Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, May 28, 2013

WAJIB BACA:90% CINA DI MALAYSIA ADALAH PENIPU BESAR!!!


ah-jib-cor

Fakta dari PDM-PDM pada PRU ke-13 ini jelas membuktikan bahawa hampir 90% pengundi Cina tidak menyokong BN dan sebaliknya berpatah arah menyokong Pakatan Haram. Saya yakin, tidak ada sesiapa yang tidak bersetuju dengan fakta tersebut.

Ekoran itu maka PRU ke-13 tempohari dikatakan telah dilanda “tsunami Cina”. Bila disebut mengenai trend pengundi Cina yang menyokong Pakatan Haram dan istilah “tsunami Cina”, maka ia bukanlah sesuatu yang boleh dilabel sebagai perkauman.

Ini adalah kerana fakta tidak mengenal kaum dan tidak mengeluarkan kenyataan yang berunsur perkauman. Jadi, tidak ada soal “perkauman” sebagaimana yang didakwa DAP dan PKR baru-baru ini.

Soalnya sekarang mengapa 90% masyarakat Cina beralih arah menyokong pembangkang? Jangan cakap soal rasuah, seleweng atau tipu undi. Itu semua cuma alasan bodoh untuk mengabui mata rakyat. Malah pemimpin mereka lebih hebat rasuah, seleweng dan menipu rakyat selama ini!

Dari itu, hanya 10% dari kalangan masyarakat Tiong Hua di negara ini yang masih kita boleh pertimbangkan untuk percaya, manakala 90% lagi wajar untuk kita tolak ketepi dan tidak lagi percaya pada mereka.

Pada saya, mangsa sebenar dalam hal ini ialah Datuk Seri Najib Tun Razak. Apa yang beliau tidak lakukan untuk membuktikan bahawa beliau adalah “The Best PM Candidate” berbanding Anwar Ibrahim.

Beliau tahu orang Cina pentingkan ekonomi. Maka sebagai Menteri Kewangan dan Perdana Menteri, Najib kerja lebih teruk dari “bangla” siang malam tanpa rehat. Hasilnya, ekonomi negara stabil dan semakin kukuh meningkat berbanding negara dunia lain.

Bukan senang nak buat semua itu. Hanya mereka yang berlatar belakangkan pengurusan ekonomi yang hebat dan tabah saja dapat buat begitu. Kalau nak diharapkan pemegang ijazah am Pengajian Melayu, maka awal-awal lagi dia akan jual negara ini pada IMF. Ketika itu, tahulah orang Cina laingit itu tinggi atau rendah…

Untuk mengambil hati orang Cina, beliau sanggup bersusah payah mengucapkan ucapan Selamat Tahun Baru Cina dalam iklan, satu pendekatan yang kreatif dan berkesan. Tapi tiada pun ucapan “selamat” buat beliau dari orang Cina pada PRU ke-13?

Malah beliau juga sanggup bertemu dengan Dong Zhong walaupun kita semua tahu betapa persatuan itu berpegang teguh pada sifat “chauvinis ultra kiasu” yang sering meminta-minta perkara yang tidak wajar diberikan. Demi pendidikan orang Cina, Najib sedia bertemu mereka…

Ah Jib Gor buat macam-macam perkara baik kepada orang Cina dan seluruh rakyat di negara ini. Tapi ini balasan 90% orang Cina pada beliau?

Pada saya, Najib tidak wajar langsung dipersalahkan. Beliau berjaya buktikan bahawa beliau adalah PM Malaysia yang terbaik berbanding Anwar yang gagal semua perkara ketika menjawat jawatan TPM dulu.

Dan saya yakin, semua ini adalah pelan terancang masyarakat Cina yang telah berjaya dipesongkan fahaman dan pendirian mereka oleh DAP.

Dulu negara kita diserang komunis bintang tiga dan mereka telah berjaya dilaksa letak senjata. Tapi sekarang mereka serang secara propaganda siber menggunakan Red Bean Army yang tidak bersenjata api, tapi bersenjatakan fitnah dan tipu helah untuk mempengaruhi minda rakyat.

Mujurlah masih ramai bangsa Melayu Islam di negara ini yang teguh dan benar-benar punya jatidiri yang kental untuk menyelamatkan maruah agama, bangsa dan tanahair. Melayu bangkit menjadi faktor penyebab kemenangan BN pada PRU ke-13!

Jangan terkejut jika saya katakan bahawa 90% golongan “atas pagar” berbangsa Melayu mengundi BN kali ini. Malah boleh dikatakan hampir 40% Melayu PAS turut sedar dengan agenda DAP dan PKR itu tidak keluar mengundi, rosakkan undi dan sanggup mengundi BN..!!!

Pada saya, cukuplah Datuk Seri Najib beri muka pada 90% kaum Cina di negara ini. Kita sewajarnya ambil iktibar bahawa jika 90% kaum Cina di negara ini tidak mengundi BN, bangsa Melayu yang masih mampu untuk mempertahankan negara ini dari dirampas “agen Yahudi” dan “komunis alaf baru”…

Apa yang penting sekarang, kita wajar memberikan sepenuh kekuatan bagi menyokong Najib sebagai PM untuk memastikan negara ini makmur, terus maju dan gah dimata dunia, mahupun tanpa orang Cina. Saya yakin, kita semua mampu..!

10 comments:

Anonymous said...

salam. sebab apa kaum cina tak undi bn? analisa yg dibuat blog kembara politik rasanya tepat. cuba baca di sini. http://kembarapolitik.blogspot.com/2013/05/pru-13-sebab-utama-kaum-cina-undi-dap.html

Anonymous said...

Tidak dinafikan Najib memang seorang yg bijak, tetapi tidak bijak berpolitk...

Anonymous said...

semua penyokong BN wajib cari pengundi baru untuk BN.

Anonymous said...

ah jib gor jangan pulak lupa pengorbanan orang melayu. persetan kepada konsep 1 Malaysia.

Anonymous said...

i am compelled to agree with u admin. cukup la 55 tahun kita memberi kepada mereka tanpa balasan budi yang boleh dihargai. it is about time for the new gov to study the relevance of the national dan the vernacular schools. a new stype of national schools must be planned to entrench the national unity from the grass root.

Anonymous said...

DEMI NUSA
DEMI YANG ESA
BELA BANGSA
WAHAI KETUA

DEMI NUSA
DEMI YANG ESA
BELA PUTRA SAJA
WAHAI KETUA

Anonymous said...

NAJIB WAJIB memberikan perhatian yang lebih kepada kami penyokong BN yang setia dan membantu menyumbang kepada BN terus mengekalkan kuasa.Jika tidak kami juga WAJIB menumbangkan NAJIB dan menukarkan PM yang lebih relevan kepada kami penyokong setia BN

Anonymous said...

Memang banyak orang akan bercakap SELEPAS nasi menjadi bubur. Apakah sumbangan kita kepada DS Najib semasa beliau berarak ke sana ke mari berkempen mencari undi untuk BN. Pernahkan kita ingatkan saudara-saudara kita yang tidak ada masa untuk mendengar hujah dan janji PM kita untuk sama-sama menyokong dan mengundi calon-calon UMNO atau BN untuk memertabatkan BANGSA MELAYU?
Mengapa hampir keseluruhan pengundi-pengundi Cina yang selama ini tidak pernah mahu mengundi keluar memberi sokongan kepad PR atau lebih tepat DAP? Kemanakah pengundi-pengundi Melayu yang kononnya mahu memertabatkan Ketua-an Melayu berada pada hari mengundi? dan banyak lagi kelemahan MELAYU yang tak tersebut.
Kalau susu dah tumpah bersihkan sajalah, tapi jangan mengutuk dan mengumpat, tidak ada guna faedahnya. Mengapa tidak kita mulakan dari SEKARANG UNTUK BISIK-MEMBISIK, TERANG DAN MENERANG SECARA INDIVIDU BAGAIMANA BOLEH BOLEH ORANG MELAYU MEGISI KEMBALI SUSU YANG TUNPAH SEKADAR 40%. Insyaallah menjelang PRU14 keagungan MELAYU akan ditebus kembali.
"TAK AKAN MELAYU HILANG DIBUMI MALAYSIA".

Anonymous said...

Saya memetik, "Melayu bangkit menjadi faktor penyebab kemenangan BN pada PRU ke-13!"... dan saya harap penulis dan pembaca Melayu di Semenanjung tidak melupai sumbangan besar Bumiputra Sarawak dan Sabah. Tanpa kemenangan parti-parti komponen di sana agaknya sukar juga BN nak menang. Faktor Bumiputra Sarawak & Sabah ini mesti diingat dan dijaga agar PRU 14 tidak menjadi penutup tirai bagi pemerintahan BN.

Anonymous said...

Yang anehnya, message untuk bertindak bersama dan bertindak serupa dapat disampaikan secara efektif ke setiap ahli masyarakat Cina - yang dewas hingga yang paling muda; yang dibandat sampai ke mereka yang tinggal dikampung-kampung. Sembilan puluh peratus (90%)! Penyatuan yang harus disingkapi dan dipelajari. Ini mengingatkan saya kepada initiatif 'Mooncake Festival'. Masyarakat Cina telah menggunakan festival ini untuk menghantar message kepada setiap ahli masyarakat mereka yang pada masa itu diperintah oleh bangsa Manchu. Mereka merancanakan satu pemberontakan sebegitu teliti dan kreatif. He he. Manchu dan Melayu bunyinya seakan-akan sama...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa