Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, September 11, 2013

LAGI BUKTI PAS PENYEBAR AJARAN SYIAH!!!




Bekas Naib Presiden PAS, Datuk Nakhaie Ahmad mendakwa pemimpin PAS menjadi penyebab utama fahaman Syiah mula tersebar ke negara ini apabila ada ahli parti itu yang menghantar anak mereka mendalami mazhab Syiah di Iran selepas Revolusi Islam Iran pimpinan Ayatollah Ruhullah Khamenei menang pada 1979.

Nakhaie berkata, anak mereka menuntut di Qom - pusat pengajian Syiah terulung dan terbesar dunia - dan kemudiannya membawa pulang fahaman berkenaan ke negara ini lalu menyebarkannya.

"Ini berlaku semasa saya masih di dalam PAS sebagai Naib Presiden, dan sekarang, gerakan menyebarkan ajaran ini lebih agresif daripada dahulu," katanya.

Beberapa pemimpin PAS sebelum ini didakwa mengamalkan fahaman Syiah, namun kenyataan itu menimbulkan bantahan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menganggap Putrajaya sengaja menjadikan isu berkenaan sebagai isu politik.

“Saya nampak kerajaan bukan hendak tangani tetapi mahu jadi isu politik. Sepatutnya, perbincangan antara mazhab ini dilakukan di kalangan ilmuan, ulama yang tahu dalam bidang dia dan bukan mereka yang tidak tahu hala bincang mengenai mazhab ini,” kata Abdul Hadi sebelum ini.

Nakhaie berkata, tidak hairan sekiranya terdapat pemimpin PAS yang begitu taksub dengan Syiah sehingga menggelar pemimpin parti sebagai lembu ekoran lambat bertindak dalam satu-satu perkara.

Abdul Hadi bagaimanapun sebelum ini berkata, jalan terbaik bagi mencari penyelesaian dalam menangani isu kontroversi Syiah perlu kepada perbincangan tertutup secara akademik dan ilmuan.

“Jadi hendak bincang hal Syiah kena ada orang akademik, perbincangan dalaman dan kerajaan mesti bertindak secara ilmu dan bukan bertindak untuk jadikan isu politik,” katanya. – Malaysian Insider

2 comments:

Anonymous said...

Isu fahaman Syiah di fatwakan sesat sudah jelas,tapi Hadi masih nak bincang secara ilmiah.Ilmiah sangat ke dia tu yg pernah keluarkan 'fatwa Hj Hadi',masa dia keluar 'fatwa' tu mengapa dia tak bincang secara ilmiah dulu.Ini sikap hipokrit dan double standard pemimpin Pas.Inikah cara Islam?.Memalukan Islam je puak Pas ni.

Anonymous said...

biase le..PAS mane mahu mengaku.. stopha spender pung terlepas.. betul juge kate MB ganu, aib org jangnge dibuke, nanti org buke aib kite.. tapi hadi awang kate aib pemimpin boleh dibuke.. kawepun konfius, mane yg boleh buke..mana yang tak boleh buke..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa