Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, January 20, 2014

PUNCA SEBENAR ANWAR IBRAHIM DIHALANG MASUK KE JEPUN DIDEDAHKAN


Sejak semalam semua saluran media kecoh tentang berita Anwar di halau oleh imigresen negara Jepun sejurus tiba di negara terbabit.

Ribut tidak , hujan tidak tiba-tiba sahaja Anwar mengaku di halau !

Sesuatu yang cukup memalukan buat seorang pemimpin seperti Anwar yang mengaku hebat kononnya lebih hebat dari mana-mana pemimpin di dunia ni kena halau oleh negara Jepun.

Jepun antara sebuah negara termaju di dunia dan termoden dalam serba serbi termasuklah dari segi keterbukaannya menunjukkan betapa tegasnya mereka dalam soal melibatkan keselamatan negara.Tidak akan ada sebarang tolak ansur buat sesiapa sahaja selagi mana mereka-mereka itu di dapati punya alasan atau sebab yang memungkinkan negara dan rakyat Jepun mengalami musibah.

TAHNIAH di ucapkan kepada Jepun kerana membuktikan betapa manusia seperti Anwar Ibrahim tidak akan sesekali terlepas daripada penguatkuasaan walaupun Anwar sering kali memomokkan kepada rakyat Malaysia kononnya negara luar jauh lebih menghargai pemimpin pembangkang ini.

Nah akhirnya Anwar di halau bak kucing kurap sahaja dan itupun di kira masih bernasib baik kerana Malaysia masih membuka pintu untuk menerimanya kembali.Bayangkan sekiranya Malaysia juga menutup pintu buat manusia songsang ini ? 

Barangkali juga Jepun bertindak sedemikian kerana bimbang rakyatnya menjadi mangsa liwat pihak-pihak yang punya kes sebelumnya.

Bukan menuduh tetapi ianya punya asas maklumlah setiap berita tentang Anwar sudah pasti akan di ketahui oleh seluruh dunia dan tidak mustahil Jepun juga sedar dan tahu tentang keputusan kes liwat Saiful Bukhari.

Bila mana Anwar di bebaskan oleh mahkamah , keputusan itu tidak membuktikan perlakuan meliwat itu tidak berlaku cuma ianya di sebabkan beberapa faktor teknikal sewaktu kes di bicarakan.

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa