Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, February 13, 2014

ALAMAK:RAKAN BAIK ANWAR IBRAHIM CAKAP DIA SUDAH GILA!!!


Sekutu pakatan pembangkang, Parti Sosialis Malaysia (PSM) pada Rabu memutuskan untuk tidak bertanding dalam PRK DUN Kajang Mac ini.

Pengerusi PSM, Dr Mohd Nasir Hashim berkata, PRK tersebut tidak masuk akal dan memutuskan untuk tidak bertanding dalam pilihan raya kecil yang akan diadakan pada 23 Mac depan.

Menurutnya, keputusan untuk tidak bertanding adalah keputusan yang paling baik diambil pada masa ini.

"PSM tidak berhasrat bertanding dalam satu pilihan raya kecil yang kami tidak restui.

"Kami (PSM) juga menyifatkan ia (PRK) sebagai sesuatu yang tidak patut diadakan apabila seorang ADUN meletak jawatan sewenang-wenangnya tanpa sebab.

"Kami menyerahkan kepada rakyat Kajang untuk membuat keputusan," katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat PSM, Kuala Lumpur hari ini.

Dr Mohd Nasir berkata PSM berpendapat alasan mengapa pilihan raya kecil DUN Kajang diadakan adalah tidak munasabah dan satu amalan yang tidak baik kepada demokrasi.

"Kami berpendapat pilihan raya kecil DUN Kajang juga satu pembaziran wang rakyat dan pandangan ini juga disetujui oleh Rafizi sendiri yang telah meminta maaf," katanya.

Beliau juga berkata keputusan untuk tidak bertanding pilihan raya kecil DUN Kajang diambil selepas ia dimuktamadkan dalam satu mesyuarat pada 6 Februari lalu.

"PSM juga tidak berhasrat memecahkan undi atau memberikan sebarang peluang untuk Barisan Nasional (BN) menang dalam PRK ini.

"Kekalahan pembangkang di Kota Damansara dan Semenyih harus menjadi satu pengajaran kepada semua pihak," katanya lagi.

Sebelum ini, Setiausaha Agung PSM, S.Arutchelvan dikatakan berhasrat untuk bertanding dalam pilihan raya kecil DUN Kajang.

Mengulas perkara berkenaan, Arutchelvan berkata, berita beliau dan PSM akan bertanding dalam pilihan raya kecil DUN Kajang tidak dibuat oleh ahli atau pemimpin PSM.

"Poster Aru For Kajang dan berita yang mengatakan saya mahu bertanding di Kajang dibuat oleh pihak lain bukan ahli atau pemimpin PSM," katanya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa