Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Sunday, April 13, 2014

WAJIB BACA:SIAPA CINA YANG KOYAK PASPORT MALAYSIA ITU!!!???


1. Dalam era 70 an, selepas peristiwa 13 Mei, kaum Cina sudah menanam kebencian dalam jiwa mereka terhadap Malaysia. Tambahan pula, Tun Abdul Razak telah menggagaskan Dasar Ekonomi Baru (DEB). Kaum Cina berasa cemburu dan bercadang untuk menghantar anak mereka belajar di luar negara dan akhirnya meninggalkan Malaysia.

2. Kaum Cina telah mengkaji sistem kerakyatan negara maju seperti United Kingdom dan di negara Asia yang lain seperti Taiwan dan Hong Kong. Mereka mendapati UK adalah negara berpotensi besar memberi kerakyatan kepada rakyat negara lain apatah lagi British merupakan bekas penjajah Tanah Melayu yang menyediakan kemudahan passport BOC kepada rakyat jajahannya (Commonwealth).

3. Anak-anak Cina dalam era 90 an telah mendapat keputusan yang cemerlang dan di hantar belajar ke UK. Atas kebencian yang mendalam terhadap Malaysia mereka menanam tekad tidak mahu menjejakkan kaki di bumi Malaysia. Kumpulan ini terus mencari peluang pekerjaan di UK dengan menggunakan pas lawatan kerja namun sebilangan besar daripada mereka duduk secara haram di sana.

4. Seluruh rakyat Malaysia akan marah jika mendengar fakta di bawah ini :-

a) Majoriti dalam kelompok ini merupakan penerima biasiswa kerajaan 

b) Majoriti kelompok ini adalah golongan profesional yang terdiri daripada doktor, peguam, akauntan dan bankers.

c) Secara total kesemua mereka adalah kaum Cina (warganegara Malaysia)

5. Kaum Cina di Malaysia sememangnya mengatur stratergi menggunakan kemudahan kerajaan dan akhirnya meninggalkan bumi Malaysia sebagai pengkhianat negara.

6. Lebih daripada 10 tahun kumpulan tersebut bermastautin di UK dan berjaya memegang passport BOC akhirnya kerajaan UK telah meminda perundangan mereka dengan tidak lagi memberi kerakyatan kepada pemegang passport BOC.

7. Mengapa kerajaan UK meminda perundangan tersebut ?


a) Sebilangan kecil kaum Cina Malaysia yang telah menjadi rakyat UK menuntut kepelbagaian hak keistimewaan 

b) Kumpulan yang lolos menjadi rakyat UK ini diberikan betis nakkan peha, diberi peha hendak pijak kepala.

8. Kumpulan 1000 orang profesional ini terkejut dengan keputusan kerajaan UK kerana mereka dengan angkuh telah melucutkan kewarganegaraan mereka secara sukarela. Mereka mengoyak, memijak dan meludah passport Malaysia pada tahun 2003. 

9. Walaupun permohonan kewarganegaraan mereka telah ditolak oleh UK, sikap biadap kumpulan ini dengan memasang guaman untuk memperjuangkan hak kewarganegaraan UK mereka atas alasan kononnya mereka pembayar tegar cukai di UK. Tindakan ini telah menyebabkan nama Malaysia terjejas di mata 
kerajaan UK sehinggakan ada ura-ura hampir mengenakan visa terhadap mana-mana rakyat Malaysia yang memasuki UK.

10. Rakyat Malaysia pasti marah dengan kumpulan ini. Sudahlah menjadi pengkhianat negara, sekali lagi mereka memburukkan imej Malaysia di mata antarabangsa.

11. Sekarang kumpulan ini bergelar "stateless". Kumpulan ini terhegeh-hegeh menagih kerakyatan dari negara lain seperti Australia, Hong Kong, Taiwan & Singapura. Mereka kini menjadi tukang cuci pinggan, tukang sapu malah ada yang menjadi penganggur walaupun mempunyai segulung ijazah dari universiti terkemuka.

12. Nasib kumpulan pengkhianat ini sedaya upaya di bela oleh DAP. Oleh sebab itu Ahli Parlimen Tanjong menarik nafas lega kononnya Malaysia menyambut baik kepulangan 1000 pengkhianat tersebut. 

13. Peringatan buat Rakyat Malaysia, JANGANLAH sesekali kita memberi kemenangan kepada Pakatan Rakyat kerana jika mereka memerintah sebagai kerajaan Persekutuan nyata 1000 pengkhianat ini akan diberi kerakyatan semula di Malaysia.--SUMBER

3 comments:

Anonymous said...

Mereka Cina tak sedar diri...tak tau bersyukur. Allah akan tambah pada mereka yg bersyukur. Orang tamak selalu rugi. Cadangkan mereka balik mainland cina jadi rakyat sana.

Anonymous said...

Alamak....bekas exco Tong Gas Pulau Pinang yg jadi juara rakyat kononnya...

Anonymous said...

Seorang yang pernah memburuk-burukkan nama negara adalah penghianat. Mereka tidak mustahil akan melakukan perkara yang sama apabila diberi peluang utk kembali menjadi rakyat Malaysia.

DAP memperjuangkan hak utk kumpulan ini kerana mereka berpotensi utk menjadi juara rangkaian Cina kurang ajar secara terang atau pun cyber melalui jaringan RBA DAP mereka yg sedia ada.

Negara sudah ada banyak masalah jadi tidak usahlah memikul masalah yang baru. Tidak sesiapa yang menganaiaya mereka sebenarnya menolong mereka sama jugak seperti pepatah melayu seperti melepaskan anjing yang tersepit.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa