Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, September 17, 2015

BACAAN UNTUK BAGI MELAYU YANG DENGKI KEPADA MELAYU YANG BERHIMPUN SEMALAM!!!


BERPULUH-PULUH ribu orang Melayu semalam berkumpul di Padang Merbok, Kuala Lumpur. Mereka datang dari seluruh pelosok negara. Berbanding Bersih, pihak-pihak tertentu khususnya propembangkang melihat Himpunan Rakyat Bersatu seolah-olah ancaman kepada keselamatan negara. 

Pelbagai tafsiran, andaian dan tuduhan dibuat termasuklah himpunan itu akan membawa petaka kepada negara. Malah ia juga didakwa boleh menggugat perpaduan kaum di negara ini.

Persoalannya, tidakkah perhimpunan secara aman dibenarkan oleh undang-undang? Bukankah Akta Perhimpunan Aman 2012 diwujudkan bagi memberi ruang rakyat berkumpul? Tidakkah akta itu wujud hasil desakan parti-parti pembangkang dengan alasan ia amalan demokrasi dan hak kebebasan bersuara?

Oleh itu kenapakah apabila Himpunan Rakyat Bersatu mahu diadakan pelbagai tafsiran dibuat? Apakah kerana ia dihadiri oleh majoriti orang Melayu, maka segalanya buruk belaka? Kenapa perlu memandang serong apabila orang Melayu berhimpun?


Sememangnya atas nama kebebasan bersuara dan memberi pendapat sesiapa juga berhak melontarkan pandangan mereka tetapi dalam masa yang sama, kita juga berhak membalas hujah-hujah tersebut.

Berikut penulis paparkan antara dakwaan yang dilemparkan kepada Himpunan Rakyat Bersatu dan hujah balas bagi mempersoalkan kenapakah tafsiran yang sama tidak dibuat kepada perhimpunan haram Bersih dahulu:

* Himpunan Rakyat Bersatu menyusahkan.

Perlu diingat Bersih mengadakan perhimpunan haram. Permohonan mereka untuk mendapat permit berkumpul di Dataran Merdeka ti­dak diluluskan. Bagaimanapun pi­­­­hak polis masih bertolak-ansur apabila mengadakan rundingan dengan penganjur. Pihak polis menawarkan bantuan untuk menjaga keselamatan dengan syarat perhimpunan diadakan di tempat tertutup, tetapi malangnya ditolak oleh peng­anjur.

Bersih tetap mahu mengadakan perhimpunan itu di tengah-tengah bandar raya Kuala Lumpur, tetapi Himpunan Rakyat Bersatu mendapat permit Dewan Bandar Raya Kuala Lumpur (DBKL) dan polis serta dibenarkan berhimpun di Padang Merbok.

* Baju Merah bukan pejuang Melayu

Faktanya majoriti besar yang menyertai Himpunan Rakyat Bersatu adalah orang Melayu. Mereka memperjuangkan hak-hak orang Melayu tanpa menggugat hak kaum lain. Persoalannya, bagaimana perhimpunan haram Bersih boleh dianggap membawa suara rakyat dan mewakili rakyat? Sedangkan semua orang tahu majoriti yang datang ialah kaum Cina penyokong DAP.

Bagaimana ia boleh dianggap suara rakyat dengan kehadiran kaum lain tidak sampai 20 peratus? Malah ia juga bertujuan politik tetapi alasan diberikan ialah demi menuntut pilihan raya Bersih, tetapi apa yang kita saksikan ketika perhimpunan haram itu berlangsung pelbagai caci-maki dilemparkan kepada kepemimpinan negara. Soal pilihan raya entah ke mana.

* Dianggap perhimpunan berbaur perkauman

Apakah perhimpunan haram Bersih tidak boleh dilihat berbaur perkaum­an apabila majoriti yang ha­dir adalah kaum Cina? Apakah mereka tidak memikirkan soal sensitiviti kaum apabila bertindak memijak gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang?

Kenapa perlu melihat dari sudut perkauman apabila melibatkan penyertaan orang Melayu? Apakah benarkah orang Melayu begitu tebal dengan semangat perkauman? Kalau betul orang Me­layu ada sikap sedemikian sudah pasti Malaysia tidak akan aman.

* Tidak menghormati sambutan Hari Malaysia

Bagaimana dengan tindakan Bersih mengadakan perhimpunan ha­­ram pada 29 Ogos dan 30 Ogos lalu? Tidakkah ia menjejaskan sambutan Hari Kebangsaan 2015? Perlu diingat mereka mengadakan perhimpunan itu selama dua hari sedangkan Himpunan Rakyat Bersatu hanya diadakan beberapa jam sahaja.

Akibat kedegilan penganjur Ber­­sih, sambutan Ambang Kemerdekaan terpaksa dipindahkan dari Dataran Merdeka ke Stadium Bukit Jalil. Ti­dakkah itu mencemarkan sambutan hari kemerdekaan negara?

* Boleh menjejaskan tumpuan kepada pemulihan ekonomi

Kenapa soalan yang sama tidak ditanya kepada penganjur Bersih? Ti­dakkah tindakan mereka juga boleh menjejaskan usaha itu? Kenapakah hanya ditumpukan kepada perhimpunan aman melibatkan orang Me­layu sahaja?

* Mengganggu penjaja dan peniaga

Akibat perhimpunan haram Bersih, para peniaga di Jalan Tunku Abdul Rahman dan Jalan Masjid India mengalami kerugian kerana terpaksa menutup perniagaan. Kenapakah soal kerugian ini hanya dilihat dari sudut peniaga-peniaga di Petaling Street atau Bukit Bintang sahaja?

* Beri kesan buruk kepada negara

Ini kali pertama orang Melayu mengadakan perhimpunan. Itu pun dijalankan secara aman dan mematuhi segala undang-undang yang diperuntukkan. Tetapi Bersih sudah mengadakan empat perhimpunan yang mana dua daripadanya me­nyaksikan keganasan tercetus termasuk anggota keselamatan cedera diserang.

Akibat kekecohan itu, ia telah memburukkan nama negara. Kenapakah persoalan ini tidak dibangkitkan? Kenapa perhimpunan aman oleh orang Melayu dianggap boleh memburukkan nama negara?

Kesimpulannya, buatlah apa sahaja, katalah apapun, Himpunan Melayu Bersatu yang berlangsung sudah menjadi bukti orang Melayu juga berhak dan mampu berhimpun mempertahankan hak mereka di negara yang suatu ketika bernama Tanah Melayu ini.


13 comments:

Anonymous said...

Ayoh kita bersatu lagi!!!!,kali ni kita pi penang tempat tokong lim guan eng

Anonymous said...

Langkah pertama himpunan melayu sidah berjaya menutup permis perniagaan kaum cina..langjah seterusnya sdalah boikot barangan dan perniagaan kaum cina...baru membawa impak yang kuat pada kaum.cina......boikot perniagaan kaum cina...bertindak sekarang.....jom boikot

Anonymous said...

Selepas ini...haramkan sebarang perhimpunan yang sedemikian..kuning ke...merah ke...insyaalah negara aman..Mereka yg kuning tu ingat mereka saja yg boleh buat....

Anonymous said...

Bangsa melayu tak boleh undur lagi, orang melayu dah tak boleh hentikan langkah lagi, gelanggang sudah terbukan dan orang melayu ibarat dah melangkah masuk kedalam gelanggang sayembera , hanya satu tujuan iaitu demi agama bangsa dan negara .
bangsa cina sudah melakukan segala penghinaan dan cercaan , cabaran dan makian kepada bangsa melayu , Raja ..Ulama, pemimpin Melayu semuanya mereka cabar dan pijak, hina dan kutuk , lalu bagaimana perasaan melayu ?

perhimpunan merah memang 99.9% melayu , cuma seorang dua bangsa cina , tetapi itulah matlamatnya pun, orang melayu kena himpun tunjukan kekuatan kesatuan melayu , jangan sampai cina menganggap melayu dah hancur lebur tiada harga diri dan boleh dibuat apa sahaja .

melayu dan buka langkah gendang tari, pantang berhenti sebelum mengakhirinya !!

siapa mencabar siapa menyahut ?
siapa menyoal siapa menjawab ?
siapa melukakan siapa berdarah?

HIDUP MELAYU !

Anonymous said...

jom boikot Ah Jib Gor yang pentingkan kaum Cinanya

Anonymous said...

Jom kita buat kat Penang pulak nanti.. he he!

Anonymous said...

Jom tunjuk kat cina penang pula yg dok perlekeh melayu penang... lepas tu pi pekena nasi kandaq dan teh tarik.

Anonymous said...

boodh 1.08
yg membela cina sampai lahir taikun2 yg memeras ugut kita termasuk gula makanan harian tu pun ialah Tun Mamak.
Zaman dia cina jgn disentuh
22 tahun kenapa dia tak hapuskan srjkc? kenapa dia rampas tanah rezab melayu beri pd Cina?

Zaman Najib lah kita terbuka utk menentang dakyah Cina.. zaman Tun mamak dia kongsi kaya dgn Cina..dia kaya rakyat miskin..satu sen jgn masuk cash pd tangan rakyat!

Anonymous said...

Apahal puak TERORIS BerSHIT RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI BABI yg. diTAJA PENGGANAS-PENGGANAS CIA-MOSSAD/Soros-ZIONIS/ISrael, yg. berDEMO HARAM dgn. GANAS selama ni, serta KENCING MERATA tpt. kat DATARAN MERDEKA, dan sampai begitu KURANG AJAQ mcm. puak BANGKAI BABI; bawa PENYAPU dan MEMIJAK gambaq-gambaq, dan juga buat gambar PORNO utuk. terusan mengHINA PEMIMPIN/ULAMA Islam /Melayu tercinta kita, juga utk. MEROSAKkan sambutan HARI KEMERDEKAAN tercinta kita - TAK pula diserang dengan meriam air?! PDRM lain kali JANGAN pilih kasih!

Si TERORIS-TERORIS PENDATANG KAPIRDAJAL RASIS PKRHOMO/DAPBANGKAI-SIAL-si-PORNORASIS- EJEN/KULI- CIA-NATO/ZIONIS-MOSSAD/FREEMASON-PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH- no 1 sekrg, sdg. begitu AGRESIF. mcm-si PORNO/HOMO?BINATANG BUAS, nak mengGAGALkan Himpunan Rakyat/Melayu BERSATU, supaya puak PENGGANAS-PORNO-BINATANG BUAS BerSHIT depa akan terus dpt. berdemo HARAM, dan terus membuat FITNAH dan mengHINA YAB PM/UMNO serta membuat huru-hara, utk. mengGULINGkan YAB PM Bumiputera Islam/Melayu kita, DS Mohd. Najib Tun Razak, UMNO/mana-mana institusi BUMIPUTERA, dan KERAJAAN kita di NEGARA ISLAM kita ni di Malaysia dan di global!

Maka, JANGAN sekali ada pemimpin BUMIPUTERA Islam/Melayu nak bersikap PENGECUT dan APOLOGETIK terhadap isu Himpunan Rakyat/Melayu BERSATU ini - tetapi harus berBANGGA dengan sikap PENDEKAR/Srikandi Melayu dari ANAK-ANAK MUDA dan MAKCIK/PAKCIK, serta TOK/NEK kita terutamanya dari JAUH dan dari KAMPUNG-KAMPUNG, punya SUSAH PAYAH naik BAS dari serata negeri, turun ke KL ni untuk BERSATU dgn. amat BANGGA dan BERANI; sebagai BANGSA Bumiputera Islam/Melayu, MENENTANG si puak BINATANG BUAS PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL RASIS DAPBANGKAI/PKRHOMO/BerSHIT-EJEN/KULI-Barat/ZIONIS-FREEMASON/PEROMPAK/PENJENAYAH/PERASUAH-no 1!!

Tapi kan bagus no, kalau PESAKA/NGO-NGO Islam/Melayu BERSAMA kutip derma buat ASRAMA cthnya kat LRT ka; utk. kegunaan mana-mana PESERTA dlm. perhimpunan sebegini, supaya dpt. juga depa BEREHAT dan TIDOQ dengan selesa atau BERMALAM kat KL ni. Jadi tak payahlah depa dari jauh ni TERPAKSA bergegas pulang jauh dgn. KEPENATAN, pd. hari yg. SAMA; apalagi bila TAK mampu bayaq hotel!

Dan aku heran kenapa ada satu RESOLUSI 2 dari pihak PENGANJUR mulia kita ini - boleh pula promosi 'bangsa' Malaysia! Patutnya Perhimpunan Melayu/Rakyat Bersatu ni nak juga MEMBANGKITkan semangat anak-anak MUDA kita terutamanya, untuk MENENTANG habis-habisan legasi dajal MALAYAN UNION-KEPARAT-RASIS si Penjajah British/ZIONIS-FREEMASON, yg. mahu diHIDUPkan KEMBALI oleh KULI depa dari puak PENGGANAS-PENGGANAS KAPIRDAJAL RASIS DAPBANGKAI/PKRHOMO/BerSHIT - yg. sebenaqnya mahu MENGHAPUSkan HAK dan IDENTITI kita sebagai BANGSA Bumiputera Islam/Melayu - dengan SATU identiti `bangsa` Malaysia (‘bangsa’ Malayan di zaman penjajah) - lihat SEJARAH Malayan Union amat MERBAHAYA ini di - http://www.khazanahbendaharaserimaharaja.com/sejarah-perjuangan-kemerdekaan-v.html , Sejarah Perjuangan Kemerdekaan V: Protes Melayu, UMNO & Pembentukan Persekutuan Tanah Melayu!

Nek Tempoyak.

Anonymous said...

BANGKITLAH MELAYU DEMI MARUAH
AGAMA,
BANGSA,
NEGARA..
-Negaraku Tercinta-

Anonymous said...

apa guna menyalak jika masih membeli di kedai2 cina?

Anonymous said...

apa guna menyalak jika masih membeli di kedai2 cina?

Anonymous said...

Dah lama pun aku dan seluruh keluarga aku buat. Dah kempen pada kawan2...dah nampak kesan kat beberapa kampung sekitar. tunggu depa bungkus ja.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa