Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, March 07, 2014

ANWAR IBRAHIM GEMBIRA DAPAT KEMBALI KE PENJARA KAJANG!!!





AKHIRNYA CITA-CITA DIA TERCAPAI...
HAJAT NAK JADI ORANG KAJANG DI MAKBULKAN ALLAH...
CUMA HASRAT NAK JADI MENTERI BESAR SELANGOR JER TAK DAPAT...
TAPI DIGANTI DENGAN JAWATAN "ABANG BESAR" PENJARA KAJANG...

DALAM MASA YANG SAMA...
ALLAH MAKBULKAN DOA SAIFUL DAN KELUARGA...
KEADILAN YANG DICARI...
DIKURNIAKAN PADA PENGHULU SEGALA HARI...
SEGALA BUKTI DAN SAKSI...
MEMBERIKAN KEBENARAN YANG PASTI...

ANWAR IBRAHIM JANGAN LENGAH LAGI...
PENJARA KAJANG SUDAH LAMA MENANTI...
USIA KAU PUN DAH KUBUR MENANTI...
TAUBAT CEPAT TAKUT TAK SEMPAT NANTI...

WAN AZIZAH DAN KELUARGA...
SERTA SELURUH PENYOKONG SETIA...
JANGAN PERTIKAI KEPUTUSAN MAHKAMAH TADI...
ITULAH HAKIKAT KETUA YANG KAMU SAYANGI...
LIWAT ADALAH PERKARA YANG DIA GEMARI...
TERIMALAH DENGAN SENANG HATI...
JANGAN NAK MENJERIT REFORMASI SANA SINI...
TOLONG MUHASABAH DIRI...
KEMBALILAH KE JALAN YANG DIREDHAI...

JPX

3 panel Mahkamah Rayuan hari ini membuat keputusan mensabitkan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim atas pertuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya Saiful Bukhari Azlan di Istana Kehakiman Putrajaya sebentar tadi.

Prosiding mendengar rayuan dari pasukan pendakwaan ditetapkan bermula semalam hingga hari ini.Hakim menerima rayuan pasukan pendakwaan yang diketuai oleh Peguam Kanan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah.

Memandangkan waktu pejabat sudah hampir berakhir, agak sukar untuk pasukan pembelaan Anwar diketuai peguam Karpal Singh untuk memfailkan rayuan di Mahkamah Persekutuan.

Ini bermakna, hari ini Anwar yang juga Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) akan dihantar ke penjara pada hari ini sebelum pasukan pembelaan boleh memfailkan prosiding rayuan di Mahkamah Persekutuan.--SUMBER

4 comments:

Anonymous said...

Setiap orang yang mengikuti isu ini sentiasa berdoa agar Allah tunjukkan kebenaran...maka terimalah dgn hati yg terbuka....apapun jika anwar tk buat tapi didapati bersalah....ketentuan Allah pasti tiba pd mereka yg menzalimi anwar...tk perlu kecoh2 mcm org yg tk bertuhan...terima dan berdoa kerana doa org yg dzalimi tiada hijab....tk percaya....murtad lah kamu...kalaulah aya ditempat anwar yg dikatakan dizalimi dan dikonspirasikan....dah berlekuk dahi saya mohon doa kerana saya dizalimi..tempat saya saban mlm di atas sejadah bemunajat....bkn kesana kemari maki hamun orang....anwar dan juga kpd waris2nya terutama anak2....bersabar dan jgn kecohkan keadaan....ini ujian allah....terima lah melainkan kamu semua bkn lagi muslim....agama kita ada peraturan....tp kalu nk balun jubog org n nk tunjuk rasa tk bersalah.....itu lah yg dibuat anwar.....budak sekolah pun tahu character org sebegini

Anonymous said...

Dengar citer dia berhajat nak sambung penghafalan al Quraan yg terhenti.Dulu dia kata dia dah hafal 3 juzu' al Quraan semasa di penjara,tapi aku dengan bila di berceramah balik-balik ayat zaman Abim juga yg di bacanya,itu pun terjemahan je.Dah kaki penipu apa-apa pun nak tipu juga.Sekarang rasakan.

Anonymous said...

anwar...anwar... bertaubatlah selagi ada kesempatan... tak malu ke, usia semakin lanjut masih juga ke sana ke mari bawa cerita bohong...!!?

Anonymous said...

takda bezanya anda dengan anwar sekiranya anwar benar bersalah..menghina dan merendah2kan kemampuan seseorang especially soal penghafalan al-quran nya..adakah kita ni diukur keimanannya berdasarkan penghafalan yang terbanyak? tidak...seseorang yang beriman itu boleh dilihat melalui percakapannya, tingkah lakunya..yang tulis post ni pun saya kesian tengok anda..jangan terlalu kuat menghina orang..gunakanlah bahasa yang elok untuk menegur ataupun menyampaikan sesuatu cerita..jangan memalukan dan menjatuhkan nilai murni yang dibawa oleh Islam..bertaubatlah..biarkan Allah yang menilai siapa yang betul dan siapa salah..kerana perhitungan manusia itu sesungguhnya tidak dapat menandingi perhitungan Allah yang Maha Adil dan Bijaksana..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa