Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Sunday, September 28, 2014

ALHAMDULILAH:PEMIMPIN PAS SEMAKIN MENYAMPAH DENGAN DAP KOMUNIS!!!


Ahli Parlimen Temerloh (PAS) Nasrudin Hassan Tantawi membidas tindakan kerajaan Pulau Pinang “mengeluarkan” ahli majlis PAS Iszuree Ibrahim daripada jawatankuasa tetap Majlis Perbandaran Pulau Pinang sekaligus membeku peruntukan terhadapnya.

Nasrudin percaya tindakan itu diambil ekoran “teguran dan kritikan” bendahari PAS Pulau Pinang itu dalam muktamar PAS terhadap polisi pembangunan khususnya melibatkan kepentingan umat Islam di negeri itu.

Katanya lagi, ucapan Iszuree bukan atas kapasiti peribadi sebaliknya mewakili PAS Pulau Pinang dan difahamkan teks ucapannya disemak oleh Timbalan Pesuruhjaya PAS negeri Datuk Dr Mujahid Yusof.

“Malangnya tindak balas dari Kerajaan Pulau Pinang sangat drastik. Saudara Iszuree “dipancung” gara-gara kritikan yang membina itu.

“Seperti tersimpan satu dendam yang hanya menanti detik untuk dilunaskan. Akhirnya Iszuree terpaksa membayar “harga yang tidak sedikit”,” kata Nasrudin.

Dalam kenyataannya, beliau itu mendakwa tindakan itu dilihat seperti kerajaan PAP Singapura yang mendiamkan pengkritik mereka dengan tekanan dan tindakan undang-undang.

“Saya kira ia sebagai satu langkah untuk menakut dan menggerunkan pihak yang mahu menegur dan mengkritik,” katanya yang juga ahli jawatankuasa PAS Pusat.

Beliau mendakwa tindakan terhadap Iszuree diambil tanpa surat tunjuk sebab atau dipanggil memberi penjelasan.

Kesal dengan tindakan itu, Nasrudin tetap mempertahankan Iszuree yang menurutnya membangkitkan masalah yang sekian lama berlaku di negeri Pulau Mutiara itu.

Bukan fitnah

“Saudara Iszuree bukanlah memfitnah apatah lagi mengkhianati kerajaan sebaliknya beliau menggunakan forum muktamar tahunan PAS bagi membangkit isu ini agar ia menjadi perhatian PAS Pusat.

“Di mana secara kebetulannya pesuruhjaya PAS Pulau Pinang ialah timbalan presiden PAS.

“Malangnya belum sempat PAS Pusat mengambil apa-apa langkah wajar, saudara Iszuree telah dimangsakan,” kata Nasrudin.

Nasrudin turut mempersoalkan sama ada kerajaan DAP di negeri itu mahu menyembunyikan sesuatu daripada pengetahuan umum mengenai masalah penempatan dan tanah yang dibangkitkan oleh Iszuree yang menurutnya mempunyai asas dan fakta.

Pemimpin muda PAS itu juga berkata beliau maklum dan pernah turun padang berhubung isu itu sewaktu menjadi ketua Pemuda PAS dan Lajnah Tanah PAS Pusat sangat maklum mengenai masalah itu.

Sehubungan itu, Nasrudin menggesa supaya PAS Pusat campurtangan mengenai hal ini dan mendesak PAS negeri membela Iszuree dalam hal tersebut.

“Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu pastinya boleh berperanan untuk menangani isu berbangkit dan berkait kepentingan ummat Islam khasnya tindakan kerajaan Pulau Pinang ke atas bendahari PAS negeri.

“Sewajarnya Pas Pulau Pinang mengambil tindakan yang bertanggungjawab bagi membela saudara Iszuree yang telah dizalimi oleh DAP,” katanya. – Malaysiakini.com

6 comments:

Anonymous said...

Asyik mengalah lah kau PAS, KAU ORANG MEMANG TAK ADA MARUAH, MEMALUKAN BANGSA DAN AGAMA ISLAM SAHAJA....MACAM P***MAK!

Anonymous said...

nak minta tolong mat sabu ibarat mengharap hujan balik kelangit.

Anonymous said...

hurmm..PAS kata..Kami akan tetap setia ngn pakatan rakyat walauapun berlaku..

Anonymous said...

PAS ternyata adalah species Melayu yg jenis terlambat faham. Selagi minda mereka sarat dengan ajaran sesat yg terpahat UMNO adalah musuh ketat mereka selagi itulah mereka akan sentiasa kelihatan bodoh dan mudah di lembukan olih Cina-Cina Dapigs.

Susah betul utk mereka fahamkan bahawa Dapig sangat gerun sekiranya orang Melayu semua bersatu dan tidak terpecah tiga. Tetapi kerana bebalnya penyokong PAS sekarang org Melayu sudah terpecah empat dgn terbentuknya PASMA hasil dari pemikiran hampas org-org PAS sendiri.

Duffbeauty said...

Dulu nik aziz kata di dada dap ada bulan' dulu pas kata lim guan eng sama taraf dengan khalifah' dulu orang pas bangga dan tersenggih apabila dua tiga ekor pemimpin dap baca ayat quran masa ceramah dan bertakbir sakan' dulu lebai lebai dan kariah masjid pas yang mangkuk hayun girang bila cina dap panjat surau dan masjid bagi tazkirah dan bantuan, dulu ada ramai pak tolol pas melilit bendera dap pada badan semasa kempen pilihanraya' dulu ada pemimpin ngok dan mangkuk pas pergi sambut harijadi dan potog kek di rumah pemimpin dap' dulu ramai kader kade pas yg sangup bermatian membntu calon dap dlm pilihanraya.........dan banyak lagi pemujaan mrelampau pas terhadap dap yang tak sempat didokumentasikan.....sekarang apa dah jadi........semua itu adalah kifarat buat kalian atas dosa kamu yang lalu.

Duffbeauty said...

Semua permasalahan ummah yang berlaku akibat nik aziz , haji hadi tak berapa cerdik begitu juga pemimpin pas yang lain.......mat sabu tak payah cerita lah

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa