Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, August 29, 2014

KOMUNIS MAHU PERANG BESAR DENGAN POLIS!!!


Selepas menggelar Ketua Polis Negara Sebagai tidak waras kerana mengeluarkan arahan menyiasat pertubuhan haram PPS , DAP hari ini berkeras akan mempertahankan PPS walaupun ianya jelas menyalahi undang-undang sedia ada.

Setiausaha Agung DAP , Lim Guan Eng juga secara angkuh menyatakan bahawa Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak takut kepada Ketua Polis Negara dan PDRM serta memberi amaran supaya jangan main-main dengan PPS.

Persoalannya kini mengapa Guan Eng selaku Ketua Menteri boleh mengeluarkan kenyataan sedemikian sedangkan beliau tahu bahawa apa yang dipertikaikan adalah disebabkan oleh tindakan keterlaluan anggota PPS yang dilihat bukan menjurus kepada mengawal keselamatan orang awam.



Insiden memukul ala mafia melibatkan anggota PPS yang berlaku di Pulau Pinang sejak pasukan itu ditubuhkan sudah cukup untuk menimbulkan kesangsian banyak pihak.

Insiden ini berlaku setelah seorang anggota PPS dilaporkan telah menyerang seorang lelaki cina sehingga menyebabkan kecederaan serius.Disebabkan tindakan sedemikian maka banyak pihak tampil mempertikaikan PPS dan setelah disiasat pasukan itu tidak didaftarkan secara sah.

Memandangkan anggota pasukan ini terlibat dalam mengawal keselamatan orang awam maka kegagalan pasukan ini didaftarkan dengan pihak yang sepatutnya mengundang kerisauan banyak pihak memandangkan sudah terdapat insiden rakyat dibelasah oleh anggota PPS.

Persoalan timbul siapakah yang memantau para anggota pasukan PPS ?

Siapakah yang memberikan latihan kepada anggota PPS ?

Dalam masa yang sama anggota PPS turut dikesan melakukan tugas-tugas parti DAP dengan memakai pakaian seragam mereka. Adakah ini merupakan sebahagian daripada tugas-tugas PPS ?

Guan Eng ternyata cuba untuk menutup kelemahan sendiri dengan membuat kenyataan secara terbuka bahawa kerajaan negeri DAP tidak takut dengan pihak PDRM seolah-olah satu cabaran dibuat kepada pihak Polis supaya jangan sesekali mengganggu apa sahaja urusan yang dibuat oleh kerajaan DAP di Pulau Pinang.

Bukankah itu juga merupakan satu ugutan yang boleh diklasifikasikan sebagai ancaman kepada pihak PDRM sendiri dan apakah DAP kini mahu "berperang" dengan PDRM ?



9 comments:

Anonymous said...

Jgn mcm Israel dah, gaya hebat tapi takut mati samalah dgn cina sebab tu x ramai jadi askar/polis

Anonymous said...

Aku masih ingat kenyataan KPN pasal kes Kiki-"Polis akan ambil tindakan walaupun tiada laporan dibuat". Adakah sebab Kiki perempuan Melayu? Kenapa dengan Lim KPN jadi syaitan bisu??LIM sudah boleh didakwa dibawah Akta Hasutan dan Akta yang lebih berat lagi(tapi sayang tiada ISA) sebab ingin melancarkan peperangan ke atas Polis dan KDN.Ooh baru teringat nama dia LIM dan bukan HALIM maka tak boleh ambil tindakan #Ah Jib Gor.

tobeng said...

Kemungkinan besar igp tak akan berani mengambil tindakan.Sama ada igp terpaksa mengikut kata ahli2 politik(ahjib)yg pro cina atau dia sendiri tidak cukup keberanian,tidaklah dapat dipastikan.

Paling kuat pun igp akan beri 'amaran' pada lim guan eng supaya tidak mengeluarkan kenyataan provokasi terhadap polis.Itu saja dan tiada tindakan susulan.

Zahid mana?2x5.

Anonymous said...

Kalau ikot undang2 kalau kumpulan itu tidak berdaftar di kira Pertubuhan Haram..
Kalau Peerrtubuhan Haram Berkumpul dan memakai Unifom di kira Himpunan Haram.
Plois sudah di bolehkan ambil tindakkan ka atas mereka dan bukan hanya bercakap sahaja,
Berapa punya lembab polis Malaysia ni?? Itu sebab Cina DAP Kominis Kanninna Bu Chow Chee Bai ni besar kepala!!!
Cina DAP Chee Bai ni bukan terror pon cuma PDRM jer yang lembab!!

Anonymous said...

Bring it on LGE. DAPpigs macam ko ni berani time ni saja. When the time come semua dok nyorok belakang skirt bini ko orang masing2 - hampas tahap gaban.......

Anonymous said...

“Pemuda Umno sekarang tidak semacam dulu,” ujar Tun Mahathir.

Ini amat ketara kerana Pemuda Umno ada agenda dan kepentingan sendiri dan bukan pemankin kepada penentu kuasa orang Melayu.

“Nak kira 700 undi pun makan masa 8 jam,” katanya lagi.

“Kita kini dalam keadaan yang cukup bahaya,” jelas Tun Mahathir. “Saya di datangi oleh pelbagai pihak dan pertubuhan Melayu yang mengadu mereka tidak selesa dengan pentadbiran DS Najib , malah ada diantaranya mencadangkan DS Najib di langgar (dalam pemilihan parti),” tambahnya.

Tun Mahathir juga berkata banyak pihak yang berjumpa dengannya merasakan Melayu tersisih kerana DS Najib terlalu mahu menarik perhatian pihak yang tidak menyokongnya terutamanya orang Cina.

Malah mereka ini sangat di layan dengan istimewa berbanding dengan orang Melayu yang menyokongnya.

Anonymous said...

Mana suara IGP lepas kena sergah dengan Guan Eng? Jadi syaitan bisu atau sedang menyorok ketakutan bawah meja?

Anonymous said...

ROS has declared that PPS is illegal. So why the IGP has to worry. The IGP so relaxed.

LGE only talk through his a***hole. He thinks he is the sultan of Penang.

Anonymous said...

Apa mau takut... nazri aziz kan ada.
I call je... terboyong2 nazri aziz dtg mengadap.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa