Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, August 05, 2015

PENDERMA DEDAH KENAPA MASUKAN DUIT DALAM AKAUN NAJIB RAZAK!!!


1. Menerima sumbangan untuk dana politik tidak salah di sisi undang undang negara ini. 

Cadangan SPRM untuk wujudkan undang-undang mengisytihar sumbangan kepada parti politik telah ditolak oleh DAP walaupun UMNO setuju. 

Dalam isu ini, penyumbang sebagai ikhwan Muslim (saudara Islam) tidak berminat untuk mendapat apa-apa balasan. Mereka hanya mahu pastikan agar kerajaan Islam Melayu/Bumiputra boleh dipertahan sekaligus dapat mengekang aktiviti militan seperti ISIS, musuh-musuh Islam dan sebagainya .

2. Penyumbang Timur Tengah Beri Syarat

Syarat penyumbang dari Timur Tengah tersebut hanya mahu sumbang melalui PM secara persendirian kerana tidak mahu identiti penyumbang diketahui umum. Maka akaun peribadi dibuka khas untuk tujuan penyaluran dana aktiviti parti dan pilihanraya, kemudiannya ditutup selepas itu.

Jika dimasukkan ke dalam akaun amanah sudah pasti identiti penyumbang akan terdedah dan diketahui umum, ini tidak dipersetujui oleh penyumbang. Lim Kit Siang, Tony Pua, Tian Chua, Lim Guan Eng tidak bersetuju nama penyumbang didedahkan (Rujuk Laporan Mesyuarat mereka bersama SPRM).

Apa yang Salah?

Dalam isu ini, Perdana Menteri tidak melakukan apa-apa kesalahan di sisi undang undang.Yang salah nya kalau penyumbang dapat balasan seperti projek atau peluang perniagaan dari kerajaan.

3. ADAKAH DAP, PKR & PAS TIDAK TERIMA SUMBANGAN

Selama ini DAP, PKR & PAS memang menerima ratusan juta malah billion ringgit sumbangan dana politik, tapi oleh kerana undang-undang negara ini tidak memerlukan ianya diisytihar dan juga tidak perlu memaklumkan sumber atau penyumbangnya, maka ianya tidak diketahui umum dan tidak menjadi isu.

Maka apabila UMNO menerima sumbangan dana politik, tidak ada sebab ianya perlu dihebah kepada umum. Tapi malangnya, ada orang dalam seperti bekas pemimpin yang telah mendedahkan perkara ini kepada pengetahuan umum. Lebih malang lagi pendedahan tersebut dibuat secara 'half truth' (separuh benar) yang menyebabkan pelbagai tafsiran sehingga menjadi isu negatif yang besar terhadap UMNO dan pemimpinnya. Adalah sangat tidak beretika untuk bekas pemimpin tersebut mendedahkan rahsia parti.

4. CIA DAN YAHUDI

Adakah mungkin antara sumber derma kepada  DAP berkait dgn CIA, Isreal (Yahudi), kumpulan Freemason, kumpulan Ilumunati, kumpulan NEO-CON yang berselindung di sebalik NED dan NDI atau lain lain yang boleh menimbulkan kemarahan dan kebencian rakyat terhadap DAP?

Mungkin inilah sebabnya DAP menolak sekeras kerasnya untuk digubal akta tersebut.

17 comments:

Anonymous said...

Muhyiddin tahu akan sumbangan politik berjumlah RM2.6 billion kerana Najib beritahunya. Kalau Najib nak kebas baik dia diam diri sahaja buat2 tak tahu. Maknanya Najib telus memaklukan wang tersebut kepada timbalannya. Jadi apa masaalahnya?

don said...

bile yang muhyiddin tau? muhyiddin sendiri tanye baru die tau! kalau muhyiddin menipu saman la muhyiddin.. WSJ pon tak saman2 lagi..

cer bagi tau sikit mana dapat statement penderme nih? kalau 30k masuk kat akaun rakyat marhein ni sibok la diorg suruh kene declare sebab ape duit masuk, kenapa kite terime duit tu, mana invoice or document terlibat, dll, ni 2.6bill tetibe masuk, BNM pon tak tau! lhdn pon senyap.. bank pon membisu.. najib pon tak bagi statement ape2.. blogger jer awal2 menafi..

p/s: aku nak tunggu jawapan ape pasal duit derma n tax nih.. nerves plak rase..

Anonymous said...

Tak payah spin...kalau TSMY dimaklumkan awal x jadi la..kecelaruan macam sekarang..sbb derma tu diberi utk survival parti bukannya utk kegunaan peribadi...sepatutnya dibincangkan secara tertutup dgn pengurusan tertinggi parti..barulah x timbul FITNAH...

Anonymous said...

Muhyiddin ni sbenarnye bodoo..mukanya yg lembampun kita dh boleh agak dah.orang yg bodoo jdi mkanan si cerdik.dok gitu?

Hati2Ku said...

Betul2.. dlm video akhir itu pun Muhyiddin sendiri ckp DS Najib yang ceritakan dengan perasaan seperti terkejut..captured " Timur Tengah", " I don't know.. but a lot.."
Jadi sbrnya DS Najib berkongsi rahsia ini dengan TS Muhyiddin..
Kalau nk kebas baik diam2 je.. 2.6 billion nk songlap diam2 bawak anak bini duduk di negara lain.. sudha cukup utk 3ktrunan

Masalah ditumbulkan org org2 yg nak jatuhkan sbb hasad dengki yg tebal!

Anonymous said...

Bila kita kata itu fitnah dari pembangkang, driver, juruteknik, pembantu pejabat, penghantar surat, mahasiswa dan mahasiswi, pembersih, penjual, cikgu, korporat dan keparat kata kita macai Najib. Takkan aku nak bilang aku buat sembahyang istikharah minta petunjuk nanti kata riak. Mereka ni tak pernah hidup susah. Kerana Umno, Raja Melayu selamat tapi ada yang masih tak reti bersyukur.

Anonymous said...

Dan masih tak rungkai masalah 1mdb dgn bunga hutangnya saja tak terbayar, cash jd unit tak diketahui nilai, ipp tak untung dgn hutang 6bil, gst jadikan harga brg naik walau dijanji turun, kedai pun tutup, keistimewaan melayu/islam sikit2 terhakis, nilai ringgit rendah,...letih dah nak taip, mana janji manifesto bn pru13?
Umum dh tahu hal ini sebelum tsmy bukak cite, ke lupa sampai sekarang tk saman2 Wsj? 1mdb lebih penting dr umno/bn

Anonymous said...

sebenarnya pembangang2 yang nak spin... asal kata duit tu dari 1mdb, tapi bila takde bukti... hentam je la dengan kata dapat duit yang banyak tu dikira RASUAH....

BODOH TAK BERTEMPAT...!!!!!!!!!

Anonymous said...

dulu nafi bila siasatan kata ada kata derma mana satu betul.Siapa bodoh sgt nak bg derma banyak itu.

Anonymous said...

Dan janganlah kamu campur adukkan yang benar itu dengan yang salah, dan kamu sembunyikan yang benar itu pula padahal kamu semua mengetahuinya.
(Al-Baqarah 2:42)
And cover not Truth with falsehood, nor conceal the Truth when ye know (what it is).

Wahai orang-orang yang beriman! Hendaklah kamu menjadi orang-orang yang sentiasa menegakkan keadilan, lagi menjadi saksi (yang menerangkan kebenaran) kerana Allah, sekalipun terhadap diri kamu sendiri, atau ibu bapa dan kaum kerabat kamu. Kalaulah orang (yang didakwa) itu kaya atau miskin (maka janganlah kamu terhalang daripada menjadi saksi yang memperkatakan kebenaran disebabkan kamu bertimbang rasa), kerana Allah lebih bertimbang rasa kepada keduanya. Oleh itu, janganlah kamu turutkan hawa nafsu supaya kamu tidak menyeleweng dari keadilan. Dan jika kamu memutar-balikkan keterangan ataupun enggan (daripada menjadi saksi), maka sesungguhnya Allah sentiasa Mengetahui dengan mendalam akan apa yang kamu lakukan.
(An-Nisaa' 4:135)
O ye who believe! stand out firmly for justice, as witnesses to Allah, even as against yourselves, or your parents, or your kin, and whether it be (against) rich or poor: for Allah can best protect both. Follow not the lusts (of your hearts), lest ye swerve, and if ye distort (justice) or decline to do justice, verily Allah is well- acquainted with all that ye do.

Anonymous said...

TUBUH AKTA DANA PARTI POLITIK. PARTI DAH TUBUH ATAU NAK TUBUH PARTI POLITIK BARU KENA ISTIHAR DANA DENGAN ROS/SPRM. AMACAM?

Anonymous said...

Anonymous 10:33 AM

Kalau tak tahu fakta ... tolonglah ... jangan merepek.

Anonymous said...

Inilah masalah orang Melayu sejak zaman Kesultaanan Melayu Melaka lagi mereka ni lagi gemar mendengar kata orang asing dari pemerintah sendiri.Sekarang semua kononnya nak telus semuanya nak bongkar .tak kanlah langsung tak ada rahsia .Kalau mcm tu dah tak ada senjata lagilah nak memelihara Islam Bangsa MElayu dan Negara ,kerana semuanya nak dilondehkan.Ini lah bahayanya FITNAH.MCM muhyiddin tu kenapa bodoh sangat,kalau DANA tu dari TIMUR TENGAH apa yang nak diherankan,sebab merka kaya raay dan ingin membantu Msi agar menjadi negara Islam yng menolong dan membantu manusia seagama.Misalnya ROGHinya.kalau tak mcm mana kita nak tolong sebab kita bukan negara yng kaya sangat pun.Memang busuk hati Muhyiddin ni,agaknya kalau masuk dalam akaun dia baru senyap.Bukan nak tuduh tapi cara dia tu,cukup2lah nak menganiaya PM.

Anonymous said...

Owh Malaysia. Tolonglah buka mata sekalian... duit dibawah jagaan akaun najib lagi selamat ke dari letak didalam akaun bank parti? mana logik akal? nampaknya najib buka pusat kebajikan mintak derma!

Derma adalah alasan munasabah? Kita rakyat takkan mudah tertipu, duit seharusnya masuk dlm akaun parti, bkn akaun persendirian, itu baru betul. Tetapi bukan itu sahaja, penipuan menidakkan duit tu masuk dalam akaun dari awal lagi! menafikan ada akaun, menidakkan duit tu masuk dlm akaun ... dr awal lagi nak menipu!!!

bila dah terbukti, mau spin lagi?? hello! najib ajar rakyat utk sama2 rasuah ke dgn alasan DERMA??? buka mata anda, pendirian najib bukan mewakili seluruh ahli UMNO ...

Rosak UMNO kerana Najib!!!

Startrek said...

Ingat aku pmbangkang ke? Pandang satu sudut mmg lh ko x kesah.duit 14bilion lebih tu ko tahu x mcm2 kita boleh bantu bangunkn negara. Nk angguk biar bertempat .

Startrek said...

Org Mcm ko ni x tahu bila nk berhenti.ko tahu x brp billion total


























Insap lh, ko pk lah dlm2.tgok muka pemimpin mcm baik ckp elok ko dah percaya habis.Umno mbe rosak psl org mcm ni lh x tahu bila nk berenti.

Unknown said...

jilatttt....hmmm....sedih aku dengan tahap pemikiran.....samada terlalu jahat untuk memesongkan....ataupun terlalu bodoh untuk memahami.....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa