Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, October 07, 2013

PANAS:PENJENAYAH CINA DITANGKAP KURUNG MANGSA DALAM BONET KERETA


Dua hari sudah, dua mayat ditemui dalam bonet kereta di salah sebuah R&R di Ipoh. Sehari sebelumnya, satu lagi kes jumpa mayat dalam bonet kereta.

Mayat dalam bonet kereta kini sudah menggantikan TEMBAK DI KHALAYAK RAMAI setelah polis melancarkan OPS CANTAS dan OPS CANTAS KHAS.

Ini pula yang berlaku di Goh Tong Jaya. Dan mujurlah ada dua orang POLIS MELAYU yang mampu mengesan serta mengesyaki ada sesuatu yang tidak kena pada sebuah kereta berjenama Honda City. Kalau tidak, MELAYANG LAGI LER NYAWA SEORANG CINABENG yang telah dikurung di dalam bonet kereta tersebut.

Kedua-dua orang anggota polis dari Balai Polis Goh Tong Jaya yang sedang membuat rondaan, ternampak dua buah kereta - sebuah Honda City dan sebuah Proton Perdana - yang cukup mencurigakan. Kedua-dua buah kenderaan tersebut menghala ke Goh Tong Jaya dan anggota polis terbabit telah mengekori sehingga ke KM8.

Di KM8, Honda City telah berhenti. Kedua-dua anggota polis menghampiri Honda City untuk memeriksa dokumen. Sebaik-baik sahaja kedua-dua orang anggota polis tersebut memperkenalkan diri, pemandu Honda City telah memecut kereta tersebut menghala ke Goh Tong Jaya.

Ini menyebabkan kedua-dua anggota polis tersebut menghubungi Check Point IAB KM9 Jalan Genting. Kereta berkenaan bagaimanapun, tidak berhenti apabila ditahan oleh polis bantuan di situ.

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa