Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Tuesday, May 07, 2013

MELAKA DAPAT KETUA MENTERI BARU




Datuk Wira Idris Haron telah mengangkat sumpah sebagai Yang Amat Berhormat Ketua Melaka yang baru sebentar tadi.

Beliau mengangkat sumpah di hadapan Yang Di Pertua Negeri Melaka, Tun Khalil di Ayer Keroh.

Syabas dan tahniah. Selamat menjalankan tugas.

6 comments:

Anonymous said...

Tahniah,Seperti yang aku jangka walaupun aku bukan org melaka tapi aku setuju dengan pemilihan YAB Datok Idris ini, semoga melaka menjadi bertambah maju dan berjaya dibawah kepimpinan beliau. Selamat bertugas YAB Datok

Unknown said...

Tahniah di atas perlantikan tersebut.
INGAT JANGAN PISANG BERBUAH 2 KALI. Mesti berani Ubah. Sentiasa rujuk kepada pejuang sebenar (Ali Rustam). Berani memperjuangkan nasib bangsa Melayu terang terangan.

Anonymous said...

Tahniah kepada BN yang masih menjulang Malaysia kepersada kejayaan. Pada hematnya kesederan perlu ada untuk BN membaiki kedudukannya. Salah satu kelemahan Kerajaan sebelum PRU13 dahulu adalah melewat2kan tindakan undang2 terhadap Penderhaka negara, gerombolan pelampau dan pengamal kumpulan penentang kerajaan melalui jalanan, berleluasa memburukankan Malaysia diluar negara, membongkar rahsia bank akaun pengamal politik yang songsang, dll yang membabitkan undang2 negara dan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu kita. Memandangkan ini adalah sentiment Rakyat yang boleh meruntuhkan Negara, kerajaan perlu menubuhkan Mahkamah Perlembagaan Negara untuk membendung gejala hal-hal politik yang songsang. Tidak ada gunanya kita ada Istana Kehakiman jika hal-hal politik songsang tidak boleh diatasi. Sekarang rakyat amat tidak sabar2 menunggu keputusan Kerajaan dan mengenakan tindakan mahkamat kepada pesalah laku kejadian Pencorobohan diSabah itu. AG kenalah membuat saluran cepat, pantas dan ber'utama'. Harap Kerajaan baru dpt menilai cadangan ini untuk menentukan kerajaan kita 'Bersih', 'Transparent' dan diHormati.

Cencaluk said...

Salam,

Bro kenapa lambat sangat wakeup.

Tu logo boikot yahudi tu tolongle tukar dengan selogan baru boikot barangan cina.

Bro memang bagus juga idris harun gantikan tok ali tapi jangan kita lupa jasa tok ali tolong kampen sikit le ksi angkat tok ali jadi TYT yang baru biar dia dengan Idris Harun yang sama-sama berjiwa anak jati melayu melanyak kaum mata sepet di Melaka.

PERJUANGAN TOK ALI BELUM SELESAI DI MELAKA SELAGIMKAUM BUMIPUTRA TIDAK PEGANG EKONOMI MELAKA

Unknown said...

tahniah

Unknown said...

tahniah YAB KM Melaka.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa