Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, February 10, 2014

ORANG MELAYU SEDIA MAAFKAN TERESA KOK!!!???


ADAKAH ORANG MELAYU TERIMA PERMOHONAN MAAF DARI TERESA KOK???
MAMPUKAH KITA SEMUA MAAFKAN TERESA KOK???

INI SEMUA BIASA BAGI KITA KAN...???
CINA BUAT ONAR HINA AGAMA, HINA MELAYU...
TAPI BILA MEREKA MINTA MAAF...
KITA SEMUA MAAFKAN...
LEPAS DUA TIGA HARI KITA SEMUA LUPA...
LEPAS DUA TIGA MINGGU...
CINA SIAL NI BUAT PERANGAI BALIK...
LEPAS TU MEREKA MINTAK MAAF...
KITA PUN MAAFKAN MEREKA...
LEPAS TU KITA LUPA...
PI MAI PI MAI TANG TU JUGAK...
ADA PIHAK BERKUASA PUN TAKDE KUASA..
KITA NENGOK AJA LER...

KORANG SEMUA FIKIR LER SENDIRI!!!

1 comment:

nasirwise said...

TERESA KOK CUBA GUNA `YOU TUBE’ UNTUK TERKENAL MACAM LADY GAGA

Sebelum ini penulis mendiamkan diri dari memperkatakan tentang Teresa Kok dan kegilaan `you tube’ beliau kerana tidak pasti apa yang diperkatakan. Video ONEderful Malaysia! CNY 2014 secara amnya memuatkan sindirian dan fitnah kepada Kerajaan. Bukan itu sahaja wataknya memperli Datin Seri Rosmah Mansor dan beberapa personaliti lain. Tetapi Mingguan Malaysia Ahad 9 Februari telah menuliskan secara terperinci setiap soalan dan jawabannya. Jelas sekali ia suatu dialog diantara kononnya pengacara dengan pakar feng shui dan juga jurutelek bercakap mengenai politik Malaysia. Ada tiga watak iaitu Puan Jit, Master Yan Yan dan Abang Cik Wai.

Ia berkisar pada cerita Tahun Kuda yang akan mempengaruhi kesejahteraan negara Malaysia. Mereka memulakan dengan fenomena kenaikan harga barangan dan servis, akibat daripada kononnya dasar Kerajaan seperti kenaikan harga barangan, harga utiliti, harga petrol dan lain lain.

Master Yan Yan mempersenda pasal makna Malaysia Ringgit yang bermaksud Ma Bai atau nasib pun hilang. Jika betul le nama Malaysia ini menyebabkan nasib baik seseorang akan hilang, penulis hairan mengapa nasib bilionair Cina paling ramai di Malaysia iaitu daripada 10 orang, 7 bilionair adalah berbangsa Cina.

Penulis akan gembira jika ramai orang Cina (bermula dengan pemimpin besar DAP) terpengaruh dengan video ini yang `nasib baik dari segi kewangan dan kesihatan’ mereka akan hilang jika berada di Malaysia. Mungkin dan wajar mereka mencari makan di Singapura atau Hong Kong atau China.

Pada penulis, suasana kenaikan harga barang dan servis yang diperkatakan tadi ada hikmahnya tersendiri. Orang Cina yang biasanya hidup lebih mewah daripada orang Melayu, amat panas dan tergugat dengan kenaikan 5-15 peratus. Mereka yang terasa sangat. Dari segi lain pula, Kerajaan sedang mengambil langkah `menghilangkan peranan orang tengah’. Maka semakin `susah cari makan’ bagi `wholesaler’ yang majoritinya berbangsa Cina. Taukeh bot dan peraih ikan sebagai contonnya.

seterusnya di nasirwise.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa