Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Sunday, April 28, 2013

TARIKH PAKATAN RANCANG PERANG KE ATAS YANG DI PERTUAN AGUNG SUDAH BOCOR!!!



TOLONG AMBIL PERHATIAN...
INI PERKARA SANGAT PENTING...
BUKAN BENDA MAIN-MAIN...
INI HAL MELIBATKAN NYAWA KITA...
INI HAL MELIBATKAN NYAWA ANAK KELUARGA KITA...
MASA DEPAN NEGARA KITA...
DI TANGAN KITA...
YANG CERITA BENDA NI PUN BUKAN ORANG LAIN...
DIA NI ANTARA YANG PALING RAPAT DENGAN LANAHAT TU...
DIA TAHU SEMUA APA YANG DIRANCANG....
JADI ADA BAIKNYA KITA AMBIL POSITIF APA YANG DIA CAKAP TU...
SUPAYA TAK TERGUGAT MASA DEPAN KITA...
PADA YANG SAYANGKAN NEGERA...
ADA BAIKNYA KITA SEMUA SIAP SEDIA DENGAN APA YANG ADA...
TAKUT BETUL-BETUL BERLAKU APA YANG DIA KATA NI...
13 MEI DAH ADA SEJARAH DAN BUKTI...
TAK KAN KITA NAK BENDA TU BERLAKU LAGI!!!

JPX

Tempoh empat hari sebelum hari mengundi 5 Mei ini dianggap saat paling kritikal kerana pada masa itu dikhuatiri akan berlaku insiden buruk yang sengaja dirancang untuk membolehkan Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) berpihak kepada pakatan pembangkang.

Bekas pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ng Lum Yong berkata, segala-galanya boleh terjadi dalam tempoh berkenaan memandangkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah seorang pemimpin yang sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai matlamat politiknya.

Tambahan pula, katanya, PRU-13 telah dianggap sebagai pilihan raya paling getir dalam hidup Anwar dan atas sebab itu Penasihat PKR tersebut perlu membuat sesuatu bagi memastikan karier politiknya tidak berakhir.

"Satu perkara lagi, Anwar telah menerima banyak dana daripada pihak asing untuk pilihan raya kali ini, dan mahu tidak mahu beliau perlu menang seperti yang diminta oleh penyumbang-penyumbang dana berkenaan.

"Inilah yang berlaku sekarang, (kemungkinan) satu insiden buruk tidak boleh kita tolak kerana segala-galanya boleh berlaku, tambah-tambah lagi dalam tempoh kritikal iaitu 1, 2, 3 dan 4 Mei ini," katanya ketika bercakap sebagai ahli panel dalam Forum Nasional Pakatan Tak Sepakat - Apa Kata Mereka di sini petang semalam.

Lum Yong berkata, beliau secara peribadi amat khuatir jika insiden itu benar-benar berlaku.

Beliau berkata, sejarah telah menunjukkan insiden yang dikhuatiri itu pernah berlaku sebelum ini antaranya ketika proses pemilihan Presiden Taiwan pada 2004.

Katanya, dalam tempoh 48 jam sebelum hari pengundian, berlaku insiden tembakan hingga menyebabkan parti Kuomintang mengalami kekalahan sedangkan parti itu disebut-sebut akan menang besar pada pemilihan presiden.

"Kita jangan lupa Anwar seorang yang bijak dalam strategi politik. Cuba kita ingat bagaimana Anwar pernah buat pelbagai perkara sebelum ini bagi memastikan rakyat bersimpati terhadapnya.

"Anwar pernah kata yang beliau diberi racun arsenik dan pelbagai taktik dilakukan demi meraih simpati rakyat," katanya. - UTUSAN ONLINE

1 comment:

Anonymous said...

JEPUN PERNAH BERKATA "ASIA UNTUK ASIA".TENGOK APA TELAH TERJADI PADA TANAH MELAYU DAN RAKYAT.MAKA RETORIK "KEADILAN UNTUK RAKYAT" DARI PEMIMPIN YANG BERMASALAH INI BOLEH KAH KITA PERCAYAI?..FIKIR-FIKIRKANLAH.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa