Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, September 13, 2013

WAJIB BACA:PAKATAN PEMBANGKANG SETUJU KONGSI KALIMAH ALLAH




Semalam keputusan tentang Kalimah Allah telah ditangguhkan hingga bulan depan, kedua-dua pihak sudah berhujah dan ramai umat Islam dari pelbagai pertubuhan dan individu telah datang dan memberikan sokongan supaya Kalimah Allah dipertahankan dari digunapakai oleh agama lain.

Aku tabik umat Islam yang sayangkan agama Islam ni semua. Makanya aku nak kongsi satu artikel dari IMCA mengenai isu ini, bacalah kalau korang sudi. Kita semua umat Islam kena bersatu mempertahankan Kalimah Allah ini.

(Artikel ini diterjemahkan daripada artikel asal yang ditulis dalam Bahasa Inggeris. Maksud asal artikel ini telah dipelihara sebaik mungkin oleh penterjemah. Namun begitu beberapa istilah yang spesifik mungkin tidak dapat dialihkan secara tepat.) 

Persatuan Pengguna Islam Sedunia (IMCA) adalah sebuah pertubuhan bukan berasaskan keuntungan yang didaftarkan di Malaysia dan mempunyai majlis NGO Islam dari seluruh dunia.

Kami merujuk kepada laporan yang disiarkan dalam akhbar The Star Jumaat 23 Ogos 2013, yang mengandungi kenyataan Cik Ratna Osman yang mewakili SIS Forum Berhad . 

Dalam ulasannya mengenai keputusan Mahkamah Rayuan yang menolak permohonan pihak gereja, beliau berhujah bahawa Malaysia satu-satunya negara di dunia yang tidak membenarkan penggunaan nama Allah oleh agama selain daripada Islam. 

Kami ingin menegaskan bahawa kenyataan beliau sama sekali tidak benar. Antara lainnya, Brunei dan Arab Saudi juga mempunyai larangan sebegini. Sebagai sebuah organisasi antarabangsa yang bertanggungjawab, IMCA berasa bimbang akan desakan badan-badan gereja Malaysia untuk menggunakan nama tertinggi Islam untuk Tuhan Maha Kuasa, Allah. 

TERUS BACA >>>DI SINI<<<

2 comments:

Anonymous said...

Puak SATANIS Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR, ingin menjatuhkan akidah umat Islam/Melayu, dgn. MENGKRISTIANkan, Kalimah Allah SWT. Bayangkanlah suruh orang Barat panggil tuhan mereka, (dlm jelmaan manusia, yg. boleh dilihat) Jesus "the son of god" sbg. Allah, pasti MENGAMUK mereka dan akan menuduh umat Islam mahu "MENGISLAMkan" tuhan mereka! Jesus sudah menjadi nama khas tuhan mereka yg. universal (bukan hanya di Barat), yg. amat dipertahan dgn. kuat oleh puak Kristian Barat. Bahkan, walau berlainan bahasa di Eropah cthnya, kaum Kristian Peranchis, Jerman, Sepanyol dsbnya, masih menggunakan nama Jesus, utk. melambangkan sebahagian tuhan triniti mereka, "god, the father", yg. juga hanya dlm. bahasa Inggeris atau Latin. Mustahil orang Barat akan benarkan nama Allah utk.panggilan ini juga. Jadi si Duta Vatican yg. sibuk nak masuk campur hal ini di bumi Islam kita ini, bayangkanlah kalau dicadangkan Vatican tukar nama Jesus dan "god, the father"
mereka dlm. bahasa Arab cthnya, sebagai bahasa universal utk. umat Kristian!

Maka, tujuan si puak Kristian Zionis DAPSYAITAN/PKR nak MENGHINA/MENGGERTAK umat Islam/Melayu, terutamanya di Tanah Melayu ini, ialah disyaki, sbg. ejen Barat- Israel, utk. MENJATUHkan Islam sebagai agama Persekutuan dan Tanah Melayu ini sbg. negara Islam, termasuk melalui kejatuhan akidah umat Islam/Melayu sendiri, lansung memudahkan PENJAJAHAN DAJAL DAPSYAITAN/PKR dan sekutu Barat-Israelnya, ke atas Dunia Islam di Kepulauan Tanah Melayu, yg. dilimpahi minyak-gas bertimbun oleh Allah SWT, yg. merangkumi, Malaysia, Indonesia, Brunei, Minadanao dan selatan Thailand. Lihatlah gerakan SATANISME Barat-Israel, melalui puak Kristian Zionisnya, yg. terus mara dgn. amat BUAS utk. MENJAJAH Dunia Islam, yg. telah lama dirancang sebelum Perang Dunia Kedua lagi, di
http://www.savethemales.ca/091202.html, Zionists Betrayed Non-Z Jews to Holocaust
March 22, 2013, By Henry Makow Ph.D:

……In 1897, the first Zionist Congress took place in Basel. In 1904, the founder of Zionism Theodore Herzl died at age 44 under suspicious circumstances. The movement was taken over by the Round Table. The purpose was to use it and Communism to advance their plan for world hegemony. During the same week in November 1917, the Bolshevik Revolution took place and the Balfour Declaration promised Palestine to the Jews.

The Round Table group planned three world wars to degrade, demoralize and destroy mankind, rendering it defenseless. The Third World War, now beginning, pitted the Zionists against the Muslims.

The purpose of Zionism is to help colonize the Middle East, subvert Islam, and control the oilfields. For this reason Israel continues to receive blank checks. (One analyst estimates the US taxpayer has spent $1.7 trillion on Israel.) This is why the founding of Israel took precedence over the welfare of the Jewish people.
Israel has little to do with the Jewish people. Zionism, Communism, Feminism, Nazism, are all creations of the same satanic cabal. These 'isms are all means to the final goal, a neo feudal global dictatorship.

As unwitting overseers, Israelis will continue as victims of "compulsory suicide." Americans too are being fitted for this role. Sept. 11 was an example……

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM/UMNO/Bahasa Melayu/K‘jaan BN, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera.

Anonymous said...

tok hardy @ PAS ni prjuang agama ALLAH ke penggadai agama?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa