Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, April 09, 2012

KESAH PEMIMPIN PAS MELAKA BUAT BENDA TAK ELOK DALAM SURAU KILANG

SEKADAR HIASAN

Ini aku sambung cerita pasal Sofi Wahab, YDP PAS Bukit Katil. Kisah pertama dia >>>DI SINI<<<

Si Sofi ni kerja di sebuah kilang di Melaka. Di kilang tu adalah sebuah surau untuk pekerja Islamnya buat amal ibadat.

Nak dijadikan cerita, si Sofi ni jadi Pengerusi surau kat kilang tu. Dia dilantik atau menawarkan diri untuk jawatan tu aku tak tahu.

Jadik bila dia dah jadik Pengerusi surau, dia mulalah tunjuk belang dia yang sebenar.

Dia suka-suka hati buat program dan ceramah yang berunsur politik di surau tu. Oleh kerana dia Pengerusi surau, dia guna semua kuasanya untuk jemput penceramah dan buat ceramah politik hentam kerajaan di surau kilang tu.

Bila pihak pengurusan dapat tahu, melentinglah CEO kilang tu. Terus panggil si Sofi dan tanya kenapa dia buat macam tu.

Oleh kerana tak boleh jawab dan banyak bukti yang menunjukan memang  tu salah guna kuasa sebagai Pengerusi surau, dia dilucutkan jawatan.

Bila dia dah kena lucut jawatan, dia tulis satu notis dan tampal dis surau dengan mengatakan "SEMUA AKTIVITI SURAU DIGANTUNG ATAS ARAHAN PIHAK PENGURUSAN"

Maka melentinglah ahli surau tu bila baca arahan tu. Tapi ahli surau diterangkan hal sebenarnya barulah mereka tahu cool down dan tahu ini semua adalah permainan jahat si Sofi tu.

Kita tengoklah sendiri betapa jahatnya si Sofi Wahab ni.

Pertama dia sebagai pekerja kilang telah salah lari tanggungjawab sebagai seorang pekerja. Dia berpolitik pulak dalam kilang dan cuba perdaya orang lain untuk benci kerjaan.

Kedua, dia salah guna kuasa sebagai Pengerusi surau. Dia gunakan kuasa dan surau untuk sebar kejahatan dan pembohongan PAS. 

Ketiga, bila dah kantoi, dia buat jahat berganda bila buat fitnah dan tuduh apa yang dia buat adalah salah orang lain.

Baik nasib pekerja kilang tu semuanya rasional dan boleh berfikir dengan waras.

Kini mereka tahu siapa Sofi Wahab dan aku dengar orang pun dah menyampah nak dekat dengan dia. Orang pun dah tak nak dekat dengan takut dengan kejahatan yang dia bawa. 

Dengan perangai inilah antara punca dan sebab kenapa orang Melaka tak suka pada PAS dan akan terus tolak PAS dalam PRU13 nanti.

JPX

8 comments:

Anonymous said...

boss sofi ni pun lebik sangat. buang jer. buat apa simpan orang macam dia tu. nak politik keje dengan nik aziz

Anonymous said...

orang pas memang takde sivik sampai dalam surau pun nak cerita pasal politik

Anonymous said...

sofi ni siapa sebenarnya? hebat sangat ke dia ni?

Adi Kencana said...

Mcm ni le rupa pemimpin PAS....

PENDUDUK FLAT 4 TINGKAT KERINCHI SIBUK PINDAH, NURUL IZZAH SENANG2 BERJOLI. Baca di sini...

http://apakecoh2.blogspot.com/

aloqlaloq said...

makin biol..sorang gila nak berdebat..sorang lagi gila nak berceramah..adduoii..

Anonymous said...

mmg biol kalau layan puak puaka. banyak sangat benda tak elok dari yang elok.

Anonymous said...

Apa nama kilang si sofi tu keje? Kalau tempat dia keje skrg dia tak penah jadi pengerusi surau..
Tuan punya informer tak berapa tepat bg info..

Jiwa Paradox said...

ANON 5:03, SI SOFI NI SEKARANG KERJA KILANG MANA?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa