Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, November 08, 2013

PENYOKONG PAS ADA PENYAKIT DISAMPUK HANTU???!!!


PILIHAN Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau mendedahkan satu lagi ‘kelebihan’ yang ada kepada Pas dan tidak mungkin ada kepada parti-parti politik lain termasuk UMNO.

‘Kelebihan’ tersebut ialah kesetiaan dan ketaksuban penyokong-penyokong Pas terhadap parti itu sehingga mereka sanggup melakukan apa sahaja atas nama perjuangan Islam yang diuar-uarkan oleh pemimpin-pemimpin mereka.

Sepanjang hampir dua minggu berada di Sungai Limau, penulis berkesempatan melihat dengan lebih dekat gelagat penyokong-penyokong Pas. Mereka bukan sahaja terdiri daripada penyokong tempatan tetapi ada antara yang sanggup datang dari seluruh pelosok tanah air semata-mata untuk memberikan sokongan kepada calon parti itu. Mereka sanggup bermalam di dalam kereta, masjid dan surau semata-mata untuk berkempen.

Sememangnya, mahu tidak mahu kita harus ‘tabik’ kepada kesetiaan dan ketaksuban mereka ini. Sudah pastilah ia adalah hasil didikan politik yang diberikan oleh pemimpin-pemimpin parti itu sehingga penyokong mereka menganggap apa yang mereka lakukan adalah satu jihad demi menegakkan perjuangan Islam.

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

3 comments:

Muslim said...

Bila semua diterima masuk, tarbiyah pula pincang, guna nama Islam, lebih menimbulkan fitnah kpd Islam.

Anonymous said...

Tiada ADAB langsung....ingatlah hubungan sesama manusia juga adalah ciri terpenting dalam Islam

Anonymous said...

Ingtlah merka pas terima balasan Allah SWT atas penggadaian nama Islam, tp mereka tidah pelihara adab2 Islam. Jika gedik sgt mengakui terlalu hebat Islam PAS, maka buktikan! Tp malang sekali mereka cemar Islam dgn sikap jahiliyyah mereka sendiri.

Bg mereka tanda aras Islam atau kafir ialah tudung Rosmah, Rasuah UMNO.. selain dr itu bg mereka ialah Isle belaka..

Celakalah PAS Laknatullah!
menang PRK Sungai Limau sbg ISTIDRAJJ buat mereka yg menghina Agama-Mu ya Allah..Aminnn Ya Robb!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa