Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, March 10, 2014

ANWAR IBRAHIM MERAYU DIA TIDAK MELIWAT


PUTRAJAYA 10 Mac - Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini memfailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Rayuan yang menjatuhkan hukuman penjara lima tahun terhadapnya setelah didapati bersalah meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd. Saiful Bukhari Azlan pada 2008.

Notis rayuan itu difailkan melalui peguamnya, Ramkarpal Singh di kaunter pendaftaran Mahkamah Rayuan pada pukul 10.30 pagi.

Sementara itu, proses pembayaran jamin sebanyak RM10,000 sedang dilakukan oleh Ramkarpal dan penjamin Ketua Pembangkang itu, Ibrahim Yaacob.

Menurut Ramkarpal, Anwar akan hadir di Mahkamah Rayuan sebelum pukul 1 petang ini kerana menghadiri perasmian sidang Parlimen.

Mahkamah Rayuan pada Jumaat lalu mengarahkan wang jaminan dibayar sebelum pukul 11 pagi ini. - UTUSAN ONLINE

4 comments:

Anonymous said...

Maksima hukumannya 20th. Anwar ada rekod kesalahan lama 6th penjara.Dia wakil parlimen dan terlibat dalam.pembentukan undang2.Dia mengaku Islam.Meliwat haram dan doa besar.Umat islam umat terbesar di negara ini.Fakta2 ini akan diambil kira ole h YAA Hakim2 Mahkamah Persekutuan dan besar kemungkinan Anwar akan mendapat hukuman yg lebeh berat lagi.

Anonymous said...

Bila pembohong berbohong, dia tak sedar dia membohong. Itulah Anwar dan penjilat2nya.

Bila dah tuduh mahkamah di Malaysia Umno punya, mahkamah tak adil, hakim dibeli, mengapa mahu rayu lagi di mahkamah?

Inilah prinsip pembohong, penipu.

Anonymous said...

Saya juga amat berharap agar rayuan Anwar nanti berkeputusan penjara 5 tahun dilanjutkan ke 10 tahun..baru padan muka Anwar....

Anonymous said...

Ya Alllah kau tambahkan lagi hukuman penkara utk anwar ni
Amin..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa