Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, July 04, 2013

WAJIB BACA:NAJIB TUN RAZAK PERLU BELAJAR DARI IDRIS HARON DAN MUSA AMAN!!!



Suara majoriti harus diberi keutamaan.  Kerajaan jangan layan lagi suara minoriti yang bertujuan semata-mata untuk menyusahkan,  merosakkan kepimpinan dan pemerintahan Barisan Nasional.  Langkah-langkah untuk mengekang kebangkitan mereka ini juga harus dikuatkuasakan demi menjaga kesejahteraan Negara dan memastikan pemerintahan Barisan Nasional dapat  berkhidmat  dengan  cemerlang terhadap pengundi yang telah memilih mereka.

Ini bermakna para pengundi bangsa Cina yang telah menolak Barisan Nasional sudah tidak mempunyai keistimewaan suara untuk didengar dan dilayan tuntutan yang merupakan para pemberontak dan petualang negara ini. Seruan untuk mengekang ekonomi dan obsesi bahasa Cina yang telah membawa  semangat kecinaan dan kongsi gelap yang melampau dikalangan bangsa Cina sudah sampai keperingkat wajib untuk dibenteras dengan sekeras-kerasnya.

Tindakan kerajaan Sabah yang menyekat kemasukan pemimpin pembangkang juga harus dipuji. Ini kerana mereka benar-benar mengutamakan suara majoriti rakyat Sabah. Mereka tahu bahawa mereka bertanggungjawab terhadap keselamatan dan keamanan rakyat Sabah setelah berlaku pencerobohan pengganas Filipina di Lahad Datu baru-baru ini. Oleh itu sebarang percubaan dan unsur-unsur negatif telah ditolak bulat-bulat oleh Kerajaan Sabah demi kesejahteraan dan kemakmuran Sabah.

Rentak tari minoriti yang memperbodohkan dan mempermainkan kerajaan harus diabaikan.  Selama ini pembangkang yang merupakan minoriti telah menuntut berkali-kali penggunaan dakwat kekal dalam pilihanraya.

Setelah  kerajaan akur dan laksanakan permintaan mereka maka pembangkang menggunakan isu dakwat kekal pula untuk menghentam kerajaan secara maksima.  Ini adalah antara bukti mengapa sebarang permintaan pembangkang tidak harus dilayan.

Tindakan yang diambil oleh kerajaan Melaka juga harus dipuji. Penutupan sementara Jonker Walk  yang merupakan pusat kongsi gelap Cina juga telah membuatkan DAP yang sememangnya rasis  menjaga bangsa Cina melenting bagaikan anjing gila.  Kononnya penutupan ini  menjejaskan ekonomi  Melaka sedangkan hakikat sebenarnya ianya cuma  menjejaskan  mata pencarian orang Cina di Melaka yang rata-rata menjual barangan tiruan saja.

Apabila “periuk nasi” orang Cina diusik, maka  Cina DAP  akan melenting. Sekarang siapa yang rasis. Pernahkan DAP memperjuangkan nasib peniaga Melayu dan India?   Perlu kita ingat bahawa bangsa Cina di Melaka merupakan suara minoriti yang tidak mengundi Barisan Nasional. Oleh itu suara mereka sememangnya tidak ada harga.  Jangan kita layan kehendak dan permintaan mereka.

Ini bermakna tindakan Datuk Seri Najib  yang telah  memilih pemimpin Sabah dan Melaka ini amat tepat sekali. Mereka tahu mengutamakan suara majoriti tanpa menzalimi minoriti seperti yang berlaku di Myammar dan Thailand. Syabas kepada pemimpin Melaka dan Sabah. Oleh itu pemimpin-pemimpin Barisan Nasional di negeri yang lain harus mencontohi mereka.

Kerajaan Barisan Nasional harus menetapkan matlamat dan mengambil langkah drastik untuk mencapai matlamat tanpa menggadaikan nilai-nilai yang boleh menjejaskan agama Islam, bangsa Melayu dan tanahair kita. Matlamat harus jelas, begitu juga cara perlaksanaannya.

Tumpuan yang cukup fokus dan maksima akan menjamin kejayaan Barisan Nasional dalam mentadbir Negara sekaligus akan memastikan kerajaan Barisan Nasional terus meraih undi maksima dalam Pilihanraya Umum ke 14 yang akan datang.-- SUMBER

3 comments:

Ari said...

bila dh kerajaan semua wajib dikawal.rakyat telah memilih

Anonymous said...

ah jib gor?i love ah jib gor..ah jib gor sudah kena kencing sama cinabeng.padan muka.dekat penang 1000000,klang 50000 babi cinabeng datang.tak boleh menang lagi???hahaha belapa manyak wang sudah habis maaaa???

Anonymous said...

memang tak pandai memerintah hanya pandai mengapu rakyat....wang bukan segalanya bagi rakyat jika pemerintah lemah asyik dengar kata2 penasihat lebih baik letak jawatan...jangan asyik menjaga hati pendatang sedangkan org melayu mati x terbela, lihat saja kek ekonomi 3/4 adalah kepunyaan bangsa sepet....itupun mereka masih merasa x cukup lagi...p.m kan seorg yg pemurah apa yg mereka minta pasti dapat....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa