Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, March 12, 2014

TERKINI MH370:NELAYAN JUMPA RAKIT GETAH DI PERAIRAN PORT DICKSON


Foto

Port Dickson: Satu objek dipercayai rakit getah keselamatan kapal terbang dengan tulisan 'boarding' ditemui sekumpulan empat nelayan kira-kira 10 batu nautika dari pantai di sini, semalam.

Penemuan kira-kira jam 12 tengah hari itu dipercayai dapat memberi petunjuk dalam usaha pihak berkuasa mengesan pesawat MH370 milik Penerbangan Malaysia (MAS) yang dilaporkan hilang dan terputus hubungan dengan menara kawalan sejak awal Sabtu lalu.

Nelayan Azman Mohamad, 40 berkata, mereka sedang menangkap ikan di perairan terbabit sebelum sebelum terpandang objek berkenaan tenggelam timbul dipukul ombak.

Katanya, dia bersama tiga rakan yang mengikuti perkembangan kes kehilangan pesawat MH370 melalui media, tertarik untuk melihat objek itu dengan lebih dekat.

Foto

"Saya dan rakan sedaya upaya cuba mengambil objek itu dan berjaya sebelum menambatnya pada bot kerana bimbang ia tenggelam dalam laut.


"Objek itu mungkin tidak mampu terapung lama kerana koyak atau bocor," katanya, ketika dihubungi semalam.
Azman yang sudah 20 tahun menjadi nelayan berkata, mereka keluar menangkap ikan pada jam 8 pagi dan pulang kira-kira jam 8 malam.

"Sebaik menemui objek itu, saya terus menghubungi Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) di Kuala Linggi, Melaka, untuk mendapatkan bantuan selepas gagal menaikkan objek itu yang terlalu berat.

"Saya yakin penemuan objek itu penting kerana mungkin boleh menjadi petunjuk kepada usaha mencari pesawat MH370 kerana terdapat tulisan ‘boarding’ pada permukaan objek itu.

"Ia mungkin adalah rakit getah penyelamat yang dibekalkan kepada penumpang pesawat untuk menyelamatkan diri di laut," katanya.

Katanya, sebaik bot APMM tiba di lokasi, tugas mengangkat objek itu diserahkan kepada pasukan berkenaan, manakala mereka kemudian menyambung kerja menangkap ikan.

Sementara itu, jurucakap APMM Kuala Linggi ketika dihubungi mengesahkan sepasukan anggotanya dihantar ke tempat kejadian untuk menyiasat penemuan itu.

Bagaimanapun, katanya objek itu terus tenggelam dalam laut dan tidak sempat diselamatkan.--MYMETRO

12 comments:

Anonymous said...

tenggelam? bengongnye

ini akan meambahkan spekulasi

Anonymous said...

Lagi berita palsu....

qoyyum Shahrulnizam said...

Aah bengong..kta bleh jdi ptunjuk..xkn biar tggelam cmtu je..xnk kaji ke mende tu brkaitan or tak..geram plak..smbil lewa..

qoyyum Shahrulnizam said...

Aah...bengongnye..mcm main2 plak..

glokaladventure said...

Kan...! Nmpk sgt mcm ambik mudah jer...bleh plak kata "terus tenggelam dan tidak sempat diselamatkan"... mmg mcm bengong jer....sorry to say la....

Anonymous said...

laa knape dibiarkan tenggelam? macam pelik jer??

AKhmal said...

Tenggelam eaaaa. Saje tenggelamkan keww? Ade konspirasi ni..

Anonymous said...

Ssmua palsu

Anonymous said...

Kencing la lu......

Anonymous said...

Kata tadi dah tambat la, tapi boleh tenggelam la pulak

Anonymous said...

Mcm nak kena kutuk kt CNN lagi npk gaya nya

Anonymous said...

Semua penumpang dan crew sudah keluar dr kapal mendarat atas air...mereka ditempatkan di sebuah kapal persiaran di Laut Hindu. .

So...semua kena main ...macam April Fool pulak...

Master mind : ORANG GILA .....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa