Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Thursday, December 06, 2012

MOHON DOAKAN KESELAMATAN KAMI!!!


Menyedari saudara seagama kita di Gaza sedang menghadapi musibah hidup di atas kekejaman Yahudi Laknahtullah, Kelab Putera 1Malaysia sekali lagi akan berangkat ke sana dalam satu misi yang dinamakan "2ND WAVE: ROAD TO GAZA"

Misi kali ini  aku berpeluang untuk turut serta sebagai salah seorang sukarelawan. Peluang yang datang ini tidak mungkin aku akan lepaskan kerana sudah lama aku pasang angan-angan untuk ke sana menyertai sebarang misi untuk membantu saudara seagamaku di sana.

Setalah Gaza teruk musnah dibelid peluru Yahudi selama lebih kurang seminggu kini sisa tanah Palestin itu kembali sedikit tenagng dengan kedua-dua pihak iaitu Hamas dan tentera Zionis setuju untuk mengadakan gencatan senjata , dengan Mesir sebagai orang tengah.

Misi kali ini akan disertai lebih 50 orang sukarelawan yang terdiri dari para doktor dan orang muda yang akan berada di sana lebih kurang seminggu. 

Pada awalnya, misi ini dijadualkan berangkat ke Gaza melalui KLIA pada 5 Disember 2012, tapi atas sebab yang tidak dapat dielakkan, ianya ditunda kepada 7 Disember 2012 dan dijadualkan pulang ke tanah air pada 17 Disember 2012.

Misi ini diketuai oleh Datuk Azeez Rahim, Presiden Kelab Putera 1 Malaysia. Misi ini adalah misi 29 beliau dan untuk misi ini Kerajaan Mesir dan Hamas akan memberikan kerjasama penuh membantu melaksanakannya.

Walaupun gencatan senjata telah disetujui, tapi kita sendiri sedia maklum bahawa Yahudi memang bangsa yang paling bangsat sekali. Tak mustahil Yahudi akan ingkar dan terus menyerang Gaza untuk terus membunuh rakyat Palestin bagi meluaskan negara haram Israel

Soal keselamatan memang menjadi keutamaan Ketua Misi. Majlis Keselamatan Negera telah meminjamkan baju kalis peluru untuk digunakan sepanjang misi ini berlangsung. Baca >>>DI SINI<<<

Selain itu, pelbagai sudut telah diteliti untuk memastikan keselamatan peserta misi dapat dikawal dengan sebaiknya dan mengelakan sebarang perkara yang tidak diingini dari berlaku.

Secara peribadi, aku memang teruja untuk pergi ke sana. Jika sebelum ini aku hanya dapat menonton di kaca tv dan membaca di media maya tentang penderitaan saudara kita di Gaza, kini aka berpeluang untuk mendekati mereka dan yang paling penting dengan kudrat aku sendiri, aku mampu menolong mereka.

Aku akan cuba rakamkan seberapa banyak wajah, penderitaan dan catatkan selengkapnya perjalanan misi untuk dikongsi bersama dengan semua pembaca blog ini untuk dijadikan iktibar.

Aku juga mohon kepada semua dapat mendoakan keselamatan aku dan semua peserta sepanjang misi ini berlangsung dan selamat kembali ke tanah air.

Aku akan cuba bawakan maklumat terkini perjalanan misi melalui laman blog ini, bergantung kepada keadaan.

ISLAM PASTI MENANG!!!
BEBASKAN PALESTIN!!!

ALLAHUAKBAR!!!


JPX

1 comment:

tengokperati said...

Saya mendoakan semuga semuanya Selamat dan di jauhkan Allah dari segala mara bahaya ,Lihatlah penderitaan yang dihadapi olih sdra kita disana dan beriktibarlah ,bahawa musuh sentiasa mencari peluang untuk memusnahkan persaudaraan dan perpaduan ummah.Lihatr derita anak-anak yang kehilangan bapanya, dan balu yang kematian suami, sebagai syuhadah . Tempat tinggal hanya dikhemah-khemah yang memutih kan malam dan siang .Semuga anada semua dirahmati Allah dan selamat berjuang di bumi Anbia. Salam .

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa