Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, March 30, 2013

PANAS: ANWAR TERKAM MAHASISWA KERANA GERAM TAK TAHAN!!!??


PAPA GOMO


2 comments:

Jijan Mali.... said...

Woi....ganas dan rakus Nuar Berahi ni. Cakap sakit pinggang...ok saja pinggang dia. Patutlah si saiful pun kantoi. Ini macam punya maanusia pun cacai dia nak sokong??? Memang sahlah hangpa semua dah kena sumbat nasi kankang nuaq berahi ni. Akai ada semua tarok kat kepala juboq untuk mudah disontoti oleh Nuaq Berahi...kharrrrrk ptuiiiiihh....

Anonymous said...

1. Video ini memang pelakunya Anwar tetapi telah menggunakan suara dan dialog yang didubbing (alihsuara) semula dengan menggunakan suara orang yang seakan Anwar (mungkin dengan bantuan program komputer).

2. Proses pemilihan dialog dilakukan dengan teliti dan video ini sengaja digelapkan (takkan murah bebenor kameranya) untuk mengelakkan ketidakselarian antara mulut dan dialog Anwar dapat dikesan. Jika anda meneliti berulang kali pasti terdapat perbezaan ketara antara dialog dan mulut Anwar.

3. Dialog ada yang tidak logik. Contohnya, pada 1:02-1:05, selepas Anwar ditanya “kalau you orang yang masyhur, you call saya tak?”, kendengaran macam Anwar sebut ” … BBM.. tak boleh la …” (tidak jelas) dan tiba-tiba berkata ” Walaupun, kadang-kadang I punya tweet ramai orang masuk tau” yang tidak berkaitan langsung dengan soalan tadi dan tone suara pun tidak seperti Anwar (cuba dengar berulangkali, tone suara lebih tebal dan lebih bass).

4. Lihat mulut Anwar bergerak tanpa dialog pada saat ke 0:42, 1:09, 1:14. Pada saat 1:46, selepas perkataan ’3 hari’, mulut Anwar masih bergerak tanpa ada suara walaupun secara perlahan.

5. “Hack tak pe, jangan dia masuk. Hack 2, 3 hari boleh masuk balik, tetapi kalau dah masuk dia boleh taip atas nama kita.” Memang kelakar la dialog yang direka ni. Langsung tak logik. Kalau dah kena hack, memang la boleh masuk sebab dah ada password. Nampaknya orang yang reka dialog ni buat IT pulak kekdahnya. Tanyalah hacker mana-mana kalau tak percaya. Hmmm .. dah lah BM berat nanang, IT pun buta.

6. Dua kali ada dialog Anwar kata dah ambil/tukar host/server FB/Twitter ke United States. Buat pengetahuan semua, akaun Twitter atau Facebook bukannya seperti lamaweb yang mana pangkalan data (server) kita boleh tukar host ke mana-mana yang kita suka sama ada Malaysia, Singapura atau USA. Tuan punya syarikat Twitter dan Facebook telah membeli host / server mereka sendiri. Bila masa pulak pengguna akaun boleh ubah host/ server Twitter atau Facebook ni ? Tak tau la kalau Anwar ni dah jadi ejen Twitter dan Facebook pulak selepas ejen insurans, ejen kereta dan ejen prepaid.

7. Kamera ini dipasang dibadan “mahasiswa”, maka bolehlah dikatakan Anwar berada setentang dengan kamera dan “mahasiswa”. Pelik juga bila babak last yang dikatakan Anwar “menerkam” tu, “terkaman”nya dilakukan bukan dari depan tetapi dari tepi. Babak “terkaman” tidak jelas dan mungkin kelibat kepala ditambah. Mungkin juga ia sebenarnya adalah Anwar yang bangun beredar sebelum bersalam dan kelajuan video pada babak ini mungkin dipercepatkan bagi menjadikan aksi “terkam” lebih logik.

8. Blogger yang menyiarkan video ini mendakwa rakaman dibuat menggunakan “TALIFON”. Logik ke jika semasa anda bercakap dengan seseorang, kamera telefon dihalakan ke arah anda setiap masa ? Saya berpendapat video ini diambil menggunakan kamera tersembunyi bagi tujuan manipulasi. Siapa orang yang mengambil video ini juga sukar dikesan, kerana kita tidak tahu bila dan dimana lokasi yang tepat bagi video ini.

9. Walaupun ubahsuai / dubbing video ini dibuat dengan agak teliti namun masih ada kesilapan-kesilapan yang telah dibuat seperti juga video-video “Anwar” yang terdahulu. Sebagai makluman, antara kesilapan video dahulu adalah terdapat objek seperti tisu yang dilempar beberapa kali dan juga dua video dengan dua bentuk tubuh dan perut Anwar yang berbeza. Perut boroi dan punggung berisi dalam video dengan perempuan manakala dalam video dengan lelaki, Anwar ternyata tampak lebih kurus, tidak boroi sama sekali, belakang badan yang lebih sasa serta berotot dan memakai seluar dengan pinggang seluar lebih ke atas (nisbah kaki: badan seperti stail zaman 60-an). Video dengan lelaki ini didatangkan tanpa adegan seks, mungkin kena bayaran yang teramat keterlaluan kot kalau nak suruh pelakon buat adegan liwat).

10. Mungkin juga nanti akan ada sambungan bahagian seks dengan paparan siling dan suara mengerang. Ini tidak sukar dilakukan tanpa Anwar, kerana menang bukan suara Anwar di dalam video ini.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa