Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, July 15, 2014

MELAYU MEMANG DAH LAMA SOKONG KOMUNIS!!!


KEBELAKANGAN ini DAP lancar kempen propaganda untuk mempotretkan parti itu sebagai sebuah parti berbilang kaum dengan mewar-warkan kemasukan orang Melayu ke dalam parti tersebut – seolah-olahnya selain cina, hanya Melayu saja kaum lain di Malaysia ni.

Malaysia ada berpuluh etnik tapi politikus DAP faham kalau nak nampak pelbagai kaum, mesti Melayu saja (selain cina).  Yang dia kalah di Teluk Intan hari itu pun pasal letak calon Melayu, lupa agaknya.

Apa pun pedulilah sebab kita tahu budak-budak Melayu yang diarak DAP masuk parti tersebut adalah penyokong PKR – parti yang tidak ada halatuju politik melainkan menyokong punggung Anwar Ibrahim untuk jadi Perdana Menteri, tak kira apa nak jadi.

Yang penulis nak tegaskan disini ialah, janganlah sesiapa rasa terancam dengan propaganda yang semacam ini sebab kalau kita lihat sejarah, Melayu bukan setakat pernah sokong DAP saja, ada yang pernah sokong komunis pun!!

Orang Melayu sokong komunis ni kira kemuncak segala kejahilanlah sebab fahaman komunis tolak agama, tolak bangsa, semua orang sama taraf (walaupun anggota Politbiro kaya raya), harta pun negara punya.

Jadi nak hairan apa depa masuk DAP?

Cakap pasal itu (komunis), kelihatannya DAP guna pendekatan sama macam komunis dalam soal rekrut orang Melayu.  Kalau zaman-zaman 40-an dan 50-an dulu, komunis gemar sasar Melayu yang ada latar belakang agama untuk menyertainya sebab itulah kelompok berpengaruh dalam masyarakat Melayu pada waktu itu.

Melayu yang jadi sasaran DAP hari ini pun ikut latarbelakang yang dia percaya boleh pengaruh Melayu lain untuk sokong parti tersebut. Antaranya professional, kalau perempuan tu mesti muda, ‘menonjol’ dan cantik.  Nenek-nenek baya Tunku Aziz yang DAP tipu dulu, kalau nak  masuk DAP hari ini, masuk diam-diamlah, jangan harap dapat cover muka depan.

Bukan nak kata DAP tu komunis tapi sekadar nak tunjuk strategi yang digunakan sama, cuma latarbelakang Melayu yang dibawa masuk tu saja disesuaikan dengan masa dan zaman.

Sebetulnya, untuk makluman semua, takde bezanya pun Melayu masuk PKR, masuk DAP atau masuk PAS.  Tiga-tiga parti ini dakwa parti berbilang kaum dan bergabung dibawah komponen yang sama – Pakatan Rakyat.

Realistiknya, PAS mungkin ada beza sikit sebab dalam kata berbilang kaum, tak nampak lagi PAS perjuang kuil hindu atau tokong buddha, hardcorenya masih Islam lagi.  Tapi lain dari itu, PAS sering jadi pak turut kepada DAP dan PKR, maklumlah dari segi kerusi parlimen depa yang paling corot sekali.

Logiknya, separuh dari rakyat negara ini adalah Melayu/Bumiputra, setakat berapa kerat yang diheboh-hebohkan sangat ni tak cukup nak kata DAP tu berbilang kaum.  ‘Tak cukup’ kira bahasa berlapik, kalau betul betul drill peratusan dan angka, hampir tidak ada.--MYKMU

2 comments:

Anonymous said...

Ingat lah si bodoh , orang2 Melayu pantang tengok ada kalangan bangsa mrk yg kaya raya masuk UMNO, mereka benci penyamun2 sebegeni dan oleh itu Melayu akan lawan UMNO habis habisan. Apa guna kalau Madey, Najib, Sharizat hidup senang pakai agenda Melayu sedangkan yg lain hidup merana.

Anonymous said...

Kominis takde agama. Lu pikir la sendiri.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa