Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, January 17, 2013

MEMANG SAH PARTICK TEOH BARUAH PEMBANGKANG!!



patrick_insult_islam

Patrick_toeh_pakatan_Leaders

SELALU kita sebut Pakatan Rakyat ini terutama DAP adalah sebuah parti racist, tapi macai semua ambik keputusan untuk tidak percaya, atas sebab yang depa tahu sajalah.

Tapi bila orang tua nama Patrick Teoh ini terang-terang hina Islam dalam laman facebooknya, ia sekadar menyerlahkan sikap sebenar cina dalam Pakatan ini – memang puak-puak ini anti melayu dan anti Islam, cuma taknak tunjuk, melainkan terlepas.

Betullah dia minta maaf tapi takkan nak lepas begitu sahaja?  Ramai penjenyah bunuh orang atau buat jenayah yang lain, tapi hukuman tetap jalan, walaupun dia minta maaf.  Anyway, dia kan pro Pakatan,  dari apa yang penulis baca di blog dia, taat gila cina tua ni kat Pakatan, nak nak DAP, that show something already.

Come on la, umur Patrick ini sudah 65 tahun, bukan 16 tahun, logikkah di akal kita cina tua ini tidak tahu tentang kesalahan menghina agama orang lain?   Penulis yakin dia tahu, tapi choose buat-buat tidak tahu sebab nak ambik kesempatan dari perpecahan orang Islam sekarang.

Masa inilah nak tengok reaksi PAS dan Unit Amalnya, selain jaga, apa lagi budak-budak ini boleh buat?  Kalau berani, pergilah rumah Patrick tu buat apa yang patut, biar dia tahu sikit apa akibatnya menghina agama orang lain.  Nama pun unit amal, bukan tahu patuh undang-undang pun.

Penulis peliklah, bila Perkasa edar angpau sampul putih tahun lepas, bukan main lagi PAS bersama-sama DAP dan PKR menghentam Perkasa atas alasan tidak sensitif dan sebagainya.  Walhal, ceritanya angpau saja pun.

Begitu juga cerita seorang pensyarah yang brush off seorang pelajar bernama Bawani kerana bertanya soalan yang pro politik Pakatan, bukan main lagi PAS kutuk pensyarah tersebut dan kerajaan (hanya kerana pensyarah itu pakai tag 1Malaysia), siap hantar wakil lagi semalam jumpa budak Bawani tu.

Pertelingkahan itu bukan ada kaitan dengan politik dan kerajaan, itu antara pelajar itu dan pensyarah tersebutlah, tapi cepat sungguh PAS ambik kesempatan.

Sekarang ini yang dihinakan agama Islam, hanya sebab Patrick Teoh ni pro Pakatan, maka tidak ada apa komen segera dari PAS.

Penulis katakan komen segera sebab itulah yang sepatutnya sebuah parti Islam radikal buat.  Bukan tunggu dan lihat hanya sebab yang lakukan kesalahan itu, puak dia.

Penulis nak cakap, orang macam Patrick Teoh ini membentuk tiga suku dari keseluruhan penyokong DAP, silap-silap 90%.  Tanya diri sendiri, inikah bentuk parti dan idealogi yang kita nak serahkan pemerintahan negara ni?

Tidak hairanlah kenapa di negeri-negeri yang depa perintah, terutama di Selangor dan Pulau Pinang, Islam dihinakan, murtad dibenarkan.  Sebab yang dokong parti-parti tersebut adalah orang macam Patrick Teoh inilah.--MYKMU

1 comment:

MymassaVoice said...

hahaha ularmak tersohor PASSyeikhul ob Lokman kata tak boleh salahkan Patrick Teoh tak faham kehendak Islam, kalau dia kutuk Patrick Teoh secara peribadi ia tidak akan selesaikan masalah.

Nampak sangat bodonyer ularmak celup ni berhujah. Apalah sangat kejayaan PAS mentarbiyah orang bukan Islam. Hanya merosakkan Islam saja. PAS bodoh tak bleh ajar, cerdik tak boleh ikut, sesat tak boleh tunjuk.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa