Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, October 26, 2013

SEDIH: MUHYIDDIN YASSIN TAK LAYAK JADI IMAM FARDU ZOHOR!!!???


Kewajipan umat Islam adalah mendirikan solat. Kewajipan seorang lelaki dalam hal bersolat adalah berjamaah, sama ada di rumah tetapi lebih afdal di masjid atau surau. Imam pula sama ada dilantik oleh kariah atau kerajaan, bergantung kepada jenis masjid atau surau. Dan kalau secara persendirian, imam biasanya dipilih dari kalangan mereka yang dihormati, mempunyai bacaan yang baik, arif dengan hukum qauli, fi'li dan qalbi serta yang lebih berusia.

Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin dalam rangka kempen untuk calon UMNO-BN di Sungai Limau telah berhenti untuk bersolat Zohor di Masjid Kampung Sungai Dedap. Lebih kurang 250 orang jemaah jadi makmum Muhyiddin Yassin.

PAS seringkali menafikan yang mereka menyuburkan budaya solat dua imam, bermufarakah ketika solat kerana fahaman dan akidah politik yang bertentangan, serta menganggap orang bukan PAS kufur dan tidak sah bersolat di belakang imam UMNO.

Namun di Masjid Kampung Sungai Dedap, perkara yang dinafikan, terbukti BENAR!

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa