Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Sunday, April 08, 2012

DAP GUNA MUSLIHAT SI ANJING KURAP UNTUK JADI PERDANA MENTERI!!!


 



Dahulu DAP sering tuduh BN menggunakan kuasa dua pertiga di Parlimen untuk ubah buat persempadanan semula untuk mengekalkan kuasa BN, tuduh mereka. Kalau begitu, macam mana BN boleh hilang kuasa di 5 negeri dan hilang dua pertiga majoriti?

Istilah yang dituduh BN lakukan oleh DAP adalah "gerrymander".

Sebelum kita ke subjek itu balik, DAP sebenarnya dah lama bekerjasama dengan orang-orang UMNO.

Team B yang kecewa dalam pertembungan dengan Team A akhirnya tubuh Semangat 46. Anwar yang ditendang kerana meliwat dan dicurigai ehen kepentingan asing ditendang dan mereka yang kecewa ini tubuhkan PKN dna kemudiannya PKR.

Hanya akhir-akhir ini DAP mula persoal kenapa Menteri besar mesti Melayu dan isu PM mesti Melayu timbul dan tenggelam mengikut turun naik aras air laut politik.

Selama beberapa dekad, orang DAP akan sering kata kami tiada niat untuk perintah Malaysia dan jadi Perdana Menteri untuk memujuk orang UMNO yang kecewa ini. Hilanglah takut Melayu yang demikian.

Pasti Guan Eng ada kata demikian keapda Aspan Alias, Dato Ariff Sabri dsan hata Wahari yang lompat masuk DAP dan jual bangsa kepada mereka.

Guan Eng ada kata dalam privacy bahawa kita tak mahu jadi PM, tapi hanya mahu supaya setiap kawasan pilihanraya, DUn atau Parlimena dalah berdasarkan jumlah penduduk dan bukan kawasan.

Disebalik cakap mudahnya, dia tahu cara demikian akan bolehkan lebih bnayka kerusi urban dan orang Cina yang akan menguasai kerusi2 urban. Langsung bermakna representation mereka bertambah secara kekal dan bukan hanya bermusim.

Ini selari dengan tuntutan mereka bahawa ahli PBT dan aDewan Bandaraya dipilih melalui pilihanraya. Sudah tentu mereka kuasai pekan, bandar dan bandaraya yang merupakan "nerve centre" sesuatu kawasan.

Usahlah percaya Cina tak mahu jadi PM. Mereka mahu!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa