Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, February 09, 2013

GEMPAR:ANWAR IBRAHIM RANGKA SATU PERHIMPUNAN RAKSASA UNTUK GULING KERAJAAN!!!???



Nampaknya rakyat Malaysia harus bersiap sedia untuk menghadapi segala kemungkinan apabila Anwar Ibrahim dikhuatiri akan mengadakan demonstrasi “mega” sekiranya Pakatan Haram kalah pada PRU ke-13 ini.

Kebimbangan untuk itu telah diluahkan oleh mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad, yang kenal benar dengan sikap, sifat dan kemampuan bekas timbalannya itu. Kalau Tun M meluahkan rasa bimbangnya di dalam blog, apatah lagi kita yang tak berapa kenal Anwar sepertinya.

Sebagaimana maklum, Anwar sebelum ini mengatakan bahawa dia akan mengadakan demonstrasi ala “Arab Spring” dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di Australia.

Dan kita juga maklum dengan keadaan negara di Timur Tengah yang dilanda demonstrasi “Arab Spring” di mana negara-negara terbabit mengalami ketidakstabilan politik dan melumpuhkan sama sekali keadaan ekonomi di sana.

Hasil dari tindakan tidak bertamadun itu, maka rakyat yang menjadi mangsanya, bukan?

Menyingkap kembali tirai sejarah pada tahun 1974, Anwar merupakan salah seorang ketua yang menganjurkan demonstrasi pelajar ketika itu sehingga mencetus huru-hara di ibu negara dan keadaan ketika itu sememangnya kucar-kacir.

Menurut Datuk Ibrahim Ali yang merupakan diantara ketua pelajar yang memberontak dan ditahan di dalam sel yang sama di Kamunting bersama Anwar, tiang letrik ditumbangkan para pelajar dan ada ketikanya pihak pelajar menangkap polis! Memang betul kacau-bilau…

Begitu juga kalau dirujuk kepada sejarah pemecatan Anwar dari kerajaan dulu, boleh dikatakan setiap minggu Anwar mengarahkan orang-orang kanannya menganjurkan demonstrasi di ibu negara sehingga pihak polis terpaksa bertindak tegas menyembur mereka dengan meriam air.

Ketika itu, antara “panglima-panglima” Anwar yang berada di barisan depan demonstrasi itu adalah Ezam Mohd Noor, Chandra Muzzaffar, Ruslan Kassim, Marina Yusof, Zulkifli Noordin, Zahrain dan ramai lagi.

Tapi kini semua “panglima-panglima” itu sudah lari dari Anwar. Tak tahulah kenapa. Kata penyokong Pakatan Haram, mereka “dibeli” BN. Tapi saya lihat semuanya masih “sengkek-sengkek” belaka, tidak sekaya Azmin yang “dibeli” Anwar, kan?

Kini Anwar punya pemimpin pelapis seperti Azmin Ali, Rafizi Ramli, Chegu Bard, “Sam Ketot”, “Mak Lampir” dan anaknya, Nurul Izzah yang terpaksa mempertahankan bapanya kerana takut ibunya malu seumur hidup.

Selain itu, Anwar juga kini memiliki “keldai-keldai” tunggangan barunya dari kalangan pemimpin dan penyokong PAS yang rela tidur atas jalan tengahari buta sambil memegang bendera. Anwar nak suruh mereka panjat pagar terjun sungai Klang khabarnya pun mereka sanggup!

Kalau “negara Islam”, “hukum hudud” dan maruah parti pun PAS sanggup gadai, apalah sangat kalau tidur atas jalan tu, kan…

Persoalannya, bersediakah kita menghadapi huru-hara yang bakal dicetus Anwar selepas kekalahannya pada PRU ke-13 ini?

Anwar sudah bertegas bahawa dia akan bersara dan bertukar profesyen menjadi “guru” kalau Pakatan Haram kalah pada PRU ke-13 kali ini dan dia tak dapat jadi Perdana Menteri. Jadi, sudah tentu dia akan bermati-matian untuk mengalahkan BN nanti, kan?

Kalau kalah juga nanti, maka dia mungkin terpaksa menggunakan pilihan kedua iaitu dengan mengarahkan demonstrasi ala “Arab Spring”. Dia takkan dapat terima kekalahannya sebab dia mungkin sebenarnya tak bersedia nak jadi “cikgu”.

Atas “kegilaan” mahukan kuasa itulah maka mungkin dia bakal mencetus kacau-bilau selepas PRU ke-13 kali ini. Apa kita nak buat kalau Anwar buat perangai begitu nanti? Sumbat dia dalam penjara macam dulu? Atau buat tak tahu saja…? Apa kata anda?--myKmu

10 comments:

Spa The Inspiration said...

Malaysia tak perlukan rakyat yang begini, secara hemahnya kita patut memberi peluang pada DSAI memilih warganegara mana yg beliau mahu. Dengan tiada kuasa di tangan pada waktu itu belum tentu Israel pun mahu ambil dia.

Anonymous said...

ITULAH PADAHNYA HAPUSKAN ISA....
SINGAPORE TAK HAPUSKAN ISA, TAK SIAPA NAK KRITIK, SEBALIKNYA AKHBAR SPORE NAK SUPPORT PEMBANGKANG MSIA. TAK ADA SIAPA TERMASUK DINASTY "LIM TOK KONG" YG MENGKRITIK SIALPORE"

Anonymous said...

perhumpunan jubur reput spring.

Gossip Rakyat said...

Assalamualaikum tuan. saya telah pun pautkan blog tuan ke blog saya. Mohon linkkan blog saya (eddyjugaks.blogspot.com - Gossip Rakyat) di blog tuan. Terima kasih ;)

Anonymous said...

ha, ha i like .... perhimpunan Jubur Spring

Daeng Selili said...

matlamat menghalalkan cara..sah2 anwar akan buat mcm ini...
tuan mohon pautkan blgo kecil saya disini

daengselili.blogspot.com

saya telah pautkan tuan disana tengkiuuu

Anonymous said...

hairan kenapa tua kutuk tu nak kuasa sangat? bukankah lebih baik dia jadi manusia tua yang sedang menunggu saat mati dengan membanyakkan amal ibadat supaya hidup tak sia sia. berjuta yang benci kat dia kerana dia penyebab pecah belah melayu, berjuta yang mendoakan supaya dia tak jadi PM. tapi berjuta itu orang yang tak aktif tak menggatal nak tunjuk perasaan pun. jadi jangan perasan jika ribuan hadir untuk buat kacau bilau kerana berjuta sedang mendoakan supaya tua kutuk ni mampos

Anonymous said...

Dia buat kacau kita cari dia sampai dapat... Tu pun kalau dia tak lari ke israel... Tunggu apa lagi.. Orang mcm anuar harus diajar oleh rakyat jelata.

Anonymous said...

Emenjak 2 menjak bila ISA di hapuskan ramai NGO dan penokong pembangkang yg bukan melyau kini berani bersuara menghina, dan berhimpunan , demotrasi jalanan. Elok lah..sanagt saya sokong Bang Non nak buat mcm arab spring so kita tengok undang2 baru ni efektif atau tidak heheh nasib kau la labu BN

Anonymous said...

Aku tahu Anwar pernah sebuk tanya kat orgnya betul ker Sam Ketot kencing dlm seluar. Kalau betul payahlah kita

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa