Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, February 01, 2013

PAS SEMAKIN KELIRU:LEBIH RAMAI PEMIMPINNYA KELUAR PARTI!!!???



UstFadzil1118-tile

“Hebat” sungguh jangkaan Tamrin Ghafar apabila berkata bahawa arwah bapanya, Tun Ghafar Baba akan keluar parti dan menyertai PAS lebih awal darinya sekiranya pejuang UMNO itu masih hidup sehingga kini.

Dalam ceramah tersebut, dia memberitahu bahawa pernah aktif di dalam UMNO selama 40 tahun sebelum meninggalkan parti keramat Melayu itu pada tahun 1995 kerana kecewa, kononnya “UMNO telah lari dari perjuangan asal”.

Dia turut memberikan contoh Allahyarham Tunku Abdul Rahman dan Allahyarham Tun Hussein Onn yang keluar UMNO dan meninggal dunia bukan sebagai ahli parti itu.

Lancang sungguh mulut Tamrin memperkatakan tentang pejuang-pejuang bangsa Melayu yang sudah meninggal dunia. Biadap mulut Tamrin itu sehingga sanggup dia menghina prinsip perjuangan arwah bapanya sendiri seumur hidup.

Sebagaimana maklum, tidak ada seorang pun yang mampu menafikan betapa arwah Tun Ghafar begitu tebal menjiwai semangat dan perjuangan UMNO. Sejak mula dari zaman mudanya, hinggalah ke akhir nafas, arwah tetap setia bersama parti.

Saya masih ingat bagaimana hinanya Tun Ghafar diperlakukan oleh Anwar Ibrahim ketika “sesumpah” itu menyingkirkan bapa Tamrin yang menyandang jawatan Timbalan Presiden UMNO merangkap Timbalan Perdana Menteri.

“Depan mata, pijak semut pun tak mati”, tapi Anwar “tikam” arwah Tun Ghafar dari belakang dengan bersenjatakan wang ringgit yang dikatakan bersumber dari tauke-tauke balak di Sabah dan Sarawak yang diperas Anwar.

Meskipun diaibkan Anwar di dalam pemilihan UMNO ketika itu, Tun Ghafar redha dengan ketentuan Allah SWT dan tidak pernah melatah untuk meninggalkan parti sebagaimana yang dilakukan oleh Tamrin.

Begitu tulen perjuangan bapanya sehingga tetap setia bersama UMNO walaupun pernah berada hampir di kemuncak karier politiknya, berbanding anaknya yang lebih rela menjadi pengkhianat parti pada tahun 1995.

Betulkah arwah Tun Ghafar akan keluar UMNO sekiranya beliau masih hidup sekarang? Atau itu merupakan satu kenyataan “syok sendiri” dari Tamrin mengenai arwah bapanya yang telah tiada?

Mentang-mentanglah Tun Ghafar telah tiada, maka anaknya sesedap rasa saja mendakwa ikut suka hatinya dan mencemar nama baik tokoh pejuang parti itu…

Kalau begitu, saya juga boleh sesedap hati menyatakan bahawa Allahyarham Ustaz Fadhil Noor akan keluar dari PAS dan menyertai UMNO sekiranya beliau masih hidup kerana kecewa melihat PAS yang kini semakin “sesat” dikemudikan Hadi dan Nik Aziz.

Arwah Ustaz Fadhil dulu begitu terkenal dengan ketegasan dan sifat konsistennya dalam prinsip perjuangan PAS yang sama sekali menolak DAP yang sejak dulu menunjukkan sifat anti-Islamnya.

Arwah tidak mungkin sanggup menggadai maruah PAS dengan “menjual” perjuangan menubuhkan negara Islam dan “membakul sampahkan” perlaksanaan hukum hudud, sebaliknya PAS sekarang telah melutut di depan DAP hanya kerana gilakan kuasa dengan memberikan alasan “tahaluf siyasi”.

Lagipun, arwah sudah tentu kesal dan marah dengan tindakan PAS yang kini lebih mengutamakan kepimpinan Anwarinas berbanding tradisi parti itu sebelum ini yang mengutamakan ulama dalam mengetuai pucuk pimpinan mereka.

Lihatlah kini di peringkat akar umbi betapa ramainya golongan ulama dan pro-ulama lari meninggalkan parti itu serta enggan lagi aktif membantu perjuangan PAS setelah parti tersebut dirosakkan oleh “syaitan” yang bernama DAP dan PKR.

Jadi, saya punya asas yang kukuh untuk menjangka arwah Ustaz Fadhil Noor akan keluar PAS dan menyertai UMNO jika beliau masih hidup. Jangan fikir Tamrin saja yang boleh cakap sesedap hati sesedap rasa…

Janganlah bercakap mengenai mereka yang sudah meninggal dunia kerana kita sendiri tidak tahu apa yang mereka akan lakukan jika mereka masih bernyawa. Bukankah lebih baik kita bersedekah Al-Fatihah” kepada para pemimpin yang beragama Islam yang telah meninggal itu?

Sekurang-kurangnya, biarlah mereka aman “di sana” dan kita pula tidak mendapat “dosa percuma” dengan menjangkakan sesuatu yang kita sendiri tidak tahu dan tidak pasti, bukan?

1 comment:

Anonymous said...

BODOH BADAK NI TAK LAKU DALAM UMNO, MASUK PAS........GET LOST

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa