepada Dap, kerana ceramah itu agak lesu dengan kehadiran yang minimum.

Jadi apakah benar Pakatan Harapan mempunyai harapan di Sg Besar?

Kita tunggu dan lihat nanti di hari mengundi.

#scs93 #prksgbesar #PrkSgBesar #KekalBN #InilahBudiman #BN4SGB

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa