Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, September 22, 2015

WAJAH SEBENAR TALI BARUT KOMUNIS DALAM KERAJAAN DIDEDAHKAN!!!



Ketua Pemuda MCA Pasir Gudang kata telah putus hubungan dengan Perdana Menteri dan Pengerusi Barisan Nasional. Sebabnya PM kata bersyukur Dan berterimakasih kepada rakyat yang berhimpun menyokong Kerajaan dan sekaligus menjawab  Himpunan Rasis Bershit 4.0 yang dihadiri 90% Cina.

Inilah HAKIKATNYA MCA Youth supported Bersih4. Perbuatan Pemuda MCA itu Serupa Tindakan DAP ke atas PAS!

Adakah mereka  mendapat endorsement daripada MCA pusat? Wauw ini perbuatan Retak menunggu belah? Kalau begitu, Wajarkah MCA terus  kekal dalam BN & kabinet? Kenapa tidak boleh  dipecat Timbalan Menteri Pendidikan?  



Anih juga kan.. dalam sibuk-sibuk UMNO bergaduh, MCA dapat tambahan 1 jawatan menteri di kementerian yg penting - MITI!!!

MCA ada 7 MPs tetapi 57% orang dia jadi Menteri berbanding 88 MP UMNO hanya 22% jadi menteri. Itupun 7 MP menang dengan bantuan UMNO kerana UMNO melihat kepada persahabatan dan kesetiaan... Jika inilah wajah Pemuda MCA elok halau keluar BN! 

Alang-alang MCA Sokong Bershit 4.0 dan alang-alang majoriti ahli MCA diarahkan senyap-senyap joint Bershit 4.0... Elok keluar BN sahaja lah. Lagipun 7 kerusi MCA menang semasa PRU13 pun dengan bells kasihan ahli-ahli UMNO! Contohnya Parlimen Ayer Hitam, kawasan majoriti Melayu itu diberi kepada MCA sebagai tanda Persahabatan UMNO...tanpa UMNO agak-agak MCA boleh menang ker?

Kepada Pemuda MCA dan MCA Pasir Gudang, kalau kamu tidak mampu untuk mencari sokongan masyarakat Cina Kamu, baik tutup mulut dan jangan tunjuk perangai sebenar tidak mengenang jasa.

KIta mendesak Presiden MCA membuat kenyataan rasmi samaada menyokong atau tidak pendirian Ketua Pemuda MCA Pasir Gudang. Sekiranya tidak menyokong tindakan disiplin yang keras harus di kenakan kepada KP MCA Pasir Gudang tersebut. Sekiranya menyokong, jelaslah MCA bukan rakan kongsi yang boleh dipercayai dalam BN.

HALAU KELUAR MCA DARI BN, MUKA TAK TAHU MALU! TAK DA MARUAH !!! 

6 comments:

Hasbullah Sulaiman said...

Cakap dengan Najib... Jgn letak org MCA atau MIC kat majoriti melayu sbb org melayu dah tak mahu berketua org kapir lagi... Suruh depa bertanding ikut majoriti kaum... Kalau nanti takde wakil MCA MIC kat dewan lantik depa jadi senator pegang jawatan menteri... Itu pun beri menteri pegang portfolio kebersihan atau pun menteri masak-masak je...

Anonymous said...

Yang tak ada maruah dan tak tau malu itu UMNO.
Diam tak diam tambah satu menteri dalam MITI, sedangkan Tok Pa dok perform elok dah. UMNO tak ada maruah, kena ugut isu 1MDB dgn MCA terus bagi jawatan menteri,..takut hilang sokongan kepada siapa sebenarnya ?parti UMNO atau individu?
Yang tak bermaruah dan tak tau malu adalah UMNO, sebuah organisasi yang tak malu dituduh dengan pelbagai tuduhan rasuah dan salah guna kuasa, oleh bangsa yang mendokong parti itu selama ini.

Anonymous said...

Aku nak menyampah bermula dari blogger sampai pemimpin umno yg akan terus mengampu cina yg dah terang menolak kuasa melayu. Blogger UMNO jgn nak mengampu ketua kamu yg lembik dan bangang tu. Berani tak kamu kata Najib tu yg tak nak reti reti, cina dah tak.nak UMNO, faham?? Undi cina tak akan membantu. Sabah dan Sarawak yg kamu kena fokus bersama undi melayu.

Anonymous said...

Persoalan dasar..BERANI KAH NAJIB MENGAMBIL KEPUTUSAN. Nanti kalau keluar negara bersama BINI,siapa yg akan jadi LEMBU pulak untuk berbelanja.

Anonymous said...

MCA tak membantu mereka ini ibarat duri dalam daging, sokongan mereka berlawanan
dgn semangat setaikawan. They are just another 'barua' dan musang berbulu ayam. kick them out!!!

Anonymous said...

semuanya berpunca dari kita sendiri , BANGSA MELAYU ! yang terlalu memberi itu MELAYU , yang terlalu bersimpati itu MELAYU , yang sering dan terlalu jaga hati itu MELAYU, yang selalu mengalah itu MELAYU, yang sentiasa kata kita jangan rasis itu MELAYU ,

yang tidak pernah mengalah itu bangsa CINA, yg tidak pernah kenal erti terimakasih itu CINA, yang selalu meminta itu CINA, yang sering menang itu CINA, yang terus meminta dan meminta milik bangsa MELAYU itu CINA, yang tidak peduli apa pun itu CINA, yang sentiasa mahu menang dan menang biar apa jadi sekalipun itu CINA,

yang tak sedar diri tertipu itu pemimpin MELAYU, yang sering mengemis kasih dengan pengundi cina itu pemimpin MELAYU, yang tidak mahu dengar cakap rakyat itu pemimpin MELAYU,

dari dulu hingga kini, penyakit warisan ini terus menjadi barah, melayu entah apa nak jadi, halaman rumah milik orang , sawah ladang dilelong, anak cucu melolong tidak tertolong,


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa