Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Friday, October 05, 2012

PANAS:SUMBER TOK ALI DAPAT DUIT BANYAK DIDEDAHKAN


Bila pembangkang terpaksa membangkitkan isu Tok Ali kahwinkan anaknya baru-baru ini sebagai bahan politik mereka, terbukti jelas mereka sudah ketandusan idea dan kehabisan modal untuk berpolitik.

Pembangkang menyalak bising mengatakan Tok Ali belanja besar untuk majlis anaknya dan perbelanjaan itu melangkau jauh dari pendapatan beliau sebagai seorang Ketua Menteri.

Bukankah ini satu pertuduhan yang tak masuk akal dan hanya orang bodoh sahaja seperti pembangkang akan menggunakan isu ini sebagai senjata menyerang musuh politik mereka.

Bila pembangkang menyerang begini, mereka terlupa untuk merujuk kepada diri mereka terlebih dahulu sebelum melakukan serangan. Dan kini, kita boleh menyerang kembali mereka dengan peluru yang mereka gunakan untuk menyerang kita.

Pembangkang cakap Tok Ali belanja melebihi pendapatan sebagai seorang Ketua Menteri. 

Mari kita selidik, berapa tahun dah Tok Ali jadik Ketua Menteri??? Sejak 1999 hingga kini, sudah 12 tahun Tok Ali jadik Ketua Menteri dan korang kira sendiri berapa agaknya gaji Tok Ali sebulan.

Sebelum Tok Ali jadik Ketua Menteri, beliau pernah jadik Timbalan Menteri Kesihatan dan agak-agak berapa pulak gaji Tok Ali pada ketika itu.

Jadik secara logik, adakah pada kadar pendapatan Tok Ali yang sedemikian mustahil bagi beliau untuk belanja besar untuk majlis perkahwinan anaknya???

Pembangkang bodoh sangat ke nak faham logik ini??? 

Apa yang mereka dengki sangat ni??? 

Adakah mereka cemburu dengan jumlah kehadiran majlis tersebut yang telah mencatat satu rekod Malaysia atau sakit hati kerana tidak dapat jemputan ke majlis tesebut???

KALAU NAK CERITA BAB PERBELANJAAN MELEBEHI PENDAPATAN, MARI KITA TENGOK BAGAIMANA PULA PEMIMPIN PEMBANGKANG BERBELANJA MENGGUNAKAN PENDAPATAN MEREKA.



ANWAR IBRAHIM, YANG DAPAT GAJI SEBAGAI AHLI PARLIMEN DAN PENASIHAT EKONOMI SELANGOR YANG GAJINYA HANYA RM1, MAMPU TERBANG KE SELURUH DUNIA HAMPIR SETIAP MINGGU  UNTUK MESYUARAT ITU INI DENGAN ORANG-ORANG TERTENTU DALAM USAHA MENJADI PRESIDEN PERTAMA MALAYSIA.

PADA KADAR PENDAPATAN ITU ANWAR JUGA MAMPU TERBANG MENGGUNAKAN JET PERIBADI SAMBIL DITEMANI PIMPINAN PEMBANGKANG YANG LAIN.


KHALID IBRAHIM, YANG HANYA BARU LEBIH KURANG 4 TAHUN MENJADI MENTERI BESAR SUDAH MAMPU MEMBELI SEBUAH BAS DAN MENGUBAH SUAI BAS TERSEBUT YANG KHABARNYA MELIBATKAN KOS LEBIH SEJUTA RINGGIT.


KHALID JUGA BELANJA BESAR UNTUK PERJALANAN BAS TERSEBUT YANG MEMBAWA BIG BOSSNYA, ANWAR JELAJAH SATU MALAYSIA. 


JELAJAH BAS TERSEBUT JUGA DISERTAI PENGAWAL PERIBADI LENGKAP BERSENJATA API DAN TENTU SAHAJA BAYARAN MEREKA TIDAK MURAH.

JADIK, KENAPA PEMBANGKANG TAK NAMPAK INI SEMUA DAN SEBUK MENYERANG KITA DENGAN MENGGUNAKAN ISU TOK ALI BELANJA BESAR UNTUK KAHWINKAN ANAK??

ADAKAH SERANGAN INI UNTUK MENUTUP PERBELANJAAN TAK MASUK AKAL YANG DILAKUKAN OLEH PEMIMPIN PEMBANGKANG SELAMA INI???

ATAU PENYERANG ITU TERLALU BODOH UNTUK SEDAR BAHAWA PEMIMPIN PEMBANGKANG JUGA TELAH BERBELANJA MEWAH DAN MELEBIHI PENDAPATAN MEREKA SELAMA INI???


APAPUN, SYABAS KEPADA SAM KETOT YANG BERSUNGGUH SANGAT MENYERANG TOK ALI DALAM HAL INI. AKU DENGAR SAM KETOT DAH BUAT LAPORAN SPRM DAN KITA SAMA-SAMA TUNGGU APA KEPUTUSAN SIASATAN.

PADA AKU, SAM KETOT MEMANG BUKAN TARAF DENGAN ORANG MELAKA. ORANG KENCING DALAM SELUAR MEMANG TAK PATUT SAMA TARAF DENGAN SESIAPA SAHAJA DI MELAKA INI.

SAM KETOT TERPAKSA BERLAGAK BERANI, MUNGKIN ATAS ARAHAN BIG BOSSNYA.

KEKECEWAAN SAM KETOT KERANA TAK DAPAT JADI KETUA PEMUDA UMNO CAWANGAN KESANG JAYA MASIH TERLALU PEDIH DAN ATAS KEKECEWAAN ITU BILA ADA PELUANG, SAM KETOT AKAN SERANG HABIS-HABISAN. 

TAKPER LER, SEKURANG-KURANGNYA KITA BOLEH TAHU APA TAHAP PEMIKIRAN SAM KETOT DAN PENGIKUTNYA. BODOH YANG TAK BOLEH DIAJAR DAN PANDAI SEDIKIT PUN TAK BOLEH IKUT.

DI ATAS DASAR KEBODOHAN ITU, MAKA SAM KETOT IKRAR UNTUK SETIA DENGAN ANWAR IBRAHIM DAN BERHARAP SATU HARI NANTI ANWAR AKAN BAWA DIA BERSAMA DALAM JET PERIBADI KERANA DIA SELALU KENA TINGGAL JER....HEHEHEHE

JPX

1 comment:

Anonymous said...

Haii.."hidup" lagi rupanya Sam Ketot ni, ingat dah "meninggal" dah sunyi sepi tak de berita gamaknya Anwar bawa dia g bertapa ko dalam gua..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa