Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, July 22, 2015

PAPA GOMO YANG JAHAT KENA TANGKAP AKHIRNYA!!!


Sepandai-pandai tupai melompat, jatuh ke tanah juga... itu pepatah sesuai untuk mengambarkan individu yang menyamar sebagai blogger Papagomo di facebook dengan menamakan pagenya Papagomo Original.

Menumpang populariti blogger Papagomo, individu tersebut menyebar berbagai fitnah mengenai pergaduhan kaum selain turut mendakwa merasuah pihak berkuasa.

Pagi ini, polis menahan individu tersebut di Perak. 

Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid ?Abu Bakar menerusi Twitternya berkata, "syabas JSJ D5 @PDRMsia berjaya tangkap Papagomo Original di Perak".




Sebelum ini, page tersebut mendakwa Khalid meminta rasuah sebanyak RM20,000 daripada Papagomo untuk menyelesaikan kes penulis blog itu yang ditahan pada Selasa lalu kerana didakwa menyebarkan berita palsu tentang pergaduhan di Plaza Low Yat.

“Satu laporan dibuat untuk membantu siasatan dan siasatan dimulakan terhadap akaun Facebook ‘Papagomo Original’ yang didakwa memuat naik ‘paparan skrin’ perbualan antara saya bersama penulis blog itu,” kata Khalid.

Peguam kepada individu didakwa Papagomo, Ahmad Shuaib Ismail turut membuat laporan bahawa akaun Facebook Papagomo Original bukan kepunyaan penulis blog berkenaan.

Dia memberitahu anak guamnya tidak boleh mengemaskini Facebook kerana ketika itu dalam tahanan polis.--AD

1 comment:

Anonymous said...

FITNAH ITU SANGATLAH TERLALU GELAP,CRUEL,EVIL,ZALIM SEHINGGA TIDAK KELIHATAN LANGSUNG............ *ASEER (8)*.........

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa