Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, November 22, 2013

SYUKUR ALHAMDULILAH:PEMUDA PAS SUDAH SEDAR DAP ADALAH JAHAT!!!


PETALING JAYA – Tindakan kerajaan DAP Pulau Pinang menjadikan PAS sekadar boneka dan meminggirkan mereka sejak pilihan raya umum 2008 menjadi punca keretakan hubungan kedua-dua parti tersebut di negeri itu.

Perkara itu didedahkan sendiri perwakilan PAS Pulau Pinang, Mohd Raduan Ramli semasa sesi perbahasan muktamar Dewan Pemuda di sini hari ini.

“Ini bukan soal gila kuasa, bukan soal minta jawatan tapi soalnya adalah mereka beri kereta kepada kita dan mereka suruh kita jadi penumpang tapi mereka pegang stereng kereta.

“Mereka hendak buat keputusan yang telah pun dibuat, mereka minta kita akur dengan keputusan. Ini maruah kita, bukan soal gila kuasa,” katanya.

Beliau berkata situasi itu membuatkan mereka terpaksa akur dengan sebarang keputusan yang dibuat dan tidak mempunyai kuasa dalam apa jua perbincangan mahupun mesyuarat.

Selasa lalu, Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Muhammad Fauzi Yusof meminta exco kerajaan negeri itu berhenti campur tangan dalam pentadbiran Majlis Agama Islam Pulau Pinang selain menuntut lebih ramai pemimpin PAS dilantik sebagai anggota majlis pihak berkuasa tempatan.

Mohd Raduan berkata sejak 2008 hanya tiga kali mesyuarat melibatkan pakatan pembangkang di negeri itu diadakan, sekali gus membuktikan PAS tiada platform untuk bersuara di negeri tersebut. – BERNAMA

2 comments:

Anonymous said...

Tiada maknanya sedar ke tak sedar jika golongan yg mementingkan kemenangan dunia dan labanya masih menguasai. Suap sikit dgn jawatan atau habuan lainnya, senyapla.

Anonymous said...

dah takdir...selamanya Pas akan jadi anjing suruhan DAP dan aljuburi...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa