Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, August 20, 2013

GAMBAR GENG 04 MATI DITEMBAK













Lima lelaki yang disyaki ahli kongsi gelap 04 dan terbabit dengan beberapa kes bunuh dan tembak di negeri ini maut apabila berbalas tembakan dengan polis di dalam sebuah pangsapuri di Century Bay, Jalan Pantai Jerejak, Sungai Nibong.

Kejadian berlaku kira-kira pukul 5 pagi apabla sepasukan pegawai dan anggota polis bertindak melakukan serbuan di rumah berkenaan hasil intipan dan maklumat awam yang diterima.

Kelima-lima suspek dipercayai berusia pada awal 20 an, turut dipercayai terlibat dengan beberapa kes tembakan yang berlaku di negeri itu.

Difahamkan pihak polis telah memantau aktiviti kumpulan tersebut sebelum menyerbu lokasi persembunyian mereka di tingkat 11 pangsapuri berkenaan pada awal pagi Isnin.

Polis kini sedang menjalankan siasatan di tempat kejadian.

Kes tembakan yang berlaku hampir setiap hari di negara ini dikaitkan dengan spekulasi berlakunya pergeseran antara kumpulan kongsi gelap.

Pada 8 Ogos lalu, seorang peniaga skrap K. Veerappan, 37, ditembak mati ketika dia memberhentikan keretanya di persimpangan lampu isyarat Jalan Anson.

Seorang pemandu motosikal bersama pemboncengnya melepaskan 14 das tembakan , dengan 10 das mengenai leher, pipi dan abdomen Veerappan.

Terdahulu pada hari yang sama, seorang penembak melepaskan enam das tembakan di rumah banglo milik seorang peniaga di Jalan Utama.

Tiada kecederaan dilaporkan dalam insiden tersebut dan ia dipercayai hanyalah satu cubaan kumpulan kongsi gelap memberi amaran kepada peniaga tersebut.

Pada 9 Ogos pula, kes kejadian tembakan ketiga berlaku di Jalan Datuk Keramat, menyebabkan seorang pengawal cedera di bahagian peha.

Seorang penembak melepaskan enam das tembakan namun hanya satu yang mengenai mangsa.

Kejadian tersebut dipercayai melibatkan ketua kumpulan geng kongsi gelap Si Lian yang turut dikenali dengan geng 04.

12 comments:

Anonymous said...

Mampus ponn.. Ingat korang don sangat ke?? Ini MALAYSIA okay!!

Anonymous said...

Pukimak keling..kau duk estet jgn keluar g bandar

Anonymous said...

diam la sial.. dekat belakang cam rimau depan melayu kencing tak henti.. bapok.. kau je la duk estet.. kau bawak 10 melayu siap parang pun cabut tengok satu india bawak pisau cukur .. dasar perbincangan pondan je la.. blah gi indon la .

Anonymous said...

Pukimah melayu belancan kao orang duduk rumah jilat punde mak hang, nk ckp india, mcm la kao org hebat sgt, kami sumpah melayu mati katak.

Anonymous said...

Kepada bro kat atas ni satu je aku nak cakap. LAIN KALI JANGAN JADI PENJENAYAH KALAU TAK NAK MATI DITEMBAK. Ada je penjenayah Melayu yang mati ditembak polis. Takde pun kitaorang heboh. Takde pun lawyer mana2 yang sebuk nak bela. BTW tak payah 10 orang Melayu. Aku sorang dah cukup. Sembang lebat kau ni bro... Geng apa pulak kau ni??? Hebat sangatla join Geng ni???? Porahhhh.

Anonymous said...

wey bro aku pun org melayu juga.. jgn la ko ckp yg bukan2 pasal org india.. kte 1malaysia ma.. dalam islam xajar kutuk mana2 agama ataupun bangsa.. kerja kte just m'doakan supaya mereka pun berubah..

Anonymous said...

apa gduh2 ni bro. Lbih baik brdamai. Semua menang semua untung. Jngan guna kepala lutut guna kepala otak.

Anonymous said...

Kte ni melayu...klo dh nme melayu x kongsi gelap x ranggi ar

Anonymous said...

Salam

Tak perlu cakap banyak la..geng ni semua ada.untung je polis.ambik duit. Pi mana pun malaysia kita takan insaf. Pm kita pun dok dalam geng juga. U cakap dia, dia cakap u. Takan habis. Politics, Gangsteresim kat malaysia semua sampai.
04 Geng paling dianggotai india,cina dan melayu juga.
Tapi dalam background geng 04 ni semua orang perpelajaran.Dato sampai Dr. Geng ni la paling disiliputi masalah banyak. Whatever chance the malaysian politics. Then malaysia free with Gangster.

Anonymous said...

ada keling yg terasa nampak.... Hahahaha

Anonymous said...

peh pundek ko melayu.wei india berani mati bukan mcm melayu takut mati.ini 04 lah pundek.belacan sial lu orrg...

Unknown said...

pukimak diam pi rogol anak sendiri

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa