Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, November 21, 2013

ALHAMDULILAH:RAFIZI RAMLI UMUM ANWAR IBRAHIM SUDAH NYANYOK



IMG-20131120-WA0018

HARI ini, lebih tepat lagi, petang tadi, hidup penulis penuh dengan hilai tawa dan kegembiraan.

Mana tidaknya, mendengar Anwar Ibrahim buat kenyataan media menafikan bahawa dakwaan pengundi hantu dari Bangladesh seramai 40,000 orang itu, adalah angkara dia sebaliknya blogger UMNO!!

Oh Tuhan, ujian macam manakah ini?

Rasanya orang pembangkang sendiri pun ramai yang masuk lidah ke dalam mendengar penafian Anwar.  Nombor satu sudah tentu Rafizi Ramli.

Rafizilah yang bersungguh-sungguh nak menubuhkan pasukan penyiasat bagi memastikan dakwaan Anwar bahawa pengundi hantu dan blackout itu benar-benar terjadi.

Dahlah tidak ada apa perkembangan sehingga sekarang, Anwar buat U-Turn la pulak.

IMG_74697499920156

Memang sahlah kata orang yang Anwar ini bukan saja raja saman, tapi dia juga raja nafi.  Asal tak kena dengan dia, semua dia akan nafikan, termasuklah kenyataan yang dia sendiri buat dan disebarkan secara meluas.

Kita pun tak tahu bilakah masanya yang Anwar ini pernah cakap betul.  Dari kenyatan petang tadi, nampak jelas disitu Anwar sebenarnya hidup  24 jam menipu.

Jika bukan menipu apa?  Nyanyuk?

Takkan baru 66 tahun, Anwar dah tunjuk simptom nyanyuk. Botox baru saja buat itu hari, tak puas lagi memandang pipi yang kembung tu, takkan nyanyuk dah.

Inikah rupanya yang pembangkang bersungguh-sungguh benar nak angkat jadi Perdana Menteri?  Mintak jauhlah, nanti bila dah dapat jadi Perdana Menteri, senang-senang dia kata ”saya tak pernah janji nak  hapus PTPTN”, “saya tak pernah janji nak hapus Tol” – saya pernah cakap tapi saya tak janji.

Anwar tahu sajalah, kaki putar alam 1Malaysia.  Jangan kata mustahil, tengoklah macam mana sekarang.

Sebab itu kita dah lama promo, jangan percaya orang lidah biawak macam ini.  Jangan berani-berani nak pertaruhkan nasib negara dengan mengangkat penipu ini sebagai Perdana Menteri, konon-kononnya belum cuba belum tau.

Anwar boleh pusing cakap macam itu saja dan kemudian berlalu pergi tanpa rasa bersalah apa-apa.  Macam tak ada apa yang berlakulah.  Itu jenis manusianya Anwar ni.

Padanlah dia selalu terlibat dengan kegiatan yang bunyi bunyi sejenis ni.  Mungkin dia terlupa yang depan dia tu jantan, bukan perempuan. Apa pun, jangan bangun tidor pagi esok dia lupa yang Azizah tu bini dia dahlah.

5 comments:

Anonymous said...

dan .."saya tak pernah janji nak berikan royalty minyak 20% utk Sarawak."

Jam omega mana ya?

Hidup berkelumang dgn penipuan.

Anonymous said...

Jangan lah orang macam tu jadi PM..Nauzubillahiminzalik.

Anonymous said...

Rubbish

Anonymous said...

Anwar brahim tahu yg Melayu memang senang kena tipu dan tak pernah sedar kena tipu, Dr mahathir pun kena tipu dgn Anwar....sebab senang kena tipu le si Ac mizal blh jual gelang kaca 100x ganda harga emas...kah! Kah! Kah! Melayu...melayu...gelang kaca rm1000 pun bayar.....

praha2 said...

bilo agaknyo dio nak bertaubat? dah rumah kato pogi kubur kato mari baru nak bertaubat? ya Allah bukokan lah hati oran ini.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa