Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, January 05, 2013

PANAS TERANGSANG:CINA DAP TAYANG KEMALUAN DI KHALAYAK RAMAI!!



dapcec1512

Adalah sangat memalukan apabila sebuah parti yang begitu galak menyalak di jalanraya mempersoal dan menghina orang lain, tapi parti politik itu sendiri yang sebenarnya langsung tidak boleh diharap kreadibilitinya.

Itulah yang terjadi pada persidangan Kongres Kebangsaan DAP yang lalu apabila sistem pengundian bagi pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP Kebangsaan didapati tidak telus dan berlaku kesilapan teknikal.

Akibat dari kesilapan kiraan undi pada pemilihan tersebut, beberapa perubahan besar akan dapat dilihat di kalangan 20 orang barisan kepimpinan DAP yang baru dipilih sebelum ini dan mungkin ada di antara mereka yang tidak akan tersenarai.

Bagaimanapun, anak Cina yang diMelayukan DAP, Zairil Khir Johari yang sebelum ini mendapat 305 undi dari dikatakan bakal tersenarai di tempat terakhir di kalangan pemimpin DAP yang terpilih untuk menganggotai CEC.

Fakta menunjukkan bahawa pemilihan DAP itu hanya melibatkan 2,000 pengundi dari semua bahagian parti itu yang datang berkampung di Pulau Pinang. Saya ulangi, hanya sekitar 2,000 orang perwakilan saja yang perlu diuruskan.

Namun persoalannya, dengan hanya 2,000 orang pengundi, mengapa masih ada “kesilapan teknikal” di dalam sistem undian para perwakilan DAP itu? Apakah DAP tidak tahu menguruskan sistem undian dalaman parti?

Apakah undian DAP selama ini telus, mulus dan berintergriti sehingga tidak wajar dipersoalkan? Apakah kemenangan CEC parti itu sepanjang tempoh diwujudkan DAP itu juga jujur? Atau ada juga berlaku “kesilapan teknikal”?

Untuk pengetahuan DAP, Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) di negara ini ditugaskan untuk mengendalikan data dan maklumat bagi lebih 10 juta orang pada setiap detik, setiap masa dan ketika.

Setiap detik, ada saja para pengundi di negara ini yang meninggal dunia dan ada di kalangan waris si mati yang tidak melaporkan kematian tersebut kepada Jabatan Pendaftaran Negara. Dan sedap pula DAP kutuk SPR kononnya “tak buat kerja”. Wajarkah?

Setiap masa, ada saja para pengundi yang baru berdaftar dan perlu diingat bahawa beratus ribu yang datang menghulurkan borang pendaftaran pada setiap bulan kepada SPR. Semuanya kena proses dan dikemaskinikan data-datanya.

Itu belum lagi termasuk tindakan ratusan ribu pemindahan pusat mengundi yang dijolok DAP ke “kawasan-kawasan kelabu” untuk mengalahkan BN pada PRU ke-13 nanti. Semuanya SPR juga yang kena proses!

Kalau dihitung, dicampur, ditolak, didarab dan dibahagi perubahan data dan maklumat lebih 10 juta orang pengundi di negara ini, sudah tentu ada logiknya terdapat segelintir kesilapan di dalam data-data tersebut.

Sedangkan DAP menguruskan 2,000 orang pengundi pun sudah huru-hara parti itu dibuatnya, cuba bayangkan situasi yang dihadapi SPR untuk menguruskan lebih 10 juta pengundi di negara ini. Logiklah kalau ada kesilapan sedikit, bukan?

Jadi, tak payahlah DAP nak tunjuk lagak di jalanraya sambil ditemani Ambiga sambil menyalak-nyalak kepada SPR. Adalah lebih baik DAP pulang ke rumah dan duduk di depan cermin sambil menyuluh kekurangan diri sendiri yang lebih teruk dari orang lain!

Lainlah kalau DAP memang muka tak malu dan tidak bermaruah. Jika bermuka tembok, bolehlah DAP duduk sebaris dengan Anwar. Anwar lainlah, satu dunia tengok video dia telanjang pun dia boleh buat muka tebal keliling dunia, kan?

4 comments:

Anonymous said...

UBAH DAP STYLE!

Kalau kalah boleh ubah keputusan

Time for Bersih 4.0?

Anonymous said...

Kita perlu bangkitkan semula kisah Teoh Beng Hok dan Kugan:
1.DAP mempermainkan SPRM dlm menyelesaikan kes ADUN mereka.
2.Melihat pemimpin PAS merestui Candle Vergile konon mengingati Teoh
3.PDRM diperlekehkan walau menjalankan tugas.
4. Kes mereka menyebabkan Melayu terus berpecah.

Anonymous said...

Kita perlu bangkitkan semula kisah Teoh Beng Hok dan Kugan:
1.DAP mempermainkan SPRM dlm menyelesaikan kes ADUN mereka.
2.Melihat pemimpin PAS merestui Candle Vergile konon mengingati Teoh
3.PDRM diperlekehkan walau menjalankan tugas.
4. Kes mereka menyebabkan Melayu terus berpecah.

Anonymous said...

Bahaya kalau puak DAP ni jadi kerajaan nih!
Kalau kalah ikut sedap dia cakap kesilapan Excellah lepas tu menangkan kroni dia!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa