Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, February 12, 2014

ORANG CINA SIAP SEDIA UNTUK KENCING MELAYU DI KAJANG


Senario sekarang menunjukkan bahawa Cina DAP dan Cina PKR benci melampau terhadap UMNO.  Persoalannya mengapa mereka ini begitu taksub benci kepada UMNO? Manakala PAS pula yang bersifat melampau  taksub juga turut bekerjasama dengan Cina DAP dan Cina PKR untuk “membunuh” UMNO.

Umum tahu bahawa Anwar Ibrahim sedang dan telah berdepan  dengan masalah moral yang buruk dan busuk namun beliau tetap mendapat sokongan padu musuh-musuh UMNO yang bertungkus lumus bekerjasama untuk menghancurkan UMNO.  Rakyat Malaysia perlu sedar bahawa ini merupakan perang yang dilancarkan oleh Cina DAP dan Cina PKR untuk memusnahkan bangsa Melayu dan umat Islam.

Mengapa UMNO amat dibenci? UMNO dianggap sebagai parti penjaga nasionalisme Melayu atau ketuanan Melayu. Menurut perlembagaan parti ini, asasnya adalah untuk berjuang mendukung cita-cita kebangsaan Melayu demi mengekalkan maruah dan martabat bangsa, agama dan negara. Ia juga yang memperjuangkan hak-hak istimewa orang Melayu dan orang Bumiputera.  Ini merupakan perkara yang amat dibenci oleh Cina DAP dan PKR.

Lee Chin Cheh merupakan Cina PKR yang sanggup lakukan apa sahaja untuk menjatuhkan UMNO. Kebencian melampau yang tertanam ini pasti ada yang menghasut dengan racun rasis. Hanya Anwar yang sanggup menolong Cina DAP dan PKR untuk mencapai matlamat mereka menghancurkan UMNO atas dasar dendam peribadi.

Dua minggu yang lalu Lee Chin Cheh  secara tiba-tiba meletak jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang. Beliau merupakan  ahli korporat dan peguam pindah hak. Lee mendakwa kononnya  langkah meletak jawatan dan keputusan menempatkan  Anwar Ibrahim dalam kerusi Dun Kajang bertujuan mengukuhkan kemampuan pakatan pembangkang untuk berkhidmat kepada pengundi bandar di samping mempertahankan Selangor daripada diambil alih oleh Umno. Faktor utama adalah menghalang UMNO. Bencinya mereka kepada UMNO yang membela nasib bangsa Melayu.

Kita tahu bahawa tindakan Lee merupakan satu pengkhianatan terhadap kepercayaan para pengundi Kajang yang telah mengundi beliau. Dan pada masa yang sama ini merupakan satu tindakan pembaziran wang rakyat kerana memaksa SPR menggunakan wang rakyat untuk mengadakan PRK Kajang yang tidak sepatutnya berlaku. Kononnya Lee meletakkan jawatan demi parti, untuk Pakatan dan bagi calon yang lebih baik sedangkan hakikat sebenarnya adalah demi memuaskan nafsu serakah jahat Anwar Ibrahim yang memperkotak katikkan sistem negara.

Kononnya Lee  berjumpa Anwar selama 5 minit sahaja, iaitu tiga jam sebelum menyerahkan surat peletakan jawatannya kepada speaker negeri, Hannah Yeoh. Kononnya beliau sekadar mahu mendapatkan pengesahan  sama ada beliau akan dikenakan tindakan jika berhenti memandangkan  semua wakil yang dipilih diwajibkan menandatangani kontrak sebelum PRU13 kononnya beliau  juga mahukan pengesahan bahawa Anwar akan bertanding di situ.

Pihak SPRM perlu menjalankan siasatan terperinci terhadap tindakan Lee melepaskan jawatannya. Siasatan perlu merangkumi samada wujud unsur rasuah dan ugutan. Rakyat berhak tahu mengapa wang mereka perlu dibazirkan terhadap PRK yang tidak sepatutnya berlaku. Boleh percayakah Lee akan terus menyumbang tanpa mengharapkan apa-apa ganjaran? Semua pihak yang mempunyai maklumat akan salahguna kuasa Lee dan Anwar perlu tampil untuk memberikan keadilan kepada rakyat kerana ternyata PKR terpesong jauh dari keadilan yang sebenarnya.

PRK Kajang akan berlangsung pada 23 Mac manakala hari penamaan calon ditetapkan pada 11 Mac.  Ini lah masanya rakyat Kajang menghukum PKR yang telah mengkhianati mereka.--KAK CHAH

4 comments:

akmy said...

Dah lama orang Melayu kena kencing berak oleh mereka....habis tanah diambil untuk mengkayakan tauke besar....Ini pun cerita mengkayakan kroni, korbankan orang kampong, bangsa Melayu....Kisah sedih dan malang untuk PRK Kajang..... Bila terdengar kata nak adil kepada semua, teringat seorang kenalan menceritakan kisah kawannya. Kawan itu TANAHNYA TELAH DIRAMPAS oleh KERAJAAN begitu sahaja tanpa pampasan satu sen pun. Ini bukan cerita cakap dengar, telah dilihat geran hak milik tanah itu GM5522, Lot 2477 Sungai Sub, Mukim Hulu Langat, Taraf tanah Kawasan Rizab, Tanah Simpanan Melayu, pegangan selama-lamanya. Mereka ini adalah dari keturunan pembesar Daerah Hulu Langat bergelar Dato Sati. Tanah itu diperturunkan kepada anak cucu hinggalah kepada nama Md Yunus bin A.Malik, kemudian kepada Ghazali bin Md Yunos. Sehinggalah ke tahun 2013, tanah masih atas nama mereka dan cukai tanah telah dibayar. Apabila nama itu cuba menduduki tanah hak miliknya, didapati tanah itu telah rosak teruk kerana digunakan secara haram sebagai laluan keluar masuk oleh 9 syarikat quari, yang dipercayai telah terceroboh kawasan hutan simpan Kerajaan. Syarikat ini termasuklah syarikat besar Sg Long. Dan dalam cubaan nama itu untuk duduk diatas tanah hakmiliknya sendiri, setelah tidak tahan menumpang sewa merempat di tanah orang lain, rupa-rupanya dibelakang penceroboh itu, mendapat back-up pejabat tanah, polis termasuklah wakil rakyat kajang yang yang cabut baru-baru ini. Diakhir episod tuntutan tanah itu, tiba-tiba tuan punya mendapati tanahnya telah dirampas oleh kerajaan, apabila cabutan dibuat, statusnya dah jadi "disamun menjadi hakmilik kerajaan". Maka merempatlah kembali beliau, yang terus senang ialah syarikat cina, yang mungkin akan diberi bantuan lagi oleh kerajaan. Jadi berhati-hatilah wahai pemilik tanah berbangsa Melayu, bila-bila masa sahaja tanah itu boleh dirampas oleh kerajaan untuk memudah-kayakan tauke-tauke besar. Pulak tu katanya, nak tuntut ke Mahkamah perlukan modal besar juga, nak makan sendiri pun susah. Nak pergi SPRM dia takut nanti dia pula jadi macam orang salah, maklumlah orang kampung. Hanya sumpahanlah yang terdengar dari mulutnya, haram dan jadahlah mereka yang terlibat dalam perampasan tanah itu, termasuklah individu dalam agensi kerajaan terlibat yang berupa kulitkan Melayu.

hasnul rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Macam mana pulak Cina DAP dan PKR siap sedia untuk kencing Melayu.
Sedangkan Kajang sebelum ini diwakili oleh Cina PKR. Anwar suruh letak jawatan dan dia atau Rafizi akan bertanding atas tiket PKR juga.
Maknanya, nanti akan kuranglah seorang kaum Cina dalam DUN Selangor. Siapa kencing siapa? Cina kencing Melayu atau Melayu Anwar kencing Cina PKR?
Akai ada kaaaa!

Anonymous said...

Di mana rakan cina UMNO dalam BN? MCA, Gerakan, bukan kah mereka lebih tahu dan lebih tepat untuk memperbetulkan persepsi kebencian puak cina kepada UMNO. Atau, rakan-rakan ini pun masuk "geng" dengan puak cina DAP dan PKR untuk tutuh melayu UMNO. PAS dan puak melayu dalam PKR buta atau bodoh kerana tak Nampak infiltration cina DAP dalam PKR dengan meletak cina-cina DAP dalam PKR sendiri. Mereka bela Anuar kerana Anuar yang TERBAIK untuk membodoh melayu dalam PAS dan PKR.

mahaday said...

wakakakaka......seekor comment pun takda....wakakakakaka...kesian dan malu....wakakakakaka....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa