Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Recent Posts

Thursday, June 28, 2012

CIKGU MALA MASUK UMNO!!!



Normala Sudirman yang asalnya seorang guru kemudian terpaksa meletak jawatan kerana dipilih menjadi calon PAS dalam pilihanraya kecil Dun Tenang pada awal 2011.

Bagaimanapun nasib tidak menyebelahinya kerana beliau kalah dalam pilihanraya berkenaan. Yang dikejar tak dapat yang dikendong berciciran. Kejar jawatan YB tak dapat jawatan guru yang dipegang dilepaskan.

Sewaktu baru-baru kalah Normala masih lagi dijulang oleh PAS dan diheret ke hulu dan ke hilir kononnya sebagai ikon baru PAS. Kebetulan dia juga mempunyai wajah yang sedikit cantik. Empat ke lima bulan selepas itu Normala tidak lagi dihargai PAS.

Memandangkan beliau telah meletak jawatan sebagai guru , maka beliau bercadang untuk pergi lebih jauh dalam politik. Lalu beliau mencuba nasib untuk bertanding sebagai AJK PAS Pusat dalam pemilihan pada pertengahan tahun 2011.

Jika diikutkan cara PAS julang beliau selepas beliau kalah bertanding pilihanraya dan diberi gelaran sebagai ikon baru, beliau sepatutnya menang top 5 dalam 18 calon yang dipilih. Sungguh mengecewakan apabila beliau langsung tidak terpilih AJK PAS Pusat .

Sudah jatuh ditimpa tangga, jawatan guru dilepas, nak jadi YB ditolak rakyat, nak jadi AJK PAS ditolak pula oleh ahli-ahli PAS.

Nama Normala yang sebelum itu kembang mekar dan harum subur makin lama makin layu. Orang-orang PAS  sudah tidak ingat lagi kewujudannya. Undangan ceramah juga makin lama makin berkurangan.

Setelah berhenti sebagai guru dan kalah bertanding pilihanraya Normala hilang punca pendapatan. Wang ada banyak dikeluarkan semasa bertanding. Undangan ceramah menjadi pendapatan beliau. Apabila undangan ceramah berkurangan , maka pendapatannya juga kurang. Difahamkan beliau juga terpaksa menanggung hutang ketika bertanding pilihanraya. PAS langsung tidak bertanya khabar tentang kedudukan ekonomi beliau. Difahamkan semakin hari beliau semakin tertekan dengan kedudukan ekonomi keluarganya.

Lalu muncullah cerita yang mengatakan beliau akan masuk UMNO kerana berpatah arang berkerat rotan dengan PAS yang tidak mengambil peduli atau bertanya khabar dengannya tentang hutang-hutang yang ditanggungnya untuk bertanding dalam pilihanraya,  dan juga tidak menghargai pengorbanannya melepas jawatan sebagai guru untuk menjadi calon PAS.

Mengikut maklumat yang kami terima cerita berkenaan berpunca dari Normala sendiri dengan niat untuk menggeletek pimpinan PAS agar memberi perhatian kepadanya. Sudah menjadi kelaziman sebarang gossip atau berita-berita panas politik akan cepat mendapat perhatian blog-blog politik. Cerita berkenaan tersebar beberapa hari.

Setelah beberapa hari tersebar tiba-tiba Normala muncul menafikan yang beliau akan masuk UMNO dan mengugut akan menyaman blog-blog yang melaporkan berita berkenaan. Dalam masa yang sama Normala mendapat perhatian pimpinan PAS yang mula bertanya khabar tentang hutang yang ditanggungnya dan juga kedudukan ekonomi keluarganya.

Bijak sungguh Normala bermain politik.


9 comments:

Anonymous said...

muka jawa mcm mala ni tau ke main politik bebb. main puki dia tau laaa.

kalu dia cerdik politik, dah lama dia tinggalkan pas. dunia tak dpt, akhirat jauh sekali.

Anonymous said...

Buat apa Pas jaja muka dia kat seluruh Malaysia..? Jaja muka Aishah atau muka Abby lagi gempak..!!

Anonymous said...

betul bikin malu punya cerita...

Anonymous said...

kesian cikgu mala, habis madu sepah dibuang. buat apa terus kena tipu dengan pas, keluar parti duduk rumah jer diam-diam

Anonymous said...

apa nasib cikgu mala lepas ni. dah le kerja takde, laki pulak dah sakit mental sbb tu kena amik mc panjang. lepas tu pas dah tak hiraukan dia. kena menipu dalam ceramah baru dapat sen sikit untuk sara hidup. kalau dalam pas silap2 jadi mangsa mat sabu pulak

Megat Alam Gempita said...

hehehe

PAS dah ada Aisyah Janji Manismu, apa kelas nak amik Cikgu Mala ni. nasiblah, nak dapat pencen cikgu kena tunggu sampai umur 56tahun. Dapat ler 35% setengah dari gaji pokok akhir DG41 tahun 2010.. Elok le dia kerja kat KFC milik orang Islam, lagi dapat pendapatan halal daripada ikut jemaah PAS yang songsang ceramah maki hamun siang dan malam. Tapi habuk pun tarak.

Apsal yer tatkala makan KFC dan musim banjir Teman sentiasa ingat kenangan manis di Tenang.

Anonymous said...

blogger pro umno jgk yg terpalit....

Anonymous said...

Tak lawa mana pun, biasa saja.

Anonymous said...

Aku kenal baik dengan budak ni satu keluarga..
Sebagai manusia memang aku kesian tengok dia..
tapi bila fikir balik akan kebodohan dia.. aku rasa macam nak padankan muka dia je...
Aku difahamkan sewa kedai <>2k tiga bulan x bayar.. dah bungkus pun.. masa buka aku tengok sepi je....
Katanya dia terlalu dipengaruhi oleh laki dia...
memang ada niat nak keluar.. tapi aku dipahamkan bila ada yg buat fatwa keluar PAS jadi murtad .. tu yg x jadi keluar tu ..
Nasib ko la Mala..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa