Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Wednesday, June 05, 2013

40,000 WARGA BANGLADESH YANG JADI PENGUNDI HANTU SUDAH DITEMUI


SETELAH kedutaan Bangladesh dan bekas Ketua Pengarang Harakah, Sayuti Omar mendedahkan bahawa cerita 40,000 pengundi hantu warga Bangladesh yang disebutkan Anwar Ibrahim sebelum PRU13 yang lepas sebagai satu pembohongan, parti anak beranak Anwar PKR, masih berkeras dengan pembohongan tersebut.

Sayuti lebih teruk lagi apabila berterus terang bahawa cerita pengundi Bangla 40 ribu orang ini hanyalah satu permainan psikologi semata-mata, bukan benar-benar berlaku.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sendiri pun dalam perhimpunan bulanan dengan kakitangan JPM di Putrajaya kelmarin mengesahkan bahawa cerita bohong pengundi bangla 40 ribu orang ini sudah dirancang sebelum pilihanraya umum lagi untuk menjatuhkan kredebiliti SPR.

Dengan semua itu pun, kita pelik kenapa PKR masih berkeras untuk pertahankan pembohong tersebut, gila jenis apa macam ini?  Dan bukan setakat ini saja cerita-cerita macam blackout di pusat mengundi pun sama juga bohongnya, pun depa galak percaya juga.

Nak juga tanya, apa masalah sebenar dengan PKR dan penyokongnya ni?


Dulu pun kita dah tahu yang PKR ni ala-ala gila sikit sebab tertubuhnya parti ini tanpa ada tujuan dan matlamat selain membebaskan Anwar dari penjara dan kemudiannya nak meletakkan Anwar sebagai Perdana Menteri di Putrajaya.  Tapi dengan perkembangan terbaru ini, tidak ada dalih-dalih lagi, memang confirm PKR ini parti orang tak betul aka Gila.

Jadi confirm la dah, Ketua Umum gila nak jadi PM, bini Ketua Umum gila nak jadi First Lady, anak sulung gila berzina belakang pintu dan seterus-seterusnya.

Peliknya, ramai menganggap PKR ini parti paling educated antara 3 parti lain dalam pakatan pembangkang.  Inilah kononnya parti yang mewakili suara melayu baru, melayu liberal, suara anak muda dan ntah apa-apa jadah yang lain lagi.

Tapi dok rekacipta, malah tak cukup dengan itu pertahan pulak cerita bohong (konon atas nama ‘psywar’), educated apa macam itu?

Kalau dibenarkan, penulis nak bagi cadangan.  Sementara kerajaan perhebat usaha untuk cari jalan macam mana nak perbaiki prestasi dalam PRU yang lepas, termasuk menangani orang Cina, melayu bandar dan sebagainya, sesuatu juga perlu dibuat untuk menangani  penyokong parti politik yang rosak fikiran macam yang menyertai PKR sekarang.

Selagi penyakit mental macam ini (percaya apa saja pembohongan yang keluar dari mulut Anwar) masih ada, apa pendekatan pun yang dibuat untuk menyedarkan puak-puak ini dari lamunan, hanya akan jadi sia-sia.  Sama sia-sia macam nasihat kononnya kalau beri makan percuma pada orang Cina, komuniti itu akan beri undi pada BN.

Lebih kurang macam itulah.

2 comments:

Anonymous said...

no blackout
no bangla voter
no double vote

so pa yang sibuk2 buat 505. kalau nak buat jugak 15 hb ni aku harap 505 buat kat petaling street kat kl. kalau tempat tu, tiap2 weekend pun no hal

Anonymous said...

Nuar jubo tu guna bomoh la, bomoh power tu sebab x kan lah percaya je ckp sijobo tu walaupun dah dibuktikan benda tu tak betul. Penyokong2 sijubor tu mcm kene hynotised. So kalau logik gak kalau dia ni pakai ilmu hitam yg boleh menundukkan pengikutnya, senang ckp ala2 ayah pin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa