Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, June 13, 2013

PADAN MUKA:ANWAR IBRAHIM KENA SABOTAJ OLEH ORANG SENDIRI!!!


PENULIS secara peribadi tidak langsung terkejut dengan pusingan 360 darjah yang dibuat Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali berhubung hasrat Anwar untuk memboikot sidang parlimen yang dijangka bermula 26 Jun ini.

Tak terkejut sebab 2 perkara, pertama Azmin memang dah nampak tak sebulu dengan Anwar sejak-sejak kempunan nak jadi Menteri Besar Selangor, dan soal boikot sidang parlimen ini memang kita dah tahu dari mula hanyalah cara Anwar untuk dapat publisiti murahan dari media.

Bukan dia betul-betul nak boikot pun.

Orang PKR yang bersungguh-sungguh mempertahankan Anwar dalam soal boikot setakat ini hanyalah orang macam Tian Chua, sementara yang menunjukkan bantahan selain Azmin sendiri ialah Zuraidah Kamarudin yang juga Ketua Wanita PKR.  Ironinya, Tian Chua diketahui duduk dalam kem Wan Azizah yang pro Anwar, sementara Zuraidah duduk dalam kem Azmin.

Keadaan itu sahaja menunjukkan bahawa perpecahan dalam PKR yang berlaku sebelum dari hari penamaan calon dulu, masih berterusan dan semakin memburuk sehingga sekarang.

Lagipun, bukanlah satu rahsia, hanya ada beberapa orang sahaja dalam PKR yang berani menyanggah Anwar, dengan Azmin adalah salah seorang darinya.  Dikatakan, Presiden PKR, Wan Azizah pun tak seberani Azmin.  Maklum sajalah, siapa Azmin, siapa Wan Azizah!!

Ini tak payah cerita panjanglah, semua orang pun tahu sejarah antara mereka berdua.

Nak diikutkan, ini bukan kali pertama Anwar buat gempak macam ini, sebelum ini pun dah banyak kali.  Dari kerajaan BN nak runtuh 16 September 2008, hinggalah kepada pengundi hantu 40,000, blackout dan sebagainya.  

Tapi dalam semua kes tersebut, pemimpin pembangkang, PKR terutamanya membiarkan rakyat percaya dengan semua tohmahan tersebut sebelum beri apa-apa kenyataan.

Sekarang ini, tak sempat Anwar nak gempak lama-lama, Azmin awal-awal dah tong sampahkan gimik terbaru Anwar.  Paling tidak pun, ikut macam Tian Chua main ayat-ayat spin sikit atau lebih baik, berdiam diri.  Tapi bukan itu kisahnya sekarang, Azmin sanggah Anwar secara terang-terang, tak bagi peluang langsung Anwar nak mengelirukan rakyat.

Tambah buruk keadaan, orang Azmin macam Zuraidah pun dah berani sanggah Anwar juga.  Maklum sajalah, dari 30 ahli parlimen PKR sekarang (kurang satu berbanding 2008), lebih separuh daripada mereka adalah orang-orang Azmin, itu yang buat Azmin berani tunjuk belang tu.

UMNO patut ambil peluang dari ketegangan yang berlaku antara Anwar dengan Azmin ini untuk kepentingan parti tersebut.  Macam mana nak buat tu, terpulanglaj, tapi penulis melihat ini adalah peluang untuk mengurangkan lagi pengaruh parti yang hanya berperanan menguatkan lagi DAP.

Sementara dia sendiri makin lemah dari hari ke hari.

4 comments:

Hasnul Rahman said...

Assalammualaikum wmt,
Para pengikut Nuar dah sedar bahawa ketua mereka dah tak siuman kerana sedang sakit akibat HIV.
Mereka juga sedar Nuar tak akan mampu beahan lama. Kalau hiduppun bagaikan 'bangkai bernyawa'.
Justeru, takkanlah mereka semua nak ikut dia sampai ke dalam kubur!

Anonymous said...

Mana tahu suatu tarikh Azmin repot bini dia pernah bersama Anwar ibrahim... Bukan saya kata Dato Nala yg kata.

Anonymous said...

InsyaAllah tidak lama lagi Azmin akan kembali ke pangkal jalan .

Beliau beruntung kerana beliau masih ada seorang ibu yang tidak putus-putus mendoakan kebaikan untuk beliau .

tiada doa yang semustajab doa ibu . Saya pasti suatu hari nanti beliau akan sedar dan kembali ke jalan yang benar .

Anonymous said...

Tuduhan atau dakwaan yang mengatakan seseorang itu menghidap HIV adalah serius. Maksudnya org yg dituduh boleh amik tindakan undang2 terhadap org yg membuat tuduhan kerana tuduhan ini boleh menjejaskan imejnya. Tetapi dlm hal ini, org yg dituduh itu bukan saja tidak mengambil apa2 tindakan, bahkan langsung tidak memberi respon utk menafikan. Apakah ini tanda yg dakwaan ini mmg benar? Nauzubillah.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa