Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, March 02, 2015

KETUA POLIS NEGARA KENA PECAT!!!!????


Hanya di Malaysia media massa memberi ruang kepada sekumpulan pengingkar undang-undang menyatakan hasrat mereka supaya Menteri Dalam Negeri, Datu Seri Ahmad Zahid Hamidi, memecat Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar.

Malaysiakini.com melaporkan sekumpulan NGO hari ini menuntut Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berundur ekoran dakwaan meningkatnya amalan salah guna kuasa dan tekanan terhadap kebebasan di negara ini.

Mereka merancang mengetengahkan perkara itu kepada Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamid kerana tidak puas hati terhadap tindakan polis bertindak berdasarkan komen di Internet.

“Kami akan susun strategi sama ada (pengunduran Khalid) melalui petisyen atau minta menteri dalam negeri adakan mesyuarat untuk bentangkan kenapa kita perlu seorang macam IGP letak jawatan,” kata pengerusi BERSIH Maria Chin Abdullah.

Selain BERSIH, gesaan sama dikongsi oleh NGO hak asasi Suara Rakyat Malaysia (Suaram) dan Amnesty International, kumpulan peguam Lawyers for Liberty (LFL), kumpulan mahasiswa dan Parti Sosialis Malaysia (PSM).

Kesemua badan bukan kerajaan ini merupakan antara kumpulan yang sering melanggar undang-undang mengadakan perhimpunan haram dan demontrasi di atas jalan raya sehingga mencetuskan beberapa kekecohan dalam BERSIH 1 dan 2 beberapa tahun lalu.

Lebih melucukan mereka meminta Ketua Polis Negara meletak jawatan kerana polis menjalankan tanggungjawab mereka menguatkuasa undang-undang negara.

Mereka tidak berpuas hati degan tindakan Polis menahan dan menyiasat penganjur perhimpunan haram di ibu kota mendesat Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara. Setakat ini, lima orang ditangkap kerana mengadakanm perhimpunan terbuka secara haram dan mengkritik penghakiman kes Datuk Seri Anwar Ibrahim yang disabitkan bersalah meliwat bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Sepatutnya mereka menyokong tindakan polis menjaga ketenteraman awam. Sungguh melucukan mereka meminta Polis yang menjalankan tugas meletak jawatan.

Selepas ini apa? Bebaskan semua pencetus huru hara, penjenayah dan pengingkar undang-undang asalkan mereka menyokong Pakatan Rakyat?--MYKMU

8 comments:

Anonymous said...

Maria CHIN PENG Abdullah....

Anonymous said...

Salah guna kuasa dan tekanan ke atas kebebasan bersuara????

Habis tu apa NGO2 pukimak dan ambigshit dan chin lesbian tua dua2 ekor tu buat? Bukan kah kimak2 dua ekor tu tak henti2 menyalak?
Sapa yang menekan sapa?? NGO2 yang kurang ajar yang tak henti2 menekan kerajaan.

Kerajaan lemah!!Cukup lah berlembut dengan pukimak2 macam ni!

Anonymous said...

anjing bila lapar mula menyalak. sumbat je mulut anjing tu dengan racun, biar semua mampos.

Anonymous said...

bab nak bebaskan penjenayah bagai, kena minta la ngan hishamudin, gerenti mansuh apa pula. Lepas tu kandang dibuka, bertaburan lah pula buat hura -hara.

Anonymous said...

Kalau dahulu KDN berkerja senyap2 dan di geruni tapi sekarang KDN jadi meriah. Gembar gembur hu ha langsung tak ada taring. Semua kes tak ada penutupnya. Semua jenayah lepas....penjenayah lari keluar negeri, penjenayah boleh mainkan institusi diraja, ketua polis main twitter......penjenayah boleh jelir lidah tunjuk pungkok lagi.....tak ada ke menteri yang serius boleh mengurus KDN?

Anonymous said...

Saya juga nak desak BERSIH tampil semula berkenaan pembohongan mengenai pilihanraya....

Anonymous said...

Semua ini berpunca dari kebodohan PM sendiri.

Anonymous said...

Alhamdulillah... PDRM terus jalankan tugas dengan penuh dedikasi. Pandangan saya jangan diambil peduli NGO atau orang yang tak cukup akal menyalak-nyalak. Gunakan undang-undang yang ada untuk keamanan negara.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa