Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, May 28, 2014

DYANA BERTEMU JODOH DI TELOK INTAN!!!

990c0354-b6b7-45ef-aad6-b2a8cc9412df_400

SUASANA PRK Teluk Intan kelihatannya semakin hari semakin melucukan.

Belum pun habis isu siri penipuan calon DAP, Dyana didedahkan oleh media dan sumber terdekat dengan Dyana, kini PRK Teluk Intan sudah kelihatan seperti sebuah “Agensi Mencari Jodoh”.

Dyana tanpa segan silu menyatakan calon suami pilihannya hanya dari kaum Singh, Irish atau English.

Benarlah… dia sekadar menjawab soalan wartawan, tetapi tiada otak kah Dyana untuk memikirkan sesuatu soalan itu relevan atau tidak untuk dijawab.

Bila soalan yang cukup releven seperti isu Tungku Aziz yang meninggalkan DAP, terkebil-kebil pula nak menjawab sampai Lim Kit Siang terpaksa ‘hijack’ mikrofon dalam sidang media.

Setiap kali isu penipuannya terdedah, maka terkulat-kulat mahu menjawab sampai yang keluar dari mulutnya lagak artis, hanyalah ‘no komen’.

Namun, bila dipancing dengan persoalan jodoh, laju pula dia menjawab.

Apakah tujuan Dyana meletakkan diri sebagai calon hanyalah sebagai satu medan untuk mencari jodoh ?

Kita fahamlah bahawa Dyana telahpun berusia 27tahun.

Mungkin didalam politik dia boleh dianggap muda, tetapi masyarakat tipikal Melayu selalunya mengambil kira usia 27 bagi seorang perempuan yang belum berkahwin sebagai ‘andartu’ atau ‘anak dara tua’.

Apakah begitu terdesak sekali Dyana untuk mencari jodoh ?

Setiap kali Dyana kelihatan muncul untuk berceramah dalam kawasan Parlimen Teluk Intan, boleh dilihat ‘pak-pak lebai’ antara yang laju duduk dikerusi hadapan.

Ianya tidak dapat dinafikan telah pun berlaku di Batak Rabit, walau jam 12tengah malam, ‘pak lebai’ ini sanggup berjaga menunggu Dyana, bak ‘ulat bulu naik daun’ menerkam kerusi hadapan.

Mungkin Dyana boleh isi kekosongan ‘quota’ pak-pak lebai tersebut.

Bagaimanapun, disebalik kelucuan tersebut terdapat satu penghinaan terhadap lelaki Melayu dan India menerusi kenyataannya.

Dyana memandang rendah terhadap lelaki Melayu dan India dan menyifatkan mereka sebagai tidak pandai menjaga perasaan isteri dan seorang yang pengotor!

Agak sukacita penulis nak tanya kepada Dyana, apakah bangsa ibunda dan ayahanda budak Dyana ni?

Singh, Irish atau Inggeris ???

Jelas Dyana hanya mencari populariti diri dan bukanlah benar-benar mahu menadi “WAKIL RAKYAT” yang sebenar kepada wargaTeluk Intan.

Tidak terfikirkah Dyana bahawa kenyataannya itu telah mengguris hati pengundi kaum lelaki berbangsa Melayu dan India.

Dari kenyataan Dyana, jelas dia sememangnya seorang Melayu yang tidak sedarkan diri!

Kalau dah ‘makan belacan’ jangan pula perasan macam makan ‘cheese’ !

_Shaz

2 comments:

Anonymous said...

size does matter ...
minah ni patut cakap dia suka nigger ... besau ... senak lebih ...

Anonymous said...

Size? Haha, tak perasan pulak. Patut la chinese not included? Patutnya race tu 1st in her list, sbb siang mlm dia bersekongkol dgn puak tu. Anyway, mat saleh pon tak nak orang maacam tu, disgruntled, disgraced, spiteful and ungrateful. Jangan sangka mat saleh tu teruk macam dia, dia orang lagi banyak values yang dia orang 'uphold', unlike her, like lalang and leech.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa