Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Saturday, January 05, 2013

CERITA BENAR: MELAYU TERBANGSAT OLEH DAP DI BUMI SENDIRI!!!




DAP dok ingat orang Malaysia ini bodoh agaknya ya, sebab itu tanpa rasa ralat sikitpun, parti itu dengan tak malunya semalam mengumumkan secara terbuka pemilihan dalam Kongres parti tersebut bulan lepas ada ‘kesilapan’ semasa proses pengiraan ahli Jawatankerja Eksekutif Pusatnya.

Tak semena-mena, Zairil Khir Johari Bin Abdullah yang asalnya hanya mendapat 305 undi, tiba-tiba diumumkan mendapat 803 undi dan menduduki kedudukkan terakhir sekali dalama CEC, iaitu tempat ke 20.

Peningkatan hampir 200% atau 498 undi!! Macam mana tu? Biasa kalau ada silap pun tak le sampai 498 undi, dahlah jumlah perwakilan 1,823 orang saja, bukan 18,000!!

Kalau setakat 20 ke 30 boleh fahamlah, ini……..

Jangan lupa, ini kita cakap pasal DAP tau, parti yang paling kuat melalak mendakwa orang lain tak betul, tak profesional, hanya dia saja yang betul dan professional. Tapi dalam pemilihan yang dia uruskan sendiri pun boleh pulak berlaku kesilapan mengira undi kononnya.

‘Kesilapan’ ini pulak berlaku setelah parti itu dikecam teruk rakyat Malaysia kerana mengamalkan politik perkauman menebal sehinggakan 85% dari 20 jawatan ahli CEC yang dipertandingkan dalam Kongres lepas dimenangi oleh cina.

Bakinya, 2 dimenangi punjabi dan satu lagi baru India. Iban, kadazandusun, murut, bajau? Sorilah, ini semua tak masuk dalam kamus DAP. Yang ada hanyalah cina,cina,cina,cina,cina,cina,cina, Punjabi, baru India, last sekali……Melayu.

Orang asli pun tak layak.

Orang pun hairan, macam mana DAP yang diterajui seorang akauntan bertauliah boleh tersilap mengira undi para perwakilan yang taklah berapa ramai mana, 1,823 orang saja pun, berbanding SPR yang menguruskan lebih 13 juta pengundi tapi sering mendapat kecaman DAP.

Jadi yakin dan percayalah bahawa semua ini adalah wayang DAP untuk menunjukkan seolah-olahnya parti itu adalah sebuah parti berbilang kaum.

Orang terencat akal saja yang percaya kecaman terhadap DAP berhubung kemenangan 85% cina dalam CEC dan ‘kesilapan’ dalam proses pengiraan undi yang menyaksikan ‘kemenangan’ Zairil ini tidak berkaitan.

Ini semua sudah ada kira-kira di belakang pasal Guan Eng tertekan nak dapat undi Melayu. Mula-mula Guan Eng paksa semua perwakilan berbahas dalam bahasa Melayu untuk beli jiwa orang Melayu, tapi bila keputusan keluar, perwakilan DAP yang memang rasis ini tetap memilih majoriti cina juga untuk menduduki jawatan dalam CEC.

Jadi inilah cara terdesak Guan Eng – ubah keputusan dan beri kemenangan kepada Setiausaha Politiknya sendiri. Zairil Khir Johari Bin Abdullah.

Percayalah, kalau keadaan seumpama ini berlaku dalam UMNO, pergghhh..berbuih mulut Guan Eng mengutuk, tergigit lidah sampai nak putus pun Guan Eng akan upayakan juga untuk bercakap.

Pun begitu, Guan Eng jangan haraplah selepas ‘ubah’ keputusan pemilihan ini, orang Melayu akan sokong DAP, sebab Zairil itu dari sudut biologinya masih lagi cina totok.

Pendek kata, selepas buat tindakan paling tidak demokratik pun (dengan mengubah keputusan perwakilan), CEC DAP masih lagi 85% dikuasai cina, cuma kali ini ada sedikit perbezaan, cina itu guna nama Melayu!!

Ada jugak yang menari gangnam pakai seluar dalam dengan turban saja ni kang, tengoklah.

3 comments:

usin said...

aku tak percaya langsung ada kesilapan dlm pengiraan awal CEC tersebut. 3 minggu diperlukan utk mencipta kisah karut kononnya ada kesilapan teknikal serta mencari kambing hitam demi mengambil hati melayu kononnya hati cina dap tidak rasis. cehh!! sudah la. sebanyak itu punya undipun boleh silap ke? nak menilai undi tak sampai 2000pun kena ambik 3 minggu!!! sudah2 la dap, org muntah nk percaya lawak lu org!!!

Anonymous said...

serious karut!

Anonymous said...

MIC sekoq pun takdak melayu menang, MCA pun cina cina cinacinacina semua. Ada komen? BN dengki kalau org lain lebih bagus...Bersama kita kekalkan golongan elit UMNO sekurangnya kita dpt jugak kuahnya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa