Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, April 21, 2015

RAHSIA KENAPA DAP KOMUNIS KAFIR HARBI KEMPEN DI MESIR TERBONGKAR!!!


“Direct Approach” dari DAP dengan memanipulasikan idea untuk belajar politik Islam sememangnya mudah dibaca, itu pun kepada mereka yang mahu berfikir. Terus terang penulis katakan, penulis harus hormat dengan sikap mereka yang tidak bersembunyi, mengakui kepentingan untuk meracuni pemikiran pelajar-pelajar kita di sana, yang majoritinya pro kepada PAS.

Setuju atau tidak, tahaluf siyasi yang merantai PAS selama ini telah membuka ruang dan peluang untuk DAP mengenalpasti punca, dan lokasi pengkaderan tetap buat PAS. Bijak, maklumat berkenaan bukan untuk menguatkan lagi PAS selaku sekutu, tetapi digunakan untuk menyebarluaskan dakyah serta pengaruh DAP, atas nama “politik Islam”.


Kita terpaksa akui betapa DAP memahami bahawa cara terbaik untuk meraih sokongan politik, adalah bermula dari golongan masa hadapan. Kunjungan ini adalah sebagai “jambatan” masa hadapan, juga sebagai “modus operandi” kepada pimpinan DAP yang akan datang. Asas strategi telah dipatrikan, agar tidak dilupai oleh pemimpin akan datang untuk mengaplikasi sekiranya berpeluang berbuat demikian.

Apa yang tersirat ialah, DAP sudah mula hilang percaya, atau sememangnya tidak pernah percaya kepada PAS selama ini. Dalam konteks “pool of voters”, seharusnya ia menjadi milik mutlak PAS. Namun, DAP mahu mereka yang memegang tali gembala, dan bukannya PAS. Oleh yang demikian, kita dapat perhatikan langkah ini ibarat “mencuri” pasaran PAS.

Ia mungkin didorong oleh penentangan kuat golongan muda di dalam PAS, yang dapat dilihat melalui dewan pemudanya, pada muktamar-muktamar sebelum ini. Suara menghentam golongan Anwarinas, dan pro kepada Hadi Awang menunjukkan DAP harus berbuat sesuatu; menabur benih tipu daya di dalam “kolam” pengkaderan PAS sendiri.

Penulis masih ingat, menjelang PRU13, rakyat dimomokkan dengan mesej tipu daya yang menjual Islam itu sendiri, apabila Lim Guan Eng dikhabarkan bakal memeluk Islam selepas PRU. Sehingga ke hari ini, Lim Guan Eng masih berstatus bukan Islam, malah nasib malang orang Islam dan Melayu di Pulau Pinang bukanlah rahsia.

Itu kelemahan orang Islam, yang seolah-olah dipukau sekiranya agama mereka dijadikan modal politik, tanpa belajar dari apa yang pernah dilalui oleh sebuah penempatan melayu yang bergelar Temasek suatu ketika dahulu.

Penulis percaya, ramai yang masih teguh pegangannya sehingga sekarang terhadap tipu daya tersebut. Pesan penulis, di antara bijak dan berbaik sangka, letakkanlah kedua-duanya di tempat yang sepatutnya.

Jangan melulu.

4 comments:

Anonymous said...

Tindakan tersembunyi mesti ada.

Ni tindakan terbuka untuk menarik bakal pengikut PAS daripada masuk PAS dijadikan masuk DAP. Terbuka sebab menyasarkan Melayu. Sudah pasti sasaran dipujuk dengan macam-macam kaedah dan cara sesuai apa yang sasaran mau dengar.

Tapi kita semua tau mereka ni memang bukan ssaran utama DAP. Sasaran asal dan utama DAP tetap orang Cina dan bukan Melayu, bukan Islam. Taktik menarik mereka tetap punya ciri yang serupa, menawarkan sesuatu yang menguja dan menjadikan mereka yang bukan Melayu, bukan Islam ingin menyokong.

Tapi takkanlah orang Cina dan bukan Melayu/Muslim miliki hasrat dan kehendak yang sama. Mereka mestilah menawarkan sesuatu yang tak dapat dijamin oleh MCA dan MIC. Apakah yang ditawarkan?

Benda yang ditawarkan kepada pihak Cina tak semestinya tak bertentangan dengan apa yang digula-gulakan kepada orang Melayu. Kerjasama mereka dengan PAS sudah jelas menunjukkan mereka sanggup naik turun masjid, danggup keluar ayat Al Quran kepada orang Melayu.

Tapi yang dikatakan kepada orang bukan Melayu lain pula. Orang semua dah tau PAS nakkan hudud. DAP tetap promosikan PAS kepada bukan Melayu, tak taulah apa yang mereka kata kepada mereka sampai mereka jadi tak hiraukan sangat hudud dan pangkah PAS.

Yang jelas dengan reaksi mereka terhadap RUU hudud Hadi, mereka memang menentang hudud. mereka menuduh PAS menipu padahal yang sebenarnya mereka menipu penyokong mereka tentang PAS. Bagai mana mereka menipu?Entahlah?
Mungkin mereka kata PAS bawah telunjuk mereka, mungkin mereka kata PAS takkan buat, ada siapa yang tau tak?

Tak tau kan?Maka adalah tindak tersembunyi mereka sebelum PRU13 sampai terjadi tsunami cina.

Yang tu menyentuh PAS dan hudud. Saya yakin perkara sama juga pada PKR dan Anwar.

Anonymous said...

Pelajar di.mesir 100%made in islam....100%.made in melayu Dan 80% made in pas.......tak tau la pelajar yg 80% belajar bidang islam masih nk percaya pada 100% kominis yg mengamal pluralisme dan libral....tepu dada tanya iman atau ego bodoh masing2.....

Anonymous said...

Kalau dah nama cina 90% tak boleh percaya 100%. Sebab cina yg keluar dari negeri cina adalah mereka bermasalah. Bukan dalam peniaga mereka menipu dalam politik mereka menipu. Dah nasib org melayu yg selalu kena tipu.

Anonymous said...

Dari penulisan dan anlisa di atas pendekatan DAP adalah untuk menyediakan ruang "mengkafirkan" mental pelajar2 agama islam di Mesir dan negera Timur Tengah. Bagus betul rakankongsi PAS dan rakan sebantal PASMA merelakan generasi muda islam sebagai ejen "pengkafiran". Tahniah kepada parasit PAS dan Pasma.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa