Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepadamu hingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah: “Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang sebenarnya)”. Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemahuan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. al-Baqarah (2) : 120

Monday, March 05, 2012

USTAZ AZIAZAN KALAH DAN BAKAL LETAK JAWATAN!!!???



Aku sebenarnya dah naik kesian pada Ustaz Azizan, Menteri Besar Kedah yang sedang menghadapi satu bala yang dibawa oleh PAS sendiri.

Dengar-dengar cerita, krisis dalaman yang melanda PAS Kedah masih tak selesai walauun dua mesyuarat telah berlangsung. Tiada sebarang keputusan yang dapat dicapai kerana kedua-dua pihak yang terlibat, Geng Ustaz Azizan dan Geng Anwarinas , Phahrolrazi sama-sama keras kepala dan tak nak mengalah.

Namun jelas kelihatan ada kelebihan memihak geng Anwarinas dalam hal ini bila dengarnya ada arahan dari PAS Pusat supaya Ustaz Azizan ambil cuti sehingga selesai segala masalah ini tapi Ustaz Azizan enggan ambil cuti.

Ustaz Azizan macam dapat rasakan jawatan dia dalam bahaya sebab tu dia tak nak cuti. Lagi satu, dia pun mungkin dapat rasa arahan dari PAS Pusat tu macam satu arahan untuk dia tutup mulut dan jangan melawan sangat dalam hal ini.

Geng Anwarinas dalam PAS nampaknya memang handal. Jika semuanya berjalan lancar, Phahrolrazi akan menang dan bakal jadi MB Kedah yang baru. Maka, Anwar Ibrahim pun akan turut sama menjadi MB Kedah yang baru.

Tapi yang peliknya, kenapa PAS benarkan orang luar campur tangan hal parti mereka?? Di mana ketegasan pemimpin PAS dan mengapa terlalu lemah untuk selesaikan hal ini walaupun PAS punya kuasa mutlak di Kedah???

Ternyata pengaruh Anwarinas memang kuat dan PAS tak berdaya untuk melawannya...

Kepada Ustaz Azizaz, aku ucapkan selamat maju jaya. Jangan marah dan harap dapat tabah hadapi semua ini. Ala..yang buat pun bukan orang lain...hehehehe

JPX

1 comment:

Anonymous said...

Bubar DUN saja baru padan muka depa semua......

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Portal Berita Semasa