Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, June 26, 2013

WAJIB BACA:APA YANG TOK DERIS BUAT SEBENARNYA!!!


MANA BARUAH CINA RASIS...
MANA BARUAH CINA YANG SEBUK NAK BERDEMO MARAH KERAJAAN...
MANA ORANG YANG TAK FAHAM ATAU BUAT-BUAT TAK FAHAM...
BACA BETUL-BETUL DAN FAHAMKAN...
JANGAN NAK MELENTING AJA...
JANGAN NAK BERDEMO AJA KERJANYA...
JONKER WALK BUKAN DITUTUP SEBENARNYA...
TAPI DIBUKA SEMULA UNTUK LALULINTAS...
KEPADA PAS MELAKA...
KALAU YER PUN NAK TUNJUK TAAT SETIA PADA DAP KOMUNIS...
INGATLAH BAHAWA ORANG KAFIR TAK BOLEH BACAKAN KITA TALKIN...
SEDEKAH ALFATEHAH PUN TAK BOLEH!!!
PAS MELAKA JANGAN TAYANG KEBODOHAN ANDA YER!!!

APAPUN AKU CUKUP SUKA DENGAN TOK DERIS NI...
AKU SOKONG 100%...
MARI KITA BUKTIKAN...
MELAKA DI SINI SEGALANYA BERMULA!!!

JPX

MELAKA 25 Jun - Kerajaan negeri tidak pernah mengarahkan perniagaan di Jonker Walk di sini, ditutup bagi aktiviti penjualan pelbagai barangan cenderamata setiap hujung minggu.

Sebaliknya, Ketua Menteri, Datuk Idris Haron (gambar) berkata, kerajaan negeri hanya membuat keputusan membuka semula jalan raya di sekitar Jonker Walk yang sebelum ini ditutup setiap Sabtu dan Ahad bermula dari pukul 6 petang hingga 12 tengah malam.

"Ada kekeliruan kerana kenyataan saya sebelum ini disalah tafsir, mesyuarat Exco sebelum ini tidak pernah mengarahkan operasi perniagaan di sepanjang jalan raya di Jonker Walk ditutup.

"Saya hanya mengarahkan jalan raya yang sebelum ini ditutup setiap Sabtu dan Ahad dibuka semula kepada lalu lintas bagi mengelak kesesakan di bandar raya Melaka," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Beliau mengulas laporan sebuah portal hari ini yang memetik dakwaan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kesidang, Chin Choong Seong bahawa penutupan pasar Jonker Walk oleh kerajaan negeri Melaka merupakan 'pembalasan' kepada pengundi Cina yang menyokong pembangkang dalam Pilihan Raya Umum Ke-13.

Kwong Wah Daily hari Isnin lalu pula memetik kenyataan Idris yang berkata, mesyuarat anggota Exco pada 12 Jun lalu memutuskan menutup pasar malam berkenaan demi memenuhi hasrat rakyat.

Mengulas lanjut, Idris berkata, keputusan membuka semula jalan raya yang ditutup itu kerana kerajaan negeri menerima banyak rungutan daripada pengguna berhubung kesesakan teruk di sekitar laluan masuk ke bandar raya Melaka berhampiran Jonker Walk setiap hujung minggu.

"Ada pengguna mendakwa untuk sampai ke bandar raya Melaka dari Plaza Tol Ayer Keroh memakan masa sehingga empat jam," katanya.

Sehubungan itu, katanya, kerajaan negeri mengambil keputusan membuka jalan raya yang sebelum ini ditutup di Jonker Walk sebagai percubaan melihat sejauh mana keberkesanannya dalam mengatasi masalah kesesakan jalan raya yang serius di sekitar Bandar Hilir.--UM

2 comments:

Anonymous said...


Syabas Datuk Idris. Kalau boleh tutup terus kerana mereka membuat kerja menjual ditepi jalan sesuka hati mereka tanpa memikirkan orang yang lalu lintas disitu.

Lim Kit Siang DAPig pun terpengaroh mengenai penutupan Jonker Street ini dan mahukan PM ambil tindakan membuka semula. Jika dibuka semula tentukan ada quota untuk orang melayu berniaga juga.

Anonymous said...

Siapa Kit Siang hendak arahkan DSN buka semula Jonker Street.
Teruskan usaha Datuk Idris. Kalau ada orang UMNO sendiri yang desak seperti Nazri Aziz, persetankan. Orang Melayu belum lupa 'budi' Nazri Aziz bawa Namwee ke parlimen. Majority orang Melayu menyokong Datuk. Undi Nazri Aziz masih dikara 1 undi. Undi majority Melau akan memenangkan Datuk dalam PRU tanpa Cina pun!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa