Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, November 05, 2013

KERAJAAN MALAYSIA TERUS ULUNG IKTIRAF ULAMA' ISLAM



Pendakwah terkenal, Dr Zakir Abdul Karim Naik dari India dianugerahkan oleh kerajaan Malaysia Tokoh Maal Hijrah Peringkat Antarabangsa bagi tahun 1435 Hijrah.

Dr Zakir Naik merupakan pendakwah muda yang dianggap bakal menjejaki allahyarham Ahmad Deedat yang menghabiskan keseluruhan hidupnya merantau seantero dunia menceritakan kebenaran agama Islam dan menjadikan perbandingan antara agama sebagai kaedah dakwah.

Sebelum menjadi pendakwah beliau merupakan seorang doktor perubatan.

zakirnaik
Sementara itu, mantan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Datuk Seri Abdul Hamid Zainal Abidin dianugerahkan Tokoh Maal Hijrah Peringkat Kebangsaan bagi tahun 1435H/2013M.

1 comment:

Anonymous said...

Harapnya Allah SWT akan lindungi Dr. Zakir, kerana kat India tu, umat Islam asyik dibunuh dlm. pembunuhan beramai (GENOCIDE) oleh kaum PENGGANAS HINDU di Gujarat, Kashmir dan terbaru di Uttar Pradesh, dan juga di Sri Lanka (pengganas Tamil bunuh umat Islam dan juga Buddha).

Harapnya juga KDN akan lebih utamakan pekerja asing ISLAM dr. India akibat mereka dianiya sebegitu. Tapi kena pastikan mereka betul-betul Islam, melalui pemantauan JAKIM/JAWI.

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa